Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 467
- Lid geworden op: 29 apr 2019 14:00
Om de Shimano insert te plaatsen heb ik een tooltje van Jagwire, de needle insertion tool, kost je zo'n €18,-.
-
- Forum-lid
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 15 mar 2024 12:23
Nog tip van de fietsenmaker: olijfje kan je voorzichtig kapot knijpen met tang. Dan hoef je alleen nieuw olijfje te plaatsen en geen nieuwe insert.Berrinator schreef: ↑16 jul 2024 19:57Vooral ook niet het tangetje dat je nodig hebt om insert te plaatsen. Wat zijn die dingen achterlijk duur zeg in NL, dan maar via ome Ali en wachtenscottpch64 schreef: ↑16 jul 2024 13:37Shimano dus, je had geen extra insert en olijfje...Berrinator schreef: ↑16 jul 2024 07:38 Wilde nieuw stuur met geintegreerde kabelrouting monteren. Denkfoutje gemaakt, want dacht het olijfje / insert te kunnen hergebruiken, maar het moertje komt niet van de kabel met olijf erop. En dat moertje gaat natuurlijk niet door de gaatjes op het nieuwe stuur. Kon ik oude stuur er weer op zetten en het oude lint nog een keer opnieuw wikkelen. Wel goede oefening
Gelukkig bij Sram iets gemakkelijker.
Ik heb vandaag geprobeerd de freehub body van mijn zipp 303s te verwisselen naar een XDR body zodat ik ze mooi mee kan nemen naar de bergen. Maar op geen enkele manier krijg ik de freehub body eraf. Heeft iemand hier misschien nog suggesties?
Ik heb de end cap aan de drive side eraf gehaald en daarna flink aan de body getrokken.
Ik heb de end cap aan de drive side eraf gehaald en daarna flink aan de body getrokken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4687
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Op diverse assen kan de body maar op bepaalde hoeken van de as af. Probeer dus de body wat te draaien en dan weer naar buiten trekken
Trek eens aan de body als er een cassette op zit, en pak met je vingers achter de grootste krans. Je zal zien dat het dan 10x makkelijker is.Yannickd schreef: ↑26 jul 2024 20:29 Ik heb vandaag geprobeerd de freehub body van mijn zipp 303s te verwisselen naar een XDR body zodat ik ze mooi mee kan nemen naar de bergen. Maar op geen enkele manier krijg ik de freehub body eraf. Heeft iemand hier misschien nog suggesties?
Ik heb de end cap aan de drive side eraf gehaald en daarna flink aan de body getrokken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Waarschijnlijk zit de afstandhuls in de body vast gerot op de as. Als dat het geval is dan met een poelietrekker de body (grip achter bijv. het kleinste kransje) eraf trekken.Yannickd schreef: ↑26 jul 2024 20:29 Ik heb vandaag geprobeerd de freehub body van mijn zipp 303s te verwisselen naar een XDR body zodat ik ze mooi mee kan nemen naar de bergen. Maar op geen enkele manier krijg ik de freehub body eraf. Heeft iemand hier misschien nog suggesties?
Ik heb de end cap aan de drive side eraf gehaald en daarna flink aan de body getrokken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Nou, ik was lekker wakker vanochtend.
Fiets terug in elkaar zetten na het frame te hebben gespoten eerder deze week.
Eerst de kabels van de voor en achter derraileur omgewisseld. (Ik ben er niet trots op hoe lang het duurde aleer ik er achter kwam)
Voor dat ik een testritje maak kijk ik alles nog even goed na. Tenminste, daar ben ik van overtuigd.
Na 5 minuten fietsen ga ik toch bijna op mijn plaat.
Het vreemde is dat beide cranks daarna keurig in deze positie bleven zitten.
Het inbusboutje zat gewoon muurvast zoals het hoort.
Fiets terug in elkaar zetten na het frame te hebben gespoten eerder deze week.
Eerst de kabels van de voor en achter derraileur omgewisseld. (Ik ben er niet trots op hoe lang het duurde aleer ik er achter kwam)
Voor dat ik een testritje maak kijk ik alles nog even goed na. Tenminste, daar ben ik van overtuigd.
Na 5 minuten fietsen ga ik toch bijna op mijn plaat.
Het vreemde is dat beide cranks daarna keurig in deze positie bleven zitten.
Het inbusboutje zat gewoon muurvast zoals het hoort.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.
Niet om te jennen hoor, maar toch heb je iets niet goed vastgezet. Want deze constructie komt niet zomaar los (en nog vreemder: dan weer vast). Al uit elkaar gehad om te kijken hoe de vertanding eruit ziet? Zitten de asdelen nog vast in de crank?
- CampaYolo
- Forum-lid
- Berichten: 606
- Lid geworden op: 01 sep 2020 18:54
- Locatie: Daar waar Brabant Zeeland kust
Dat heeft niet helemaal goed gezeten nee.
Het spul is niet nieuw meer, maar alle tandjes vallen nog in elkaar.
Maar goed, t spulletje uit elkaar, lagers nog maar eens goed vast gedrukt en alles weer gemonteerd.
Vroeger, toen de remblokjes van rubber waren en de velgen van staal.