Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

danny1407
Forum-lid

danny1407 21 apr 2010 22:06

skimons schreef: gewoon uitboren lijkt mij gemakkelijker.. maar goed, kan het mishebben en dit is voor andere gevallen wel een goeie truc

Een moer uitboren?

;)
FacebookS3RSSite

speric
Forum-lid HC

speric 23 apr 2010 00:35

Als ie los moet, heb je misschien nog net wel grip...
Dat komt wel los hoor. Geen zorgen.

skimons
Forum-lid

skimons 23 apr 2010 01:14

danny1407 schreef:
skimons schreef: gewoon uitboren lijkt mij gemakkelijker.. maar goed, kan het mishebben en dit is voor andere gevallen wel een goeie truc

Een moer uitboren?

;)

oepsie, zoals ik al zei: ik kan het mishebben...
ik denk dat ik verkeerdom dacht, maar weet t niet zeker meer :)

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 24 apr 2010 21:47

Niet echt iets verkloot.

Sta ik zonet even relaxed wat darts te gooien. Er ligt een mat voor ter bescherming van mijn laminaat. Bon!

Er stond ook een plastic tas met wat gereedschap en 3 spuitbussen.

Echt, de tweede dart die ik gooide bounced op het ijzer en schiet naar beneden.......direct op die plastic tas met drie bussen onder druk.

Pschhhhhhhhhhhhhht. Oh fuck!! Even kijken of ik zie WAT er lek is geraakt. Niet te zien en dus snel het balkon op met die zooi.

Die bus bleef sissen en dus snel een vinger op dat gat gedaan. Juist ja, de bus met PTFE smeermiddel en bijna vol, was lek.

Alles in de tas dus helemaal onder de smeer.

Nog een geluk dat ik alles zover heb kunnen beperken dat er niet en dan ook niets op de grond is gekomen.

Ik ga maar eens kijken voor een Prof Dart contract :D

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

nagtie
Forum-lid

nagtie 25 apr 2010 02:14

haha die doet me denken aan dat ik een oude boormachine gooide in het hokje waar ik mijn gereedschap en mijn gasmeter heb staan. vervolgens hoor ik gesis, hele huis vol famillie die aan het klussen is voor de verhuizing van en naar mijn oude huis (lang verhaal) dus ik ramen op sigaretten uit! Gaslek!

Dus na alle paniek en alles ente hebben gezet even kijken was het ook bij mij alleen een bus siliconen waar het boordje dat er nog inzat doorheen was gegaan.

Overigens over het boutje, waarom niet gewoon met een dremel een streepje maken, schroevendraaier er in en los draaien. Dat gaat trouwens wel erg snel, ik zette laatste ook even kracht op mijn handrem boutje, en was gelijk rond.

maco
Forum-lid

maco 20 jul 2010 15:07

Afgelopen week bij het sleutelen mijn voorvork laten vallen.
Resultaat: Pat licht verbogen. De opening van het pat is nu links ongeveer een halve mm kleiner dan aan de rechter kant. Net genoeg dat een wiel er niet meer makkelijk in gaat.

Wat te doen?
1. bijvijlen zodat een wiel weer makkelijk past en lekker doorfietsen.
2. Kans op doorscheuren is te groot --> vork vervangen

Afbeelding

hendriku
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar hendriku 20 jul 2010 18:36

MaCo schreef:Afgelopen week bij het sleutelen mijn voorvork laten vallen.
Resultaat: Pat licht verbogen. De opening van het pat is nu links ongeveer een halve mm kleiner dan aan de rechter kant. Net genoeg dat een wiel er niet meer makkelijk in gaat.

Wat te doen?
1. bijvijlen zodat een wiel weer makkelijk past en lekker doorfietsen.
2. Kans op doorscheuren is te groot --> vork vervangen

Bijvijlen lijkt mij. Kans op doorscheuren acht ik verwaarloosbaar. Zelf als eens een vergelijkbare situatie gehad met een nieuwe losse vork die ik had besteld. Daar ging het wiel uberhaupt niet in. Na wat vijlen uiteindelijk wel. Heeft ondermeer RvV, AGR en LM doorstaan.
Kijk ook eens op Racefietsblog.nl voor nog meer racefietsen en wielernieuws! Ook op Twitter, Facebook, Pinterest en op Strava met onze eigen club: app.strava.com/clubs/racefietsblog-nl

maco
Forum-lid

maco 20 jul 2010 19:50

Ok. Dat is goed om te weten. Het is inderdaad minimaal verbogen, maar net genoeg om een wiel er slechts in te krijgen met de nodige kracht. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Als het staal was geweest had ik er niet moeilijk over gedaan, maar met aluminium ben ik toch wat voorzichtiger.

watikjebrom
Forum-lid

watikjebrom 27 aug 2010 23:12

&%$#@&$@#& ...... In mijn strijd de zadelpen eindelijk vast te krijgen (blijft steeds iets zakken) net de imbusbout van mijn Hope zadelpenklem naar de mallemoer gedraaid. Laatste aanhaalmoment was net genoeg om 'pang' te zeggen. Resulaat: bout kaduuk, maar klem en moer gelukkig nog intact. Ook de zadelpen gelukkig zonder schade.

Zou de lokale FM een nieuw boutje hebben (gangbare maat?), morgenvroeg maar eens informeren.

Weet iemand hoeveel nM zo'n zadelpenklem mag hebben?
"To conquer oneself is a greater victory than to conquer thousands in a battle"

rikkert
Forum-lid

rikkert 27 aug 2010 23:17

Verkloot? Bandjes op mijn fixie gezet, en je dan verbazen dat je binnenband leegloopt. Logisch zonder velglint. Goed bezig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

vermeulen
Forum-lid

vermeulen 28 aug 2010 00:39

slag uit mijn wiel halen:
righty tighty lefty loosey, dus rechtsom draaien, dan gaat ie vast.... ownee, juist niet; de spaak is de schroef en het nippeltje is de moer.... of wel als je er van bovenop kijkt en de spaak beneden is...

Uiteindelijk zwaar gefrustreerd dat wiel bij de fietsenmaker gedropt en besloten nooit meer een spaaksleutel aan te raken.

kees0251
Forum-lid

kees0251 28 aug 2010 14:56

Wat verpruts je met een paar nippels losdraaien i.p.v. vast?
Wieletje richten stelt toch helegaar niks voor....
Cheap light strong, choose two

Plaats reactie