Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
marsman schreef:Daniel1975 schreef:Voor je gaat schuren: is het wel een blanco carbon zadelpen? Als het een gelakte is werkt dit dus niet!!
Het is inderdaad de gelakte versie, jammer dus...
Onzin. Alles wat gelakt is kun je opschuren en weer spuiten. Het wordt niet als nieuw, maar de opvallende krassen kun je echt wel (grotendeels) herstellen. Ik heb hetzelfde gedaan toen ik een nieuw frame ging opbouwen met onderdelen van m'n oude fiets (framebreuk). Het nieuwe frame was veel meer sloping en dus was het onderste deel van de zadelpen bekrast. Gewoon opgeschuurd en met een blanke lak gespoten. Zoals gezegd: niet als nieuw, wel veel mooier.
Voorvork gemonteerd, gemeten met 1 spacer maar op een of andere manier toch ingeslaagd om spacer niet mee te nemen in afstrepen zaagsnede.........Vork te kort, nog een tijdje mee rondgereden maar zat toch te diep. Nieuwe vork moeten kopen maar nu wel goed afgezaagd..(Alweer bijna 2 jaar geleden en aldoende leert men)
Sensa cyclecross
-
- Forum-lid
- Berichten: 815
- Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40
roodhoofd schreef: Misschien had ik hetzelfde aan de hand. Nieuwe ketting op mijn hybride gezet - een Shimano Deore ketting. Het palletje waarmee de twee einden van de ketting aan elkaar gemaakt moeten worden heeft een mooi voorloopstukje, waarmee het klusje snel geklaard is. Voorloopstukje er nog even af halen, en dan zit de ketting er weer op, rijden maar...
Maar het klinkt toch anders dan eerst... een veel duidelijker ratel als ik fiets. Maar ik heb de cassette toch niet vervangen? En de ratel is er alleen als ik trap, juist niet als ik de benen stilhoud... Ah, onderzoek brengt aan het licht: de ketting niet goed door de kooi waarin de derailleurwieltjes zitten geleid. Van onderen begonnen ipv van boven; en bij het bovenste wieltje loopt de ketting nu om een stukje van de kooi heen.
OK - de ketting moet weer los, om dan goed door de derailleur geleid te worden. Kettingponsje ter hand genomen, beetje voorzichtig doen dat je niet te ver aandraait... SHIT! Daar ligt het palletje al op de grond. En drie kwartier later, inclusief tenminste drie momenten waarop ik dacht dat ik dat palletje echt kwijt was, kom ik tot de conclusie dat het me niet lukt de twee einden weer aan elkaar te maken. Dat palletje krijg ik er zo niet weer in. Weer naar de fietsenmaker om een schakeltje oid aan te schaffen. Toch vervelend dat fietsenmakers op zondagen gesloten zijn...!
Klinkt bekend!
Pas de ketting vervangen en dat ging wat onwennig. Na een uur besloten om de volgende dag een Campagnolo pons van 180 euro te gaan kopen totdat ik me bedacht dat het makkelijker zou gaan als ik de kettingeinden eerst met een ijzerdraadje aan elkaar zou binden. Het palletje met een tangetje tussen de ketting en de pons, het draaide er zo in.
En jawel, ook ik had dus de ketting buiten de kooi, alleen loste ik het anders op. Kooi eindplaat los, ketting ertussen, en de boel weer vastzetten. No way dat die ketting weer uit elkaar ging...
Net bij het op spanning brengen van mijn nieuwe achterwiel een spaak verkloot: Platte spaak, dus ik heb een tangetje gefabriceerd om de spaak vast te houden. Jammer genoeg verloor de tang grip en zit mijn spaak nu als een wokkel...
Daar bestel je toch reservespaken voor? Ja zeker, maar ik ben op de reservespaak gaan zitten met mijn dikke reet...
Toevallig iemand uit amsterdam die deze week nog wat bij cnc-bike gaat bestellen? 10 euro verzendkosten voor een paar spaken is me toch iets te gortig...
Daar bestel je toch reservespaken voor? Ja zeker, maar ik ben op de reservespaak gaan zitten met mijn dikke reet...
Toevallig iemand uit amsterdam die deze week nog wat bij cnc-bike gaat bestellen? 10 euro verzendkosten voor een paar spaken is me toch iets te gortig...
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6329
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
KCNC bladboutjes (inbus, geen torx) passen ook perfect, ong 15 euro voor een setje bij bv Probikeshop.
Voordeel van inbus is dat je met je multitooltje wanneer je onderweg bent, toch kunt sleutelen. Op de meeste multitooltjes zit nl geen torx.
Voordeel van inbus is dat je met je multitooltje wanneer je onderweg bent, toch kunt sleutelen. Op de meeste multitooltjes zit nl geen torx.
scottpch schreef:KCNC bladboutjes (inbus, geen torx) passen ook perfect, ong 15 euro voor een setje bij bv Probikeshop.
Voordeel van inbus is dat je met je multitooltje wanneer je onderweg bent, toch kunt sleutelen. Op de meeste multitooltjes zit nl geen torx.
Klopt als een (in)bus. Mijn ervaring is echter dat de alu bladboutjes minder prettig 'vastgrijpen' in het nokje. Waarom weet ik niet, ik ben geen natuurkundige
t.a.f.k.a.e.h.
W0uter schreef:Net bij het op spanning brengen van mijn nieuwe achterwiel een spaak verkloot: Platte spaak, dus ik heb een tangetje gefabriceerd om de spaak vast te houden. Jammer genoeg verloor de tang grip en zit mijn spaak nu als een wokkel...
Daar bestel je toch reservespaken voor? Ja zeker, maar ik ben op de reservespaak gaan zitten met mijn dikke reet...
Toevallig iemand uit amsterdam die deze week nog wat bij cnc-bike gaat bestellen? 10 euro verzendkosten voor een paar spaken is me toch iets te gortig...
Zijn dat die CNC Mac spaken (van CNspoke)? Hoe vind je ze verder (overkomen), kwalitatief?
Het is mijn eerste ervaring met platte spaken, heb dus niet echt vergelijkingsmateriaal.
Het zwart blijft behoorlijk zwart, de draadeinden zijn goed (geen dolgedraaide of beschadigde einden) en ze zijn fijn om mee te spaken. Wel zijn ze nogal buigzaam bij de elleboog, maar ik ben vooral plain gauge spaken gewend, dus geen idee hoe dit zich verhoudt tot cx-ray's of aerolites.
Het zwart blijft behoorlijk zwart, de draadeinden zijn goed (geen dolgedraaide of beschadigde einden) en ze zijn fijn om mee te spaken. Wel zijn ze nogal buigzaam bij de elleboog, maar ik ben vooral plain gauge spaken gewend, dus geen idee hoe dit zich verhoudt tot cx-ray's of aerolites.