Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
03 apr 2018 14:28
TTaks schreef: ↑23 jan 2018 21:58
DDX schreef: ↑21 jan 2018 19:24
Bleed schroefje van shifter dol gedraaid.
Ik heb hem eruit gekregen door er een torx in te slaan, maargoed die schroef is nu niet meer herbruikbaar.
Had al gelezen bij wat reviews/howto's dat dit een puntje was, maar toch niet voorzichtig genoeg gedaan dus.
Alleen waar haal ik nu snel een vervangend schroefje.
Shimano onderdeelnummer Y0C698030
Als ik google en rondlees zie ik dat hier een aardige levertijd op zit vanuit shimano.
Zoiets simpels....
Hee,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Heb nu tijdelijk een kant wel ge"bleed" en de andere kant nog niet omdat ik het schroefje niet opnieuw erin wil/kan gaan draaien. Via Hibike heb ik net nieuwe schroefjes besteld. Het is niet exact hetzelfde nummer, maar ik zal je laten weten of ze passen zodra ze binnen zijn.
https://www.hibike.nl/shimano-bl-m575-o ... 2839c7751a
Ik heb dus net hetzelfde voor
Werkte het met deze schroefjes van Hibike?
-
Sieper
- Forum-lid
Sieper
03 apr 2018 16:22
Het schijnt dat de bruine draad niet de aarde draad is. Waarom niet is mij een raadsel, aarde is bruin, het leek volkomen logisch. Gelukkig zijn stoppen tegenwoordig niet meer van porselein en kapot (doorgesclagen) maar gewoon een hendeltje dat je weer terug kan drukken. Gek genoeg is rood dan aan (rood van gevaar, er staat stroom op, groen van veilig, je kunt nu de bruine draad veilig op de plek van de geelgroene gaan monteren en het gaat pas mis als je het hendeltje om gooit).
Oh well, nog een tip, koop niet het dubbele opbouw contact van 3,95 bij de praxis (huismerk) maar neem even een iets duurdere, 2 x de draden monteren is echt wel de limiet van dit gammele ding. Dat zeg ik, gammel.
-
Keezx
- Forum-lid HC
Keezx
03 apr 2018 16:30
Verkeerde forum?
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
-
Sieper
- Forum-lid
Sieper
03 apr 2018 16:55
wel iets verprutst met sleutelen, maar OK, geen fiets!
-
DDX
- Forum-lid HC
DDX
03 apr 2018 17:15
TL@ schreef: ↑03 apr 2018 14:28
Ik heb uiteindelijk schroefje weer herbruikt die ik eruit heb gehaald, maar niet al te hard aangedraaid. (lekt dus wel beetje helaas)
En nogsteeds in afwachting/op zoek naar winkel die ze verkoopt.
Maar levertijd wordt alsmaar verschoven.....
Schroefje van hibike gaat niet passen trouwens, is voor oude types. (daarom heb je ook verloopstukje om bleed potje op nieuwe type shifter te schroeven)
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
03 apr 2018 17:24
Ik dacht al zoiets. Ik heb zelf ook eens gekeken en vergeleken met de 785 en 505 shifters die ik heb liggen. De draad is gelijk volgens mij maar de kop van de boutjes is veel ronder en komt hoger. Die van de 8000 shifters is volledig afgeplat.
Ik ga eens horen bij de LBS of ze het kunnen bestellen.
-
DDX
- Forum-lid HC
DDX
03 apr 2018 19:13
Gaat wel erg vaak fout met die nieuwe schroefjes heb ik het idee.
En vraag me af of shimano nu een oplossing aan het bedenken is aangezien de schroefjes nergens leverbaar zijn...
Ik heb al bij diverse winkels geinformeerd ook in het buitenland, maar ze moeten het allemaal bestellen en de verwachte levertijd verschuift steeds een maand de toekomst in. (nu weer eind mei oid)
-
TTaks
- Forum-lid
TTaks
03 apr 2018 19:56
TL@ schreef: ↑03 apr 2018 14:28
TTaks schreef: ↑23 jan 2018 21:58
DDX schreef: ↑21 jan 2018 19:24
Bleed schroefje van shifter dol gedraaid.
Ik heb hem eruit gekregen door er een torx in te slaan, maargoed die schroef is nu niet meer herbruikbaar.
Had al gelezen bij wat reviews/howto's dat dit een puntje was, maar toch niet voorzichtig genoeg gedaan dus.
Alleen waar haal ik nu snel een vervangend schroefje.
Shimano onderdeelnummer Y0C698030
Als ik google en rondlees zie ik dat hier een aardige levertijd op zit vanuit shimano.
Zoiets simpels....
Hee,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Heb nu tijdelijk een kant wel ge"bleed" en de andere kant nog niet omdat ik het schroefje niet opnieuw erin wil/kan gaan draaien. Via Hibike heb ik net nieuwe schroefjes besteld. Het is niet exact hetzelfde nummer, maar ik zal je laten weten of ze passen zodra ze binnen zijn.
https://www.hibike.nl/shimano-bl-m575-o ... 2839c7751a
JA! Ik heb ontzettend lang zitten kloten om de oude schroefjes eruit te krijgen, maar de nieuwe passen erin. De inbus is 1 maatje kleiner, maar het schroefdraad (en de rest) is identiek. Nu kan ik tenminste eindelijk ook mijn voorrem bleeden...
-
TL@
- Forum-lid HC
TL@
03 apr 2018 20:02
Net besteld. Bedankt.
-
SantaSCSI
- Forum-lid
SantaSCSI
06 apr 2018 15:33
Eerder bij het kuisen (denk ik) maar vandaag merkte ik dat mijn Fulcrum R5 maar rare geluiden maakt bij het freewheelen. Mogelijk de ratchet denk ik.
Uno-X Mobility or bust!
-
codex
- Forum-lid
codex
06 apr 2018 16:11
De topcap expander schroef was door de vorige eigenaar dolgedraaid.. Heb hem er uit geboord en dan zie je ook dat die lichte FSA SI C'dale expanders totaal niets voorstellen qua sterkte van het materiaal. (moest weer een paar grammen lichter vanzelf). Waardeloos ding in tegenstelling tot de vorige versie. Verder met de zadelpen eigenlijk het zelfde, ook daar was de inbusbout veel te veel uitgesleten. Maar een nieuwe besteld en erop gezet.
Ik gebruik zelf altijd een momentsleutel en waar kan carbon of montage pasta en dan hou je ook de koppen van de bouten goed.
Tevens bij het invetten van de bovenste balhoofdlager, zag ik dat die op een of ander manier uit elkaar is gegaan met het er uit halen van de voorvork. Heb hem maar weer in elkaar gezet.En alles draait weer als een lier.
Het enigste wat ik echt verpruts heb de laatste jaren was een nieuw gekocht off front Garmin mount,(ook nog zo'n dure)...die heb ik te strak aangedraaid en hup kapot. Tegenwoordig ben ik een stuk voorzichtiger geworden met dat lichte materiaal.
.
-
Nee_Nee
- Forum-lid HC
Nee_Nee
06 apr 2018 16:20
Buitenblad verkeerd om vastgezet. Alles weer los en nog een keer proberen.