Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 01 okt 2011 19:56
- Locatie: Den Helder
Bladboutje Ultegra 6800 gebroken bij vastzetten ondanks het gebruik van de momentsleutel. Ingesteld op 12Nm. Zou tussen 12 en 16Nm vastgezet moeten worden.
Van Nicholas Zephyr - Pilot Veturi
Kabels vervangen. Kabels moeten door het frame wat een gigantisch ge-eikel is. Na een ruim een uur prutsen draait alles weer netjes en ga ik stuurlint wikkelen en kom er achter (bij het tweede lint uiteraard) dat de kabel niet goed zit bij het stuur en dus verplaats moet worden. Uiteraard kom ik daardoor binnen kabel tekort en kan het hele feest weer overnieuw beginnen.
Het zijn dus niet dezelfde als voor de R8070. De kop is wat kleiner. Ik durf de bestaande er niet uithalen want als ze niet passen, kan ik niet meer fietsen met de Giant.TTaks schreef: ↑03 apr 2018 19:56JA! Ik heb ontzettend lang zitten kloten om de oude schroefjes eruit te krijgen, maar de nieuwe passen erin. De inbus is 1 maatje kleiner, maar het schroefdraad (en de rest) is identiek. Nu kan ik tenminste eindelijk ook mijn voorrem bleeden...TL@ schreef: ↑03 apr 2018 14:28Ik heb dus net hetzelfde voorTTaks schreef: ↑23 jan 2018 21:58
Hee,
Ik heb exact hetzelfde gehad. Heb nu tijdelijk een kant wel ge"bleed" en de andere kant nog niet omdat ik het schroefje niet opnieuw erin wil/kan gaan draaien. Via Hibike heb ik net nieuwe schroefjes besteld. Het is niet exact hetzelfde nummer, maar ik zal je laten weten of ze passen zodra ze binnen zijn.
https://www.hibike.nl/shimano-bl-m575-o ... 2839c7751a
Werkte het met deze schroefjes van Hibike?
Dus toch maar wachten tot de anderen in voorraad zijn.
De totale afgang van de mechanieker:
1 minuut voor start tijdrit schiet linker bout archterrem los. Rem is een mini v-brake onderaan frame van cannondale slice rs. Doordat de bout iets loskomt , komt veer van linkerarm los uit het frame.
Op zich snel op te lossen en de renner krijgt 20 minuten respijt. Dus sneltempo linkerarm rem Los, veer op zijn plaats, rem terug en dan begin ik de fijn regeling. En dan noodlot: met nog 2 minuten te gaan schiet de rechter rem ook los. Om deze terug goed te plaatsen moet echter de crank verwijderd worden. Einde tijdrit dus...
3 uur later op de ploegentijdrit wel goed gestart....
Walter
1 minuut voor start tijdrit schiet linker bout archterrem los. Rem is een mini v-brake onderaan frame van cannondale slice rs. Doordat de bout iets loskomt , komt veer van linkerarm los uit het frame.
Op zich snel op te lossen en de renner krijgt 20 minuten respijt. Dus sneltempo linkerarm rem Los, veer op zijn plaats, rem terug en dan begin ik de fijn regeling. En dan noodlot: met nog 2 minuten te gaan schiet de rechter rem ook los. Om deze terug goed te plaatsen moet echter de crank verwijderd worden. Einde tijdrit dus...
3 uur later op de ploegentijdrit wel goed gestart....
Walter
Best ernstig, de levertijd is alweer maand opgeschoven, lijkt erop dat een vervangend schroefje kopen nooit gaat lukken.....
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13694
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Je kan toch gewoon een M5 met linze kop nemen en op maat maken of valt het exact ergens tussen.
Alu kan je redelijk pas maken lijkt me
Maar misschien mis ik iets
https://www.bikehardest.net/shop/FTC-Al ... x-12mm-rot
Alu kan je redelijk pas maken lijkt me
Maar misschien mis ik iets
https://www.bikehardest.net/shop/FTC-Al ... x-12mm-rot
Dat is het juist, de kop van de schroef is volledig vlak. Hierdoor gaat de inbus-sleutel er ook maar heel weinig in. Dat icm erg zacht alu zorgt ervoor dat je de kop zo kapot hebt.
Ik hoop dat de remmen niet ontlucht moeten worden voordat de boutjes terug in stock zijn, anders moet ik het wel proberen met de andere die ik heb (de kop daarvan is wat kleiner en wat dikker, draad en lengte zijn gelijk, denk ik)
Ik hoop dat de remmen niet ontlucht moeten worden voordat de boutjes terug in stock zijn, anders moet ik het wel proberen met de andere die ik heb (de kop daarvan is wat kleiner en wat dikker, draad en lengte zijn gelijk, denk ik)
Is natuurlijk ‘nogal frustrerend’, maar stel je voor dat dat tijdens de rit zelf was gebeurd...walter- schreef: ↑18 apr 2018 20:00 De totale afgang van de mechanieker:
1 minuut voor start tijdrit schiet linker bout archterrem los. Rem is een mini v-brake onderaan frame van cannondale slice rs. Doordat de bout iets loskomt , komt veer van linkerarm los uit het frame.
Op zich snel op te lossen en de renner krijgt 20 minuten respijt. Dus sneltempo linkerarm rem Los, veer op zijn plaats, rem terug en dan begin ik de fijn regeling. En dan noodlot: met nog 2 minuten te gaan schiet de rechter rem ook los. Om deze terug goed te plaatsen moet echter de crank verwijderd worden. Einde tijdrit dus...
3 uur later op de ploegentijdrit wel goed gestart....
Walter
Dat gezegd, en niet vervelend bedoeld, maar: deugt die fiets wel? Een rem die ‘zomaar’ loskomt, klinkt niet echt vertrouwenwekkend...
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Goede opmerking; tijdens wedstrijd was erger...
De handleiding van de fiets zit vol met melding welke loctite waar te gebruiken... ik heb misschien een keer te veel geplaatst zonder loctite...
Ik had een oproep op het forum de ingenieurs van die fietsen van de planeet te helpen, maar die werd snel verwijderd... (toegegeven het maakt de fietsen niet beter).
Walter
Volgens mij zit er iets totaal mis met het fabrikaat van jouw fiets als in de gebruiksaanwijzing staat welke loctite je waar en met welke schroef moet gebruiken.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik kan de cannondale ingenieurs niet verwijten niet te documenteren. Als iedere fabrikant zijn fietsen zo goed documenteert.
Geniet even mee: https://www.cannondale.com/~/media/File ... ement.ashx
Ze kunnen niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was Loctite 243 te gebruiken en 5Nm...
Maar ik denk dat ik toen alles goed stond van de rem idd de vijzen niet meer goed nagekeken te hebben...
Geniet even mee: https://www.cannondale.com/~/media/File ... ement.ashx
Ze kunnen niet zeggen dat ik niet gewaarschuwd was Loctite 243 te gebruiken en 5Nm...
Maar ik denk dat ik toen alles goed stond van de rem idd de vijzen niet meer goed nagekeken te hebben...