Vandaag je tip opgevolgd, Tjee wat een oplossing. Happy Me
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Hier in het dorp ging iemand een Mierennest te lijf met een brander, ze kwamen uit z'n ventilatie rooster van z'n buitenmuur.
Je raad het al, spouwmuur inwendig in de fik .
Je raad het al, spouwmuur inwendig in de fik .
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Meer een geval van ezel en de steen: lekke tube van wiel gehaald. Ik verwijder wat lijmresten. Valt er een iets harder stukje lijmrest door een spaakopening in de velg. Rammelt als je wil ronddraait en moeilijk eruit te krijgen... 2de keer dus...
Terwijl ik dit schrijf mental note: voordat ik tube plaats, stukje plastic over ventiel tegen het klapperen.....
Walter
Terwijl ik dit schrijf mental note: voordat ik tube plaats, stukje plastic over ventiel tegen het klapperen.....
Walter
Verprutst bij het sleutelen? Mwah. Blunder? Ja!
Zondag kwam ik terug van een kort ritje en merkte ik bij thuiskomst dat mijn achterband heel zacht was. Ik pak een nieuw binnenbandje, voel de buitenband door en zie niks. Gooi binnenbandje weg, band weer op de velg. Maandagavond pak ik mijn fiets en denk verrek, hij is weer leeg. Kon me al niet voorstellen dat ik na het leeglopen om te controleren of de binnenband er mooi in ligt niet de band heb opgepompt maar toch even opgepompt en kijken hoe ver ik maandag kwam. Gisteravond toch maar weer aan de slag om een nieuw binnenbandje erop te leggen en wellicht buitenband van andere racefiets achter erop te leggen. Ik haal de band eraf, haal de binnenband eraf en zie "Vittoria" staan. Ja het merk van de originele banden die er op de Bianchi geleverd worden. Blijk ik dus het nieuwe bandje in de afvalbak te hebben gegooid en de lekke Vittoria binnenband weer op de velg te hebben gelegd.
TLDR; Lekke band, nieuw binnenbandje uit het doosje gehaald. In de afvalbak gegooid en lekke binnenband weer erop gelegd.
Zondag kwam ik terug van een kort ritje en merkte ik bij thuiskomst dat mijn achterband heel zacht was. Ik pak een nieuw binnenbandje, voel de buitenband door en zie niks. Gooi binnenbandje weg, band weer op de velg. Maandagavond pak ik mijn fiets en denk verrek, hij is weer leeg. Kon me al niet voorstellen dat ik na het leeglopen om te controleren of de binnenband er mooi in ligt niet de band heb opgepompt maar toch even opgepompt en kijken hoe ver ik maandag kwam. Gisteravond toch maar weer aan de slag om een nieuw binnenbandje erop te leggen en wellicht buitenband van andere racefiets achter erop te leggen. Ik haal de band eraf, haal de binnenband eraf en zie "Vittoria" staan. Ja het merk van de originele banden die er op de Bianchi geleverd worden. Blijk ik dus het nieuwe bandje in de afvalbak te hebben gegooid en de lekke Vittoria binnenband weer op de velg te hebben gelegd.
TLDR; Lekke band, nieuw binnenbandje uit het doosje gehaald. In de afvalbak gegooid en lekke binnenband weer erop gelegd.
Laatst gewijzigd door Lennart95 op 04 jul 2018 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Ik lees alleen maar dat je je buitenbandje had weggegooid!!!!
De fiets achterin de auto laten liggen (dacht: ik ga eerst even relaxen na een lange rit) om hem er later uit te halen. Auto stond in de zon, band geklapt. In de buitenband ook een grote scheur, dus dat is hard gegaan. Maar ja, paar Michelins Pro 4 gehaald, maak mezelf wijs dat het nu natuurlijk ook veeeeel beter fietst
Waarschijnlijk met het barbecueën teveel alcohol gedronken.alliance_0 schreef: ↑04 jul 2018 09:27 Ik lees alleen maar dat je je buitenbandje had weggegooid!!!!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
mmm: 10 speed dura ace shifter voorlopig om zeep geholden....
Kabel breekt af in de shifter en kabel breekt zo af dat het terugschakelen niet meer gaat.
Dus ik denk: ik draai de shifter even open dan krijg ik kabel er wel uitgeprutst... 2 kleine vijsje losgedraaid, maar dan kon ik er nog niet aan. Dan een grotere vijs vanvoor op de shifter. Die houdt een plaatje vast met daaronder een opgespannen veer/spiraal met 3tal windingen. De veer springt los - hoe krijg ik die daar terug op onder spanning en in welke richting?
Ik kan nu wel aan de binnenkant en gebroken kabeltje is er snel uit en hij schakelt correct terug.
Maar dan terugplaatsen: ik zet die veer op zijn plaats in het opbouwplaatje en shifter. Dan moet ik het opbouwplaatje 180 graden draaien om in de goede richting te hebben en de veer op te spannen (ik gok een richting- te moeilijk om de beredeneren welke de goede is). Het lijkt goed te gaan: plaatsje staat op zijn plaats, veer zit er nog in. Ik wil plaatje vastdraaien maar dan zie dat de een winding van de veer naar buiten gekomen is en geplooid is...
Nu wordt het terugplaatsen wel moeilijk... Veer moet immers net in de passing voor de veer passen en nu die deels geplooid is gaat dat nog moeilijk gaan... Even laten bezinken en morgen terug proberen....
Of iemand nog een 10 speed rechter DA shifter liggen met waslijnen?
Walter
Kabel breekt af in de shifter en kabel breekt zo af dat het terugschakelen niet meer gaat.
Dus ik denk: ik draai de shifter even open dan krijg ik kabel er wel uitgeprutst... 2 kleine vijsje losgedraaid, maar dan kon ik er nog niet aan. Dan een grotere vijs vanvoor op de shifter. Die houdt een plaatje vast met daaronder een opgespannen veer/spiraal met 3tal windingen. De veer springt los - hoe krijg ik die daar terug op onder spanning en in welke richting?
Ik kan nu wel aan de binnenkant en gebroken kabeltje is er snel uit en hij schakelt correct terug.
Maar dan terugplaatsen: ik zet die veer op zijn plaats in het opbouwplaatje en shifter. Dan moet ik het opbouwplaatje 180 graden draaien om in de goede richting te hebben en de veer op te spannen (ik gok een richting- te moeilijk om de beredeneren welke de goede is). Het lijkt goed te gaan: plaatsje staat op zijn plaats, veer zit er nog in. Ik wil plaatje vastdraaien maar dan zie dat de een winding van de veer naar buiten gekomen is en geplooid is...
Nu wordt het terugplaatsen wel moeilijk... Veer moet immers net in de passing voor de veer passen en nu die deels geplooid is gaat dat nog moeilijk gaan... Even laten bezinken en morgen terug proberen....
Of iemand nog een 10 speed rechter DA shifter liggen met waslijnen?
Walter
Nu niet meeralliance_0 schreef: ↑04 jul 2018 09:27 Ik lees alleen maar dat je je buitenbandje had weggegooid!!!!
Omdat ik niet de moeite om mijn onderhoudsstandaard uit te vouwen vanochtend even fiets opgehangen met het zadel aan een trapje. Tijdens een beetje gepruts glijdt mijn zadel er vanaf en valt mijn fiets frame op de grond waarbij een stukje van de voorvork breekt zodat ik mijn voorwiel niet meer goed kan klemmen. Jammer, maar vooral dom.
Nu heb ik al een nieuwe frameset klaar staan om opgebouwd te worden, maar dacht deze nog wel her en der te kunnen gebruiken. Maar eens uitkijken naar een nieuwe vork.
Nu heb ik al een nieuwe frameset klaar staan om opgebouwd te worden, maar dacht deze nog wel her en der te kunnen gebruiken. Maar eens uitkijken naar een nieuwe vork.