Het is daar verkrijgbaar maar heeft er zover ik weet verder niks mee te maken.
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Volgens mij zijn bitjes per definitie niet van gehard materiaal gemaakt, juist om te voorkomen dat je bij het minste of geringste een (schroef)kop om zeep helpt of een schroef/bout afbreekt. Ergo … bitjes zijn 'verbruiksmateriaal'
(Dat staat los van het feit dat er overigens wel geharde bouten bestaan).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
-
- Forum-lid
Nieuwe Shimanoketting op mijn fiets gelegd. En weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. Ik heb wel een stuk of vijf kettingponsen liggen maar ze lijken allemaal kromgetrokken. Dus maar weer naar de fietsenmaker om een missing link te halen.
- Teleflubbie
- Forum-lid
Herken ik wel. Had ik aanvankelijk ook last van.aloisvonesterhazy schreef: ↑27 jun 2019 20:41 ........weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. .......
Ging beter toen ik de 'spanning' van de ketting weghaalde, door even de opening in de ketting te overbruggen met een haakje.
Neem in het vervolg beter een KMC of SRAM ketting, deze hebben standaard een missing link. Of anders een Shimano ketting & missing link bestellen.aloisvonesterhazy schreef: ↑27 jun 2019 20:41 Nieuwe Shimanoketting op mijn fiets gelegd. En weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. Ik heb wel een stuk of vijf kettingponsen liggen maar ze lijken allemaal kromgetrokken. Dus maar weer naar de fietsenmaker om een missing link te halen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
En ik vind dat dan weer heel apart;aloisvonesterhazy schreef: ↑27 jun 2019 20:41 Nieuwe Shimanoketting op mijn fiets gelegd. En weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. Ik heb wel een stuk of vijf kettingponsen liggen maar ze lijken allemaal kromgetrokken. Dus maar weer naar de fietsenmaker om een missing link te halen.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met de breekpennetjes.
En ben ik dus eigenlijk heel benieuwd waarom het fout gaat.
-
- Forum-lid
Ik ookTheo V schreef: ↑28 jun 2019 08:03En ik vind dat dan weer heel apart;aloisvonesterhazy schreef: ↑27 jun 2019 20:41 Nieuwe Shimanoketting op mijn fiets gelegd. En weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. Ik heb wel een stuk of vijf kettingponsen liggen maar ze lijken allemaal kromgetrokken. Dus maar weer naar de fietsenmaker om een missing link te halen.
Ik heb nog nooit een probleem gehad met de breekpennetjes.
En ben ik dus eigenlijk heel benieuwd waarom het fout gaat.
Grrrr. Breekpennetjes. Eens en nooit weer bij mij. Ik koop wel een KMC met missinglink erbij.Teleflubbie schreef: ↑27 jun 2019 21:55Herken ik wel. Had ik aanvankelijk ook last van.aloisvonesterhazy schreef: ↑27 jun 2019 20:41 ........weer is het me niet gelukt het afbreekpinnetje er recht in te krijgen. .......
Ging beter toen ik de 'spanning' van de ketting weghaalde, door even de opening in de ketting te overbruggen met een haakje.
Missing links bij Simano zitten er pas vanaf 2018 bij.
En anders zijn ze voor minder dan een euro per stuk te krijgen bij Ali. Ik heb er altijd een stuk of vijf op voorraad. Die moet je natuurlijk dan wel ruim voor het vervangen van de ketting kopen
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018