Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 16 nov 2009 17:41

bibske schreef:Eigenlijk dubbele blunder:
- Tijdens het aanzetten trap ik op een gegeven moment mijn pedaal eraf die ik er zelf enige tijd eerder had ingedraaid.
- Daarna de fietsenmaker vertrouwen en een oerlelijke nieuwe alles-in-1-stuk ding in plaats van een eenvoudige Alivio in de plaats inclusief gepeperde rekening...


Hoi,

Voor ik mijn eigen stomme blunders ga opsommen.....je trapt een pedaal eraf? Brak het of draaide die trapper eraf? Geen idee hoe je dit voor elkaar hebt gekregen. Als het brak dan had je waarschijnlijk geen schuld en met losdraaien kan ik me ook niets voorstellen. ITA draad? Zat het WEL vast toen je klaar was? Losdraaien van pedalen tijdens fietsen kan met BSA draad niet.

Gepeperde rekening om er een nieuwe trapper in te draaien? Leg uit.

Mijn blunder. Nieuwe wielen krijgen. Binnenband erop, buitenband erop en oppompen maar....BANG.
Ok, achterwiel dan maar eerst. Zelfde verhaal.....BANG.

In mijn enthousiasme (het waren 60mm velgen) niet gekeken en er vanuit gegaan dat er er een velglint om lag ......... niet dus. Binnenband werd door de spaakgaten naar buiten geduwd tot 'the big bang'.

De stomiteit hier natuurlijk om niet eerst eens even te kijken nadat de voorband klapte maar meteen doorgaan met de achterband.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

bibske
Forum-lid
Berichten: 954
Lid geworden op: 04 dec 2008 15:08

bibske 16 nov 2009 20:27

mmmm, ik heb mijn post zitten inkorten omdat mijn verhaal wat te lang was maar de essentie was dus ook verdwenen...

Wat er precies is misgegaan met het pedaal weet ik niet, waarschijnlijk scheef ingedraaid. De schroefdraad in de crank was kapot en aangezien het een alles-in-1 crank was kreeg ik meteen ook nieuwe bladen. Volgens mij heeft die vent er de prijs van een XT crank+bladen voor gerekend. Toen wist ik echt niets van de verschillende groepen en mogelijkheden af, anders had ik wel geprotesteerd!

De trapper was ook stuk maar dat was een goede reden om over te stappen naar mijn eerste klickpedalen.

danoontje
Forum-lid
Berichten: 1023
Lid geworden op: 31 dec 2006 15:16

danoontje 18 nov 2009 21:39

zojuist een krimphuls uitgeboord met een 1,5mm boortje...

get a life..
Anima Sana In Corpore Sano.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 19 nov 2009 20:51

Vorige week van een zadelpenklem met alu bout + moer (Ja, hoe verzinnen ze het bij Hope...) een geslaagde "trekproef" afgenomen. Gevolg: staand 15km naar huis fietsen door de duinen met tegenwind, huuuuuuuu!
...Only dead Fish go with the Flow...

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 20 nov 2009 00:16

Mooie krachttraining, volgend jaar rij je Alp d'Huez lekker staand omhoog. De bout zal wel van titanium geweest zijn, want als het aluminium zou zijn dan krijgen ze alle klemmen weer terug.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
nespresso
Forum-lid
Berichten: 589
Lid geworden op: 06 dec 2008 23:52

Gebruikersavatar nespresso 20 nov 2009 00:23

C9 schreef:ik ben nogal van het extra strak aan draaien;0
1 x carbon zadelpijn naar de klote gedriaad -.-
1x een opzetstuur te strak op mn stuur gedraaid ook kapot -.-


Owwww, ze moesten iedereen die iets van carbon koopt ook meteen verplicht een momentsleutel erbij verkopen :/

vivo
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 25 jul 2007 01:21

vivo 20 nov 2009 00:28

Bij werkzaamheden gericht op het losmaken van een crank niet het ringetje verwijdert na het los draaien van de bout, waardoor de crankentrekker de crank natuurlijk niet los kreeg omdat het ringetje de duwende kracht op de crank plaatste ipv op het bracket. Maar eigenlijk met deze aktie niet iets kapot gemaakt alleen een hoop krachten erop gezet.
Verder met een inbussleutel de bouten op de kettingbladen een beetje dol gedraaid.

tdmarc
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 nov 2009 16:39

tdmarc 20 nov 2009 00:58

Amclassic-fan schreef:Mooie krachttraining, volgend jaar rij je Alp d'Huez lekker staand omhoog. De bout zal wel van titanium geweest zijn, want als het aluminium zou zijn dan krijgen ze alle klemmen weer terug.


Staand is al zo mijn ding..... not!

Alu dus, dus ze kunnen een volle brievenbus verwachten vrees ik:

Afbeelding
...Only dead Fish go with the Flow...

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 26 nov 2009 13:48

chrissiewizzie schreef:Jahaa, ontopic: ik heb weer eens iets vernaggeld bij het sleutelen aan mijn fiets. Om mijn stuurlint net even wat strakker en mooier te wikkelen, trok ik blijkbaar te hard en had ik ineens een los stuk in mijn handen. Ik zou het wel even snel doen.....maar goed, we hebben er smakelijk om gelachen en een stuurlintje kost toch niet zoveel.


Zeg Merckxbroeder, da's nog nét niet genoeg reden om die DeRosa te bestellen.
Iets meer je best doen;)

Ik nog iets verprutst? Ja, afgelopen weekend een beetje dom geweest met een schuursponsje. Overijverig met de verkeerde kant mijn lak bekrast...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 26 nov 2009 14:08

Zal wel een blikje goede poets worden...
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 26 nov 2009 19:05

Ik heb 10 minuten off-topic berichten verwijderd...
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

zweef
Forum-lid
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 jul 2009 14:05
Locatie: Swoll

zweef 26 nov 2009 21:51

Amclassic-fan schreef:Ik heb 10 minuten off-topic berichten verwijderd...


Jullie worden ondergewaardeerd...

Pluim voor de moddereters!

(en nou rap je eigen en mijn bericht verwijderen jij!)

;)
You should see me go downhill...

Plaats reactie