Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.

Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 26 nov 2009 21:54

Maak er maar snel moderators van voordat ie online komt!

Overigens heeft een fietsenmaker in diever waar ik de naam niet van noem ;)
laatst een expander dolgedraait door tehard aandraaien (wat helemaal niet nodig is)
Daarbij is ook de voorvork gescheurt, gelukkig is de vork kostenloos vervangen door canyon!
mijn Flickr

rubenio
Forum-lid
Berichten: 1148
Lid geworden op: 17 apr 2006 16:28

rubenio 26 nov 2009 22:04

Ik dacht zelf even een balhoofdpers te maken :

Toen ik hem voor het eerst wou gebruiken zat het balhoofd telkens NET niet helemaal recht. Om het laatste stukje te corrigeren wou ik een blokje hout & hamer gebruiken maar helaas brak er opeens een heel deel van de cup af :S

Afbeelding

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 26 nov 2009 22:30

Amclassic-fan schreef:Ik heb 10 minuten off-topic berichten verwijderd...


Schrijf dat nu niet,
Wordt ik weer nieuwsgierig wat daar verder allemaal in stond.
Zij is ook tegen

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 28 nov 2009 18:44

Vandaag een 1/2" freewheel op mijn nieuwe wielen geschroefd. Eerst handvast, en om hem daarna goed vast te zetten leek het me verstandig om de kettingzweep te gebruiken. De kettingzweep is echter alleen voor smalle kransjes geschikt en niet voor 1/2" kransjes. Toen ik kracht wilde zetten schoot de kettingzweep er dus ineens vanaf. Geen schade aan het freewheel, maar wel wat schaafwonden opgelopen daardoor...

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 01 dec 2009 18:52

Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield. Het resultaat is een gaatje een halve centimeter uit het midden en een aardige kras op het frame. Gelukkig aan de onderkant van het bracket dus dat zie je verder niet...

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 01 dec 2009 19:05

lekker bezig EM:-P
T een na het ander... of sleutel je zo veel?:=P
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

Gebruikersavatar
joostvanbezooijen
Forum-lid
Berichten: 529
Lid geworden op: 11 apr 2008 11:11

Gebruikersavatar joostvanbezooijen 01 dec 2009 19:45

Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield.
Heb ik ooit ook een keer gehad, is te voorkomen door eerst met een speciale pen een putje te slaan in de bracket. Dat voorkomt dat de boor gaat 'zoeken'. Een spijker werkt ook prima. Is voor jou helaas te laat.

ps Deze tip geldt niet voor carbon frames! Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand met een spijker zijn carbon bracket gaat bewerken....

em
Forum-lid
Berichten: 1335
Lid geworden op: 12 aug 2008 14:22
Locatie: Den Haag

em 01 dec 2009 19:49

Geert Jan schreef:lekker bezig EM:-P
T een na het ander... of sleutel je zo veel?:=P


Ben voor het eerst zelf een fiets aan het opbouwen. Is wel leuk en al doende leert men zullen we maar zeggen...;)

Gebruikersavatar
geertjan5
Forum-lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: 20 nov 2008 18:41
Locatie: Friesland, nabij Sneek

Gebruikersavatar geertjan5 01 dec 2009 20:15

Oh sorry dan heb ik niks gezegt;) 1e keer van mij was ook niet al te soepel. Alhoewel 1e keer... die ging nog wel aardig(waren met zn 2e waar de ander veel verstand van had):-P maar de 2e keer......
Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht heeft al verloren.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 01 dec 2009 21:15

[quote="joostvanbezooijenHeb ik ooit ook een keer gehad, is te voorkomen door eerst met een speciale pen een putje te slaan in de bracket. Dat voorkomt dat de boor gaat 'zoeken'. Een spijker werkt ook prima.[/quote"]

Ook wel centerpons genoemd.

;)
FacebookS3RSSite

rogkat
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 jun 2008 22:39

rogkat 01 dec 2009 21:23

Stukjes afplaktape op elkaar wil ook nog wel eens helpen...
my third love

jaapieo
Forum-lid
Berichten: 3173
Lid geworden op: 19 feb 2007 19:53

jaapieo 02 dec 2009 11:10

joostvanbezooijen schreef:
Wilde een gaatje boren aan de onderkant van het bracket mijn nieuwe stalen frame. Bij het boren schoot de boor echter ineens weg omdat ik 'm blijkbaar niet loodrecht op het frame hield.
Heb ik ooit ook een keer gehad, is te voorkomen door eerst met een speciale pen een putje te slaan in de bracket. Dat voorkomt dat de boor gaat 'zoeken'. Een spijker werkt ook prima. Is voor jou helaas te laat.

ps Deze tip geldt niet voor carbon frames! Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat iemand met een spijker zijn carbon bracket gaat bewerken....


Een centerpoint noem je dat ;)
Een spijker kan wel maar dat werkt eigenlijk niet optimaal, je slaat dan de center niet diep genoeg en de punt is meestal direkt bot..
mijn Flickr

Plaats reactie