Hoe is dit verder opgelost?
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Had je niet door dat je constant achteruit hebt gereden?derxx schreef: ↑07 jun 2021 14:22 Kwam er gisteren bij het schoonmaken van de fiets achter dat ik op mn achterwiel mn nieuwe GP5000 band verkeerd om geplaatst heb. Wist dondersgoed dat deze een voorgeschreven looprichting hadden, maar "even snel" nieuw bandje erop leggen en toch niet opgelet dus...
Gisteren begon het al donker te worden, en had geen zin om ze eraf te halen (klere werk met die strakke gp5000), dus vanavond maar eens doen.
Heb er al 400km op gereden zonder dat ik het doorhad
Had er niks van gemerkt inderdaad
Oh vandaar dat ik geen nieuwe Strava koms scoorde
Hmm mijn voorste remklauw van schijfrem, de boutjes daarvan soort van doorgedraaid... Nu lijkt me dit een Shimano 105 R7070 remklauw maar welke boutjes horen daar bij? Lijkt me dat je die los van kopen en vervangen? Las wel iets over gebruik van een torx om ze even los te krijgen etc.
Lijkt me dan een Shimano Type C (Caliper Fixing Bolt C) voor achter en Caliper Fixing Bolt A voor voor?
Lijkt me dan een Shimano Type C (Caliper Fixing Bolt C) voor achter en Caliper Fixing Bolt A voor voor?
@Rolandos : het ligt er geheel aan :
* Is je remklauw met of zonder adapter gemonteerd ?
* welk merk fiets heb je ( zo heeft mijn BMC enkel type C boutjes )
* Hoe krijgen jullie het in hemelsnaam voor elkaar om zoiets dol te draaien.... of welke prutser heeft het dan gemonteerd of vast gezet ??
* Is je remklauw met of zonder adapter gemonteerd ?
* welk merk fiets heb je ( zo heeft mijn BMC enkel type C boutjes )
* Hoe krijgen jullie het in hemelsnaam voor elkaar om zoiets dol te draaien.... of welke prutser heeft het dan gemonteerd of vast gezet ??
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
Goedkoop gereedschap in combinatie met iets te strak aangedraaid vermoedelijk. Gelijk maar even een setje Wera mee bestellen dus. Het betreft een Sensa Giulia G3 Disc, ik zal even kijken of hij voor met een adapter is gemonteerd. Dacht het niet.rene schreef: ↑08 jun 2021 09:54 @Rolandos : het ligt er geheel aan :
* Is je remklauw met of zonder adapter gemonteerd ?
* welk merk fiets heb je ( zo heeft mijn BMC enkel type C boutjes )
* Hoe krijgen jullie het in hemelsnaam voor elkaar om zoiets dol te draaien.... of welke prutser heeft het dan gemonteerd of vast gezet ??
Kijkend naar https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-BR-R7070-4328.pdf word ook aangegeven dat je een Type A voor gebruikt en Type C achter.
Shimano bepaalt dat niet .... dat doet namelijk je frame en de bouwer van je frame. Zoals gezegd : mijn frame heeft vóór 160mm schijf zonder adapter voor de caliper met C type boutjes, en achter 140mm schijf zonder adapter voor de caliper met exact dezelfde lengte van boutjes.Rolandos schreef: ↑08 jun 2021 10:06Het betreft een Sensa Giulia G3 Disc, ik zal even kijken of hij voor met een adapter is gemonteerd. Dacht het niet.rene schreef: ↑08 jun 2021 09:54 @Rolandos : het ligt er geheel aan :
* Is je remklauw met of zonder adapter gemonteerd ?
* welk merk fiets heb je ( zo heeft mijn BMC enkel type C boutjes )
* Hoe krijgen jullie het in hemelsnaam voor elkaar om zoiets dol te draaien.... of welke prutser heeft het dan gemonteerd of vast gezet ??
Kijkend naar https://si.shimano.com/pdfs/ev/EV-BR-R7070-4328.pdf word ook aangegeven dat je een Type A voor gebruikt en Type C achter.
Mijn zoon zijn fiets heeft wel een adapter nodig voor zijn caliper om 160mm schijf te gebruiken, en heeft dus andere boutjes.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 31 mei 2021 13:20
Onervaren prutser hier, voor het eerst ketting (KMC X10 EL) proberen te vervangen. Vond de kettingpons (BBB) al niet echt lekker werken, zodra je enige spanning tegen de ketting zet ging hij direct een beetje scheef. Toch maar wat meer druk gezet en zag de pin van de kettingpons ook al vrij snel vervormen. Zat een tweede pin bij die kettingpons, maar daarvan ging de punt ook vrij snel vervormen. Mogelijk is de schakel van de ketting licht vervormd, maar even gestopt voordat de ketting zeker stuk is.
Nieuwe kettingpons besteld (nu Parktool) en ook voor de zekerheid maar extra ketting. Binnenkort poging twee...
Gelukkig ging de nieuwe cassete erop zetten wel soepel, maar dat al vaker gedaan.
Nieuwe kettingpons besteld (nu Parktool) en ook voor de zekerheid maar extra ketting. Binnenkort poging twee...
Gelukkig ging de nieuwe cassete erop zetten wel soepel, maar dat al vaker gedaan.
Omdat een kettingpons geschikt is voor meerdere diktes ketting (bijv. 8,9,10 en 11speed) moet je deze verschillende diktes opvangen door het achterschroefje op te draaien zodat de schakel waar je de pin wilt uitdraaien opgesloten zit. Zo niet gaat de schakel scheef in de kettingpons zitten en vervorm je de kettingpons bij het aandraaien van de pinuitdrijver.!
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless