Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Deze morgen een verstelbout van mijn Canyon VCLS zadelpen naar de filistijnen geholpen. Ik hield me nochtans aan de cijfers die het handboek voorschrijven (max 7nm). Ik had de momentsleutel iets minder gezet (en ik zet deze na gebruik altijd terug op 0). Ik had de zadelpen afgehaald omdat ik wat last van gekraak.
Geluk bij een ongeluk, het gedeelte van het boutje wat nog vast zat, kon ik netjes uitdraaien. Ik ga dinsdag even langs bij een Canyon service center. Of naar een doe-het-zelf zaak.
Geluk bij een ongeluk, het gedeelte van het boutje wat nog vast zat, kon ik netjes uitdraaien. Ik ga dinsdag even langs bij een Canyon service center. Of naar een doe-het-zelf zaak.
Ik ga dinsdag langs gaan te Maldegem, maar ik ga in de morgen al eens bellen naar Canyon België. Aangezien het toch werkweekend is, had ik geen fietsplannen (ook vanwege het weer). De tip van de hoogwaardige bout hou ik zeker in gedachte. Ik moet alleen de juiste afmetingen weten van de bout. Ik veronderstel dat ze dit bij Canyon wel weten (of kunnen opvragen).
Heb al maanden een kraak bij het fietsen, zowel buiten als op Zwift met m'n Sensa winterfiets.
Al 3 keer bottom bracket losgehaald, ingevet en teruggezet.
Zadel en zadelpen ook.
Bleek het in het rechterpedaal te zitten, die ik als laatste maar eens losgehaald heb.
Al 3 keer bottom bracket losgehaald, ingevet en teruggezet.
Zadel en zadelpen ook.
Bleek het in het rechterpedaal te zitten, die ik als laatste maar eens losgehaald heb.
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc
Deze morgen contact gehad met Canyon België. Dergelijke boutjes hebben ze niet liggen, maar ik mag met een gerust hart langsgaan bij een ijzerwaren handelaar. Op een zeer vriendelijke manier geholpen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Verpruts is een groot woord, ongewone slijtage klinkt beter........
Sram etap remklauw verwijderd en die brokkelde helemaal af bij de schroef openingen. Helemaal gecorrodeerd. Zeker door zweet (in de pekel rijd ik nooit met de racer). Meteen maar een nieuwe gehaald, gewoon op voorraad bij de FM om de hoek...... het zit ook wel eens mee.
Heb een garantie frame ontvangen en ging alles demonteren. De ene na de andere bout brak af (na een winter op de trainer) en daarna gewoon op de weg. Dit jaar maar een oude MTB/pekelfiets op de trainer gezet.
Elke alu bout brak af terwijl ik het toch jaarlijks helemaal uit elkaar haal, schoonmaak en invet.
Maar met een stilstaande fiets komt zweet op hele andere plaatsen en heeft het veel tijd om zijn werk te doen. Met 30 graden is het zo droog.
Sram etap remklauw verwijderd en die brokkelde helemaal af bij de schroef openingen. Helemaal gecorrodeerd. Zeker door zweet (in de pekel rijd ik nooit met de racer). Meteen maar een nieuwe gehaald, gewoon op voorraad bij de FM om de hoek...... het zit ook wel eens mee.
Heb een garantie frame ontvangen en ging alles demonteren. De ene na de andere bout brak af (na een winter op de trainer) en daarna gewoon op de weg. Dit jaar maar een oude MTB/pekelfiets op de trainer gezet.
Elke alu bout brak af terwijl ik het toch jaarlijks helemaal uit elkaar haal, schoonmaak en invet.
Maar met een stilstaande fiets komt zweet op hele andere plaatsen en heeft het veel tijd om zijn werk te doen. Met 30 graden is het zo droog.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13708
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Bidonhouders, en een aantal standaard bouten in de Foil die heel slecht aftermarket te verkrijgen zijn.
De rest is titanium, dat is veruit het fijnst.
Het is bij mij dus tita of alu, iets anders zit er niet in mijn fiets. Uitgezonderd weer twee bouten die zo specifiek zijn.
De rest is titanium, dat is veruit het fijnst.
Het is bij mij dus tita of alu, iets anders zit er niet in mijn fiets. Uitgezonderd weer twee bouten die zo specifiek zijn.