Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
-
- Forum-lid
Schakelen ging niet zo lekker vandaag.
Nu kwam ik erachter dat als ik mijn stuur helemaal naar links beweeg zodra ik stil sta. Dan gaat mijn derailleur mijn versnellingen achter op een lichtere versnelling. Iemand tips hoe dit op te lossen?
Nu kwam ik erachter dat als ik mijn stuur helemaal naar links beweeg zodra ik stil sta. Dan gaat mijn derailleur mijn versnellingen achter op een lichtere versnelling. Iemand tips hoe dit op te lossen?
Kabel te kort. Maar dan had het eerder ook al zo gewerkt.Fietsmaatje schreef: ↑13 jan 2022 19:56 Schakelen ging niet zo lekker vandaag.
Zal wel ergens vreemde knik in zitten, onder een andere kabel terecht gekomen of zoiets.
Dogma F
-
- Forum-lid
Stuur losgehaald en spanning van de kabels gehaald. Hier zat wel het probleem en ik denk dat dit altijd al zo heeft gezeten.Ramon73 schreef: ↑13 jan 2022 20:28Kabel te kort. Maar dan had het eerder ook al zo gewerkt.Fietsmaatje schreef: ↑13 jan 2022 19:56 Schakelen ging niet zo lekker vandaag.
Zal wel ergens vreemde knik in zitten, onder een andere kabel terecht gekomen of zoiets.
Nu is de totale spanning van de kabels af (schakelt helemaal niet meer). Morgen maar weer even prutsen.
Ik heb van 't eerder inkorten ondertussen bijna een hele ketting aan korte stukjes liggen. Ik zou met zo'n "pin" best een ketting weer stukje durven verlengen, twee missing Links dan weer niet graag. Kan vast maar gevoelsmatig niet ok.
Ik ben een beginneling in het sleutelen, maar ik wil een crank met vermogensmeter op mijn fiets monteren (shimano ultegra 8000). De "oude" crank heb ik er inmiddels vanaf en de nieuwe zojuist geplaatst. Ik heb gelezen dat je de crank er maar op 1 manier op kunt plaatsten. Betekent dit dat ik de linker crank altijd recht tegenover de rechter crank monteer als ik hem er goed op druk? M.a.w. kan ik hem niet scheef monteren?
Kan inderdaad maar op twee manieren, bijv. SRAM kan het wél verkeerd (Campa ook) is mij wel eens gebeurd !