5 bar? ik rij normaal met 6 of 7 (ben wat zwaarder)
Nog iets verprutst bij het sleutelen vandaag?
Oef, dat zal een klap gegeven hebben.... Maar is die kamer van de velg dan zo luchtdicht met de spaakgaten aan de bovenkant? Want er zijn toch ook velgen met van die waterafloopgaatjes in de zijkant? Daar kan dit dan niet gebeuren lijkt mij?
Ride bikes, not tanks!
Denk dat dat het moet zijn. Het was een enorme klap inderdaad, ik dacht dat het de band was, maar die is nog heel. Begrijp ook niet dat die kamer luchtdicht is. Wellicht heeft de sealant bij een eerder lek de gaatjes gedicht. Zal eens zien vandaag of ik ergens kan zien of er een lek is tussen velgbed in velg. @walters hoe zou dat ventiel verkeerd hebben kunnen zitten?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
Als 't tubeless ventiel niet de grens naar de binnenkant van de velg goed afdicht lekt daar lucht langs. Dan breng je dus inderdaad je velg op druk ipv de band. Shit zeg!krokie schreef: ↑07 mei 2022 09:22 Denk dat dat het moet zijn. Het was een enorme klap inderdaad, ik dacht dat het de band was, maar die is nog heel. Begrijp ook niet dat die kamer luchtdicht is. Wellicht heeft de sealant bij een eerder lek de gaatjes gedicht. Zal eens zien vandaag of ik ergens kan zien of er een lek is tussen velgbed in velg. @walters hoe zou dat ventiel verkeerd hebben kunnen zitten?
Wilde mn schoenplaatjes overzetten op mn nieuwe schoenen. Helaas zat 1 van de bouten heel vast, kreeg hem na wd40 behandeling ook niet los. Toen electrische schroevendraaier gepkt en het bevestigingspunt in de schoen losgedraaid (gebroken oid) waardoor die nu mee draait en je het helemaal met geen mogelijkheid loskrijgt
Kruipolie doet nog wel eens wonderen voor vastgekoekte boutjes: wel één of meerdere malen 24 uur laten intrekken. Recent nog gebruikt bij het loshalen van een oude (vierkante) trapas van een tweedehands fiets.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
Dat vet heb ik direct gedaan in de nieuwe schoen toen ik merkte dat ze wat moeilijk los gingen.
Helaas zitten er nog wedges onder de plaatjes die ik wilde overzetten.
pffff, remblokjes achter vervangen, denk helemaal niet meer aan het borgveertje dat op het boutje zit. Ik dacht al, wat loopt dat boutje toch slecht......nou ja op een oprit met grove betonklinkers, gras en perken in de buurt, ik heb een half uur gezocht maar niet gevonden. Nu zal dat boutje niet 1-2-3 losgaan maar toevallig ging een vriend na het werk nog even bij zijn fietsenmaker langs om wat op te halen, snel gebeld, dat hij ook even om zo'n veertje vraagt. Het was mijn dag niet, smeer op mijn lijf waar het niet hoort, paar keer mij aan de montage standaard gestoten.