Het grote domme vragen topic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
En dan..,. sta je met je fiets in 1 hand en een wiel op de grond (of in je andere hand).... waar laat je dan je fiets?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Deze vraag hoort terecht in dit topic. Maar voor het geval dat je het serieus bedoeld had... de fiets leg je in de berm op de zij met de ds naar boven. Ik hoop toch niet dat je bij een lekke band de fiets op z'n kop op zadel en stuur zet.MarkVeenstra schreef: ↑12 jun 2018 14:35 En dan..,. sta je met je fiets in 1 hand en een wiel op de grond (of in je andere hand).... waar laat je dan je fiets?
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6236
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Nee precies.., met voorwiel kan je nog overwegen hem op zn voorvork te laten rusten. Maar met een achterwiel... altijd op zoek naar een hekje oid om aan het zadel te kunnen hangen.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Een domme vraag van mij (naar blijkt): Waarom mag je een racefiets niet op zijn kop zetten?. Dat doe ik altijd om het wiel er uit te halen en dan met een handdoek onder het stuur en zadel.fred404 schreef: ↑12 jun 2018 16:26Fred404 merkte op:Maar voor het geval dat je het serieus bedoeld had... de fiets leg je in de berm op de zij met de ds naar boven. Ik hoop toch niet dat je bij een lekke band de fiets op z'n kop op zadel en stuur zet.MarkVeenstra schreef: ↑12 jun 2018 14:35 En dan..,. sta je met je fiets in 1 hand en een wiel op de grond (of in je andere hand).... waar laat je dan je fiets?
Dan maakt het ook geen ene moer uit op wat voor kransje je ketting ligt. Je drukt de derailleur naar achteren en haalt in een seconde het wiel eruit.En met plaatsen idem dito. (En onderweg zet je hem in het gras op de kop.).
Er is dus een reden en ik ben benieuwd op het antwoord waarom dat niet goed is.
Ik kan alleen maar bedenken dat er olie uit kan lopen. Maar waar? (misschien bij hydrolische diskremmen en dito verende voorvorken bij MTB's)
Maar bij mijn gewone racefiets met velgremmen?
Maar ja ik heb al jaren het idee dat er veel te "precies" met racefietsen ,om wordt gegaan.
Op de kop zetten is voor absolute pannenkoeken, Amen.
Omdat?
Ik ben benieuwd naar je achterliggende motivatie.
Voor mij maakt het niet uit wat iemand doet als dat voor hem of haar werkt en het geen aanwijsbare negatieve aspecten heeft.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
De remkabels van je fiets uit de jaren 80 knakken dan om. Nu mag het nog steeds niet want we beoefenen een conservatieve sport.
Campagnolo Ultra Dork
Thanks Ernie C.
Vandaar dat ik ook zei:"het geen aanwijsbare negatieve aspecten heeft"
En met "geen aanwijsbare negatieve aspecten" doel ik ook op schifters die eventueel wat vies worden en daarna dus eventueel de maagdelijk witte handschoentjes.
Met een wit stuurlint kun je al helemaal niet riskeren dat dat vies wordt.
Vandaar dat ik ook zei:"het geen aanwijsbare negatieve aspecten heeft"
En met "geen aanwijsbare negatieve aspecten" doel ik ook op schifters die eventueel wat vies worden en daarna dus eventueel de maagdelijk witte handschoentjes.
Met een wit stuurlint kun je al helemaal niet riskeren dat dat vies wordt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Om de reden die Havana aangeeft. Amen, dus.
En om de reden die Ernie C. aangeeft. Wederom amen dus.
En om de reden dat je rubbers en de afdekplaatjes van je shifters ermee beschadigd.
En omdat de stijlpolitie er strafpunten voor geeft.
En om de reden die Ernie C. aangeeft. Wederom amen dus.
En om de reden dat je rubbers en de afdekplaatjes van je shifters ermee beschadigd.
En omdat de stijlpolitie er strafpunten voor geeft.