Tja, redelijk stabiel, zeker als ie vast staat. Maar je vraagt eigenlijk mij op afstand te beantwoorden: Zijn mijn kinderen zoo lomp dat ze zelfs deze stabiele constructie om krijgen? Ik zou het wel durven met mijn kinderen. Overigens heb ik goede ervaringen met een plaat/strook hout tegen de muur maken (van vloer tot plafond) en daar een ophangmechanisme aan maken. Dan verdeel je druk over de hele strook/plaat in plaats van 2 schroeven in je natte wc-papier-muur. Dat is helemaal kinder-hufter-proof.Sulla schreef: ↑07 jan 2025 11:24 Hoe stabiel is een dergelijke standaard?
Ik wil deze dus gaan vast schroeven boven op een lade kastje in de garage (muren zijn van nat wc papier dus ophangen is tot op heden hopeloos mislukt). Maar omdat hij dus ca 1 m hoog komt te staan vroeg ik mij af hoe stevig de fiets er in komt te staan (en of dat bestand is tegen ontzettende lompe kinderen als die hun fiets weer eens om laten donderen).
Het grote domme vragen topic
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik ben er inmiddels achter dat de 12sp smaller is in z'n geheel, maar dezelfde binnenbreedte heeft als een 11sp.wasbeer2006 schreef: ↑07 jan 2025 11:18 Volgens mij klopt dat niet en is dat alleen bij sram flaptop het geval.
Ik meet 0 verschil in de kettingen 11 en 12 sp shimano
opzich stevig alleen moet je wel zorgen dat voorwiel niet gaat bewegen.Sulla schreef: ↑07 jan 2025 11:24 Hoe stabiel is een dergelijke standaard?
Ik wil deze dus gaan vast schroeven boven op een lade kastje in de garage (muren zijn van nat wc papier dus ophangen is tot op heden hopeloos mislukt). Maar omdat hij dus ca 1 m hoog komt te staan vroeg ik mij af hoe stevig de fiets er in komt te staan (en of dat bestand is tegen ontzettende lompe kinderen als die hun fiets weer eens om laten donderen).
-
- Forum-lid HC
Dat klopt!N.eelis schreef: ↑07 jan 2025 13:08Ik ben er inmiddels achter dat de 12sp smaller is in z'n geheel, maar dezelfde binnenbreedte heeft als een 11sp.wasbeer2006 schreef: ↑07 jan 2025 11:18 Volgens mij klopt dat niet en is dat alleen bij sram flaptop het geval.
Ik meet 0 verschil in de kettingen 11 en 12 sp shimano
Zo zijn bv alle 12speed flaptop kettingen ook gelijk. Race, Gravel en MTB 12 en 13 speed. Ze doen een beetje geloven van niet, maar het is exact gelijk.
- daniel1975
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Volgens mij is dat een flaTtop ketting, geen flaPtop...
Dank je. En met 'mijn kinderen' bedoelde ik eigenlijk gewoon de gemiddelde onhandige puber die met haar hoofd vaker in de wolken zit dan op aarde. Maar als de fiets hier goed stevig in staat zal het ook met mijn kinders wel goed gaan.rikkert schreef: ↑07 jan 2025 11:56 Tja, redelijk stabiel, zeker als ie vast staat. Maar je vraagt eigenlijk mij op afstand te beantwoorden: Zijn mijn kinderen zoo lomp dat ze zelfs deze stabiele constructie om krijgen? Ik zou het wel durven met mijn kinderen. Overigens heb ik goede ervaringen met een plaat/strook hout tegen de muur maken (van vloer tot plafond) en daar een ophangmechanisme aan maken. Dan verdeel je druk over de hele strook/plaat in plaats van 2 schroeven in je natte wc-papier-muur. Dat is helemaal kinder-hufter-proof.
De houten plaat tegen de muur (of tegen de achterkant van het kastje?) ga ik ook nog even over nadenken. thx voor de tip.
Ik had idd al bedacht dat ik hiervoor een sleuf van twee latje op het kastje ging schroeven. Dank je.