Het grote domme vragen topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 3564
- Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25
Volgens mij moeten beide wielen volgens de regels van de UCI dezelfde diameter hebben.
Mij lijkt het eigenlijk helemaal geen domme vraag, maar aangezien er geen "slimme vragen-topic" bestaat stel ik ze hier maar: waarom rijden al die ploeg- en andere auto's in de Tour of eender welke andere wedstrijd eigenlijk nog altijd niet elektrisch? Als wielrenner lijkt het me niet echt aangenaam, laat staan gezond, om naar adem happend een berg op te fietsen in de uitlaat van de tientallen volgwagens die om het peloton heen hangen...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Het opladen zal inderdaad het grote probleem zijn. Bij de hotels is stroom voor de bussen schijnbaar vaak al een probleem, laat staan dat er 10 laadpalen staan (bij de grote hotels zitten er vaak 2-3 teams in één hotel dus dan heb je flink wat palen nodig).
Ook is de actieradius een probleem. Een etappe van 200 km mag geen probleem zijn voor bijvoorbeeld een Tesla, maar vergeet niet dat men voor én na de etappe vaak nog moet verplaatsen. Dat kan best oplopen en dan komt de actieradius dus behoorlijk in het geding. Dat geldt in het bijzonder als er een lange verplaatsing is (die de renners dan meestal per vliegtuig doen).
En met al die fietsrekken op het dak loopt de actieradius natuurlijk sowieso fors terug.
Ook is de actieradius een probleem. Een etappe van 200 km mag geen probleem zijn voor bijvoorbeeld een Tesla, maar vergeet niet dat men voor én na de etappe vaak nog moet verplaatsen. Dat kan best oplopen en dan komt de actieradius dus behoorlijk in het geding. Dat geldt in het bijzonder als er een lange verplaatsing is (die de renners dan meestal per vliegtuig doen).
En met al die fietsrekken op het dak loopt de actieradius natuurlijk sowieso fors terug.
Mja... Anderzijds: al die benzine-auto's moeten toch ook af en toe een ommetje maken naar de dichtstbije benzinepomp, die doorgaans ook niet op de hotelparking te vinden is... Ik weet natuurlijk niet hoe dicht de laadpalen gezaaid zijn in la France profonde, maar ik kan me voorstellen dat dat (vergeleken bij pakweg Zwitserland) nog wel een beetje tegenvalt; geen idee, eigenlijk...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
In de Trouw van zaterdag stond een heel verhaal over de milieu-ambities van de tour.
Oa dat weggegooide bidons het probleem niet zijn. Die worden allemaal opgeraapt door publiek
Auto’s elektrisch is logistiek nu nog een te grote uitdaging. De infrastructuur voor massaal tegelijk opladen is er nog niet
Oa dat weggegooide bidons het probleem niet zijn. Die worden allemaal opgeraapt door publiek
Auto’s elektrisch is logistiek nu nog een te grote uitdaging. De infrastructuur voor massaal tegelijk opladen is er nog niet
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40476
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Denk dat vooral het hele circus er omheen voor de milieubelasting zorgt.
Zelfde bij F1: waarschijnlijk zijn het niet de raceauto's die de meeste uitstoot genereren, maar alle vrachtwagens en het publiek.
Zelfde bij F1: waarschijnlijk zijn het niet de raceauto's die de meeste uitstoot genereren, maar alle vrachtwagens en het publiek.
Less is bore