Het grote domme vragen topic
Het gaat niet zozeer om de milieubelasting (een elektrische wagen is immers ook maar zo schoon als de energiebron waaruit de stroom wordt gegenereerd), maar ook om het welzijn van de coureurs, want zij moeten toch maar de hele tijd in de uitlaatgassen fietsen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Op alle regionale markten staan tientallen kramen die voorzien worden van electriciteit, geleverd vanuit verdeelhubs. Die kunnen mijnsinziens ook gebruikt worden om de electrische auto's te voorzien van sap. Toch..
Hoe moeilijk moet het zijn?
Hoe moeilijk moet het zijn?
...
Je hebt duidelijk nog nooit een elektrische auto proberen op te laden met keukenstroom.
Iets met hoog vermogen en capaciteit
Precies. Het gaat erom dat een Tesla opladen met keukenstroom zo maar 30 uur kost. Je ontkomt dus niet aan laadpalen. En dan heb je er per team al snel 4-5 nodig per hotel. Slapen er 3 ploegen bij één hotel, heb je zo maar 15 nodig.
In sommige hotels hebben ze niet eens airco, laat staan laadpalen.
In sommige hotels hebben ze niet eens airco, laat staan laadpalen.
Een Tesla helemaal volladen, kost ongeveer evenveel energie dan een gemiddeld gezin op 1 week verbruikt (zonder verliezen in laden, deze zitten ook rond de 20%) Als er dan ineens 5-50 auto's komen laden, kan je je wel voorstellen dat de electriciteitsvoorzieningen dit niet trekken.
Iedereen moet elektrisch rijden maar de overheid is daar helemaal niet klaar voor (ook al betalen we in België een fortuin aan Eandis om wel klaar te zijn)
Iedereen moet elektrisch rijden maar de overheid is daar helemaal niet klaar voor (ook al betalen we in België een fortuin aan Eandis om wel klaar te zijn)
Wat dat betreft vraag je je af waar we naar toe gaan …TL@ schreef: ↑16 jul 2019 14:31 Een Tesla helemaal volladen, kost ongeveer evenveel energie dan een gemiddeld gezin op 1 week verbruikt (zonder verliezen in laden, deze zitten ook rond de 20%) Als er dan ineens 5-50 auto's komen laden, kan je je wel voorstellen dat de electriciteitsvoorzieningen dit niet trekken.
Iedereen moet elektrisch rijden maar de overheid is daar helemaal niet klaar voor (ook al betalen we in België een fortuin aan Eandis om wel klaar te zijn)
Las vandaag dat er een rem wordt gezet op zonneparken met name omdat er onvoldoende infrastructuur is om een grote hoeveelheid zonne-energie te transporteren. Als dat al niet te realiseren is, hoe wil je dan voor een goede infrastructuur zorgen die veel auto's min of meer tegelijk kan opladen. En dan hebben we het alleen nog maar over een landje als NL en niet over een ontwikkelingsland als Frankrijk.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018
Cube Reaction Pro 2018
Frankrijk heeft de stroomvoorziening wel veel beter voor elkaar. Frankrijk haalt het merendeel van hun elektriciteit uit kerncentrales, die gewoon 24 uur per dag werken. Elektrisch rijden in Frankrijk is dus een stuk schoner dan elektrisch rijden in Nederland. Geen idee of de infrastructuur er is om direct laadpalen overal neer te zetten.De Tukker schreef: ↑16 jul 2019 14:38
Wat dat betreft vraag je je af waar we naar toe gaan …
Las vandaag dat er een rem wordt gezet op zonneparken met name omdat er onvoldoende infrastructuur is om een grote hoeveelheid zonne-energie te transporteren. Als dat al niet te realiseren is, hoe wil je dan voor een goede infrastructuur zorgen die veel auto's min of meer tegelijk kan opladen. En dan hebben we het alleen nog maar over een landje als NL en niet over een ontwikkelingsland als Frankrijk.
Juist als de Tour het eist zou er in Frankrijk binnen een paar jaar tijd een dekkend netwerk van laadpalen kunnen zijn. In gebieden waar her echt niet mogelijk is kunnen ze met grote generatoren werken om de auto's toch van stroom te voorzien. Een beetje zoals de Belgisch politie dat heel "milieuvriendelijk" oplost:
Campagnolo Ultra Dork
Dat was en is ongetwijfeld 1 van de zieligste foto's die ik ooit gezien heb (nog niet iets zieliger dan het bord voor de milieuzone in Rotterdam dat gevoed werd met generator) Die dingen moeten aan geen enkele uitstootnorm voldoen en zijn smeriger dan eender welke auto.
Elektrisch rijden is gewoon ook vervuilender dan eender welke verbrandingsmotor. OK, voor de renners is het natuurlijk gezonder dan in die stank te hangen.
https://auto55.mobi/nieuws/31388-duits- ... elektrisch
https://auto55.mobi/nieuws/31388-duits- ... elektrisch