Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
-
- Forum-lid
wevergo schreef:Dat bedoel ik. De Ribble vind ik erg mooi.
Ribble, inderdaad mooie fiets. Heeft iemand ervaring met dit frame of bestellingen bij Ribble in de UK?
Leuk topic!
Deze heb ik eind 2005 uit Taiwan (via Macau) laten komen. Ik meen dat de hele set me zo'n 500 euro heeft gekost (frame, vork, stuur, stuurpen en zadelpen). Tijdje op gereden nog, hij was erg licht, maar niet heel stijf. Ik geloof dat Prorace dit model ook nog gehad heeft...
Deze heb ik eind 2005 uit Taiwan (via Macau) laten komen. Ik meen dat de hele set me zo'n 500 euro heeft gekost (frame, vork, stuur, stuurpen en zadelpen). Tijdje op gereden nog, hij was erg licht, maar niet heel stijf. Ik geloof dat Prorace dit model ook nog gehad heeft...
Die Ribble, das gewoon dedacial met lelijke stickers.
Kun je ook hiernaar kijken voor mensen die meer op save willen spelen
http://planet-x-bikes.co.uk/i/q/FRPXNA/ ... nd-headset
of zoiets
http://www.kompressor-bike.com/cadre-ko ... -1447.html
Die laatste heeft een relatief hoge balhoofd, iets wat je op ebay niet zo vaak ziet (?)
Is in beide gevallen toch anders, geen Chinees avontuur en die kale frames kun je makkelijker van je eigen brand voorzien.
Wat me ook opvalt op ebay is dat er erg weinig nieuwe modellen bijkomen. De meeste modellen bestaan al enkele jaren..Wellicht gaan fabrikanten tegenwoordig beter om met de mallen?
Kun je ook hiernaar kijken voor mensen die meer op save willen spelen
http://planet-x-bikes.co.uk/i/q/FRPXNA/ ... nd-headset
of zoiets
http://www.kompressor-bike.com/cadre-ko ... -1447.html
Die laatste heeft een relatief hoge balhoofd, iets wat je op ebay niet zo vaak ziet (?)
Is in beide gevallen toch anders, geen Chinees avontuur en die kale frames kun je makkelijker van je eigen brand voorzien.
Wat me ook opvalt op ebay is dat er erg weinig nieuwe modellen bijkomen. De meeste modellen bestaan al enkele jaren..Wellicht gaan fabrikanten tegenwoordig beter om met de mallen?
Gazelle Trendy 7 speed, RVS velgen
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
HogeWieltjes! schreef:Ik zou misschien ook wel een setje wielen of frame willen kopen, maar heb beetje schrik dat het stuk aan komt of niet aankomt. of heb ik ongelijk?
Aankomen doet het sowieso wel, de minste service die gebruikt wordt is EMS en dat is nog behoorlijk betrouwbaar. Meeste wordt verstuurd met DHL, daar betaal je fors voor, maar het is er dan ook zeer snel.
Ja ik heb een opgebouwd TT frame staan, zal er binnenkort eens foto's van maken.
@Groenewold, die verhalen op de website van Storck en Pinarello over carbon zijn gewoon onzin. Dat is enkel marketing crap. Voor de rest ben ik het wel met je eens dat Jaapio de boel volledig overdrijft als 't gaat om de risico's. Daarnaast was er niemand die hier met 't idee was gekomen om te gaan handelen en daarmee kwam de opmerking dus ook volledig uit de lucht vallen.
Amclassic-fan schreef: Daarnaast was er niemand die hier met 't idee was gekomen om te gaan handelen en daarmee kwam de opmerking dus ook volledig uit de lucht vallen.
Niet dat ik iemand wil verdedigen...
Maar Jaapieo heeft zich er wat in verdiept en deelt dit ons mede voor de mensen die deze gedachte wel hebben of hebben gehad en bespaart anderen hiermee de moeite en het eventuele risico.
Niks mis mee denk ik;)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Dat is inderdaad waar het om gaat, maar goed, ga er geen woord meer aan vuil maken, AMC-fan, ga maar even een keer babbelen met een ondernemer die hier pap van heeft gegeten, ik denk dat je er dan wel anders tegenaan gaat kijken.
mijn Flickr
Ik zal ook mijn ervaringen eens delen over China carbon.
Mijn fiets:
Via een zoektocht op http://www.alibaba.com uitgekomen bij fabrikant. Een mailtje gestuurd naar meneer Tony Yang. En binnen een paar dagen had ik antwoord. Kosten 280 dollar voor het frame. 140 om een enkel frame op te laten sturen, 180 voor twee. Ik heb het frame daar besteld. Na 4 weken was mijn frame op mijn adres, incl. een week voor de paypal betaling en iets langer dan een week camperen bij de douane. Uiteindelijk moest ik aan de deur nog 37 euro extra belasting erbij betalen over het gehele bedrag.
Gewicht 1203 gram.
Ik heb er nu een heel seizoen wedstrijden mee gereden en de mtb heeft ook de Oostenrijkse Alpen overleefd. Ik moet zeggen tot nu toe ben ik nog altijd tevreden. Helaas heb ik zelf een carbon drop out beschadigd, maargoed dat kan met iedere carbon dropout gebeuren.
Mijn fiets:
Via een zoektocht op http://www.alibaba.com uitgekomen bij fabrikant. Een mailtje gestuurd naar meneer Tony Yang. En binnen een paar dagen had ik antwoord. Kosten 280 dollar voor het frame. 140 om een enkel frame op te laten sturen, 180 voor twee. Ik heb het frame daar besteld. Na 4 weken was mijn frame op mijn adres, incl. een week voor de paypal betaling en iets langer dan een week camperen bij de douane. Uiteindelijk moest ik aan de deur nog 37 euro extra belasting erbij betalen over het gehele bedrag.
Gewicht 1203 gram.
Ik heb er nu een heel seizoen wedstrijden mee gereden en de mtb heeft ook de Oostenrijkse Alpen overleefd. Ik moet zeggen tot nu toe ben ik nog altijd tevreden. Helaas heb ik zelf een carbon drop out beschadigd, maargoed dat kan met iedere carbon dropout gebeuren.
Nu het toch over frames uit China gaat, meteen een vraag over de rest van de onderdelen. Heeft er iemand wel eens en groep uit China laten komen. Een voorbeeld hiervan is deze Dura-ace groep voor iets meer dan 500 dollar. Zou dit de spreekwoordelijke kat in de zak zijn of is het daadwerkelijk zo goedkoop?
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Dat is alibaba.com, als je hier op zoekt met de zoekfunctie kun je lezen dat het voor geen meter te vertrouwen is.
Je kunt niet met Paypal betalen maar moet met western union en dat is gegarandeerd je geld kwijt. Of iets preciezer, als je je product niet krijgt dan kun je het geld niet terug vragen.
Paypal vind ik altijd een voorwaarde voor als ik iets uit China/Taiwan etc. koop.
Wel ben ik ook nieuwsgierig dat je groepen uit China kunt halen en wat de prijzen daarvoor zijn. Daar lees je eigenlijk niet veel over.
Je kunt niet met Paypal betalen maar moet met western union en dat is gegarandeerd je geld kwijt. Of iets preciezer, als je je product niet krijgt dan kun je het geld niet terug vragen.
Paypal vind ik altijd een voorwaarde voor als ik iets uit China/Taiwan etc. koop.
Wel ben ik ook nieuwsgierig dat je groepen uit China kunt halen en wat de prijzen daarvoor zijn. Daar lees je eigenlijk niet veel over.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada