Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Het Grote China Topic (frames + onderdelen)

dijkjes
Forum-lid

dijkjes 05 jan 2011 11:43

die scorpion is inderdaad een plaatje ben benieuwd wat die totaal gekost heeft
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..

gerrit-1963
Forum-lid

gerrit-1963 05 jan 2011 12:07

danoontje schreef:jeetje, die witte Scorpion is echt super mooi

inderdaad supermooi, benieuwd waar dat frame is besteld en of daar ook paintjob gedaan is. Weet iemand dat?

wmc
Forum-lid

wmc 05 jan 2011 12:13

Zijn er eigenlijk nog speciale dingen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinees frame? Zo denk ik aan:

- Compatibiliteit van bijvoorbeeld de trapas (Wat voor type draad is aan te raden).
- Het balhoofd, is het verstandig dit meteen mee te bestellen of is het slimmer dit in Europa te kopen?
- Beide derailleurs, gaan die zomaar passen of is daar nog wat voor nodig. Zo kan ik me voorstellen dat de achterste derailleur een oog nodig heeft, zit dit standaard op een frame? Ook de tapgaten voor de voorste, zitten die op de juiste plek?

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 05 jan 2011 12:58

Carabo schreef:Hopen op het beste dan maar en mijn contactpersoon bij Topride achter de broek aanzitten.

Wat blijkt, net genoeg geduld gehad, vandaag is mijn frame op de post gegaan :)

Het Betreft dit frame overigens
[img=http://i01.i.aliimg.com/photo/v0/324527 ... _frame.jpg]

Ook verkocht als Somec Diablo en De Rosa R838

HenH
Forum-lid

HenH 05 jan 2011 13:21

Kijk, dat is een mooi vooruitzicht en gelukkig ben je niet teleurgesteld door de Chinesen.
Gelukkig houden ze wel hun woord.
Wat ga er van maken(afmontage, kleuren?)
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

danoontje
Forum-lid

danoontje 05 jan 2011 13:34

WMC schreef:Zijn er eigenlijk nog speciale dingen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinees frame? Zo denk ik aan:

- Compatibiliteit van bijvoorbeeld de trapas (Wat voor type draad is aan te raden).
- Het balhoofd, is het verstandig dit meteen mee te bestellen of is het slimmer dit in Europa te kopen?
- Beide derailleurs, gaan die zomaar passen of is daar nog wat voor nodig. Zo kan ik me voorstellen dat de achterste derailleur een oog nodig heeft, zit dit standaard op een frame? Ook de tapgaten voor de voorste, zitten die op de juiste plek?

- Trapas is BSA of BB30 (staat op de meeste sites wel aangegeven)
- Ligt eraan welk balhoofd. Mijne was een simpele campa 45/45, bij elke lokale FM te krijgen. (staat ook op de site)
- 'Oog' wordt bij het frame geleverd. Derailleur ligt eraan, klemband/aanlas? en welke maat de staande buis heeft.
Tapgaten? weet even niet wat je precies bedoelt. Ik krijg er wel dorst van...

Andere dingen waar je 'speciaal' op moet letten, maatvoering/geometrie en gebruikte carbonsoort. (Toray nr xxx)
Anima Sana In Corpore Sano.

wmc
Forum-lid

wmc 05 jan 2011 15:11

danoontje schreef:
WMC schreef:Zijn er eigenlijk nog speciale dingen waar je op moet letten bij het kopen van een Chinees frame? Zo denk ik aan:

- Trapas is BSA of BB30 (staat op de meeste sites wel aangegeven)
- Ligt eraan welk balhoofd. Mijne was een simpele campa 45/45, bij elke lokale FM te krijgen. (staat ook op de site)
- 'Oog' wordt bij het frame geleverd. Derailleur ligt eraan, klemband/aanlas? en welke maat de staande buis heeft.
Tapgaten? weet even niet wat je precies bedoelt. Ik krijg er wel dorst van...

Andere dingen waar je 'speciaal' op moet letten, maatvoering/geometrie en gebruikte carbonsoort. (Toray nr xxx)

Met tapgaten bedoel ik schroefgaten om de derailleur vast te schroeven, maar een klemband zal neem ik aan ook prima gaan. Aanlassen lijkt me wat lastig op een carbon frame.

carabo
Forum-lid

Gebruikersavatar carabo 05 jan 2011 18:10

H&H schreef:Gelukkig houden ze wel hun woord.
Wat ga er van maken(afmontage, kleuren?)

Hij hield soort van zijn woord, drie eerdere shipping dates die hij gaf zijn simpelweg verstreken zonder bericht maar het is uiteindelijk wel verstuurd dus. Anderhalf maand na de eerste datum.

Heb de afmontage al liggen (Deda en 2010 Campy Centaur), op de wielen na. Het frame is al wit gespoten, op deze basis ben ik iets van plan dat anders is dan het mijn ogen oersaaie blauw/rood/zwart/wit wat nu zo in zwang is. Ben nog bezig met het ontwerp :)

HenH
Forum-lid

HenH 05 jan 2011 19:34

Carabo schreef: Hij hield soort van zijn woord, drie eerdere shipping dates die hij gaf zijn simpelweg verstreken zonder bericht maar het is uiteindelijk wel verstuurd dus. Anderhalf maand na de eerste datum.

Heb de afmontage al liggen (Deda en 2010 Campy Centaur), op de wielen na. Het frame is al wit gespoten, op deze basis ben ik iets van plan dat anders is dan het mijn ogen oersaaie blauw/rood/zwart/wit wat nu zo in zwang is. Ben nog bezig met het ontwerp :)

Jammer dat hij die drie eerder data gaf. Misschien wel om jou aan het lijntje te houden voor de 45 dagen van Paypal om ervoor te zorgen dat je de bestelling niet in zou trekken. Hoeveel dagen zeiden ze bij het bestellen dat de levering ging duren?
Ik ben benieuwd wat het wordt. Natuurlijk wel even wat foto's posten maar dat zul je ook al wel van plan zijn geweest;)
Zelf ben ik met een frame uit België bezig en het ontwerp al klaar. Nu alleen nog even wachten totdat hij binnen komt.
Mooi werk om te doen.
Blacksmith Avenue
Blacksmith Ruota
Blacksmith Strada

roeltrentino
Forum-lid

roeltrentino 05 jan 2011 21:27

Volg de posts aandachtig maar zijn de frames ook echt stijf?
Heb ooit een frame gehad van pedal force, maar deze was helaas te klein dus weinig ervaring mee, goedkoop was ie in ieder geval wel.

greetz Roel

steinvancouter
Forum-lid

steinvancouter 05 jan 2011 22:02

Hey,

Ik heb een paar velgen besteld bij Flyxii,

Die zijn namelijk al 1 maand onderweg, moet ik mij zorgen beginnen maken?

Groetjes

stefan
Forum-lid

stefan 05 jan 2011 23:08

Nee, zal wel bij de douane staan. Zij mogen een pakket maximaal 3 weken vasthouden (in Nederland tenminste) en die 3 weken benutten ze tot op de laatste dag meestal. Of het gaat er heel snel doorheen of het duurt lang. Als er een onredelijke waarde opstaat duurt het meestal 3 weken.

Niet persoonlijk naar jou gericht Stein maar je kunt die Chinezen het beste vragen om er gewoon de werkelijke waarde op te zetten. Je betaald dan zoals het moet maar je hebt je pakket ook sneller en met die sample of gift acties schiet je ook niets op. Dan verzinnen zij wel een mooi prijsje voor jou. (niet altijd, maar wel vaak)
Ik heb wel enige ervaring. :)

Bij Flyxii heb ik 2 maanden geleden carbon velgen gekocht. Verkoper is wel te vertrouwen. Een vriend van mij heeft er al verschillende keren kleding gekocht. Ook nooit problemen gehad.

Plaats reactie