Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
'Nee, niks gemoraliseer...
Dit topic gaat over chinese fietsen en de discussie daarover.
Puur om onnodige topic's te voorkomen aangezien het ook hier kan.
Ik zeg echt niet dat ik het niet vertrouw en zeg dat het slecht spul is, maar wel dat je niet te ver moet gaan in het vergelijken van merken, dan wil ik toch echt harde bewijzen zien om dat te geloven!
Schaam je niet je mening te posten op een forum, zonder de meningen van mensen was er gewoon geen zak aan
Op dat vlak ben ik het wel heel zwaar met je eens trouwens, wees origineel!
Dit topic gaat over chinese fietsen en de discussie daarover.
Puur om onnodige topic's te voorkomen aangezien het ook hier kan.
Ik zeg echt niet dat ik het niet vertrouw en zeg dat het slecht spul is, maar wel dat je niet te ver moet gaan in het vergelijken van merken, dan wil ik toch echt harde bewijzen zien om dat te geloven!
Schaam je niet je mening te posten op een forum, zonder de meningen van mensen was er gewoon geen zak aan
Op dat vlak ben ik het wel heel zwaar met je eens trouwens, wees origineel!
mijn Flickr
Chinese frame'szullen wel goed zijn net als al de rest maar om er dan een dikke merknaam op te plakken.
Beetje zielig om je zo een dikke fiets onder je gat te zetten en voor de buitenwacht goede sier spelen met een plagiaat product.
Overigens komt er bij een frame opbouwen wel meer kijken dan een bracket sleutel , kniptang en een inbus setje.
Wat mijn collega's doen weet ik niet maar feit is wel dat ook mij steeds meer mensen vragen om een los kader op te bouwen en dat is simpelweg een gedeelte van mijn boterham.
Beetje mee denken met de china shoppers moet wel anders ben je helemaal uit de gratie en ik huldig nog altijd het credo een klant is een klant en wil graag als goede klant behandeld worden.
Grtz; mtbfool
Beetje zielig om je zo een dikke fiets onder je gat te zetten en voor de buitenwacht goede sier spelen met een plagiaat product.
Overigens komt er bij een frame opbouwen wel meer kijken dan een bracket sleutel , kniptang en een inbus setje.
Wat mijn collega's doen weet ik niet maar feit is wel dat ook mij steeds meer mensen vragen om een los kader op te bouwen en dat is simpelweg een gedeelte van mijn boterham.
Beetje mee denken met de china shoppers moet wel anders ben je helemaal uit de gratie en ik huldig nog altijd het credo een klant is een klant en wil graag als goede klant behandeld worden.
Grtz; mtbfool
Hoewel ik heel goed snap dat veel mensen hun fiets het liefst door een professional laten opbouwen, is een modern kader opbouwen idd heel goed te doen met bovenstaande gereedschappen (je vergat ook nog kettingpons en cassette sleutel helaas:D).
Er is echter wel verschil in kwaliteit van opbouw, een geoefende hand zal een netter resultaat geven. Het is echter ook weer geen rocket science, dus na een paar keer oefenen kun je het prima zelf, met 4 tientjes aan gereedschap.(hoort eigenlijk wel een beetje bij een china project)
Er is echter wel verschil in kwaliteit van opbouw, een geoefende hand zal een netter resultaat geven. Het is echter ook weer geen rocket science, dus na een paar keer oefenen kun je het prima zelf, met 4 tientjes aan gereedschap.(hoort eigenlijk wel een beetje bij een china project)
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"
wevergo schreef:mtbfool schreef: Overigens komt er bij een frame opbouwen wel meer kijken dan een bracket sleutel , kniptang en een imbus setje.
Grtz; mtbfool
Hoe kom je daar bij.
Ik heb mijn fiets toch zelf opgebouwd, was in een half middagje klaar, deed het voor het eerst en ik heb twee linkerhanden. Oké, ik vergat het schroevendraaiertje te noemen en montagevet.
Wil je het moeilijker laten lijken dan het is? Wat is er zo moeilijk of onmogelijk aan, vertel dat eens. Ik moet hier toch een beetje om lachen.
O, ik heb het al gezien bij je avatar/gegevens, je hebt zelf een fietsenzaak, dat verklaart veel, zo niet alles.
Awww dan moet je ook wel eventjes de rest van zijn berichtje meenemen immers eronder verklaart hij (Jan is meestal een mannennaam) dat hij ook gewoon opbouwt als er klanten voor komen toch? Immers een gedeelte van zijn boterham...
Ik zelf ben helemaal niet handig en als ik dan al kijk dat ik voor mijn octalink cranckstel dan weer andere sleutels nodig heb dan de meest gangbare... Niet te vergeten dat (wat ik altijd gedacht heb maar correct me when i'm wrong) carbon met een momentsleutel aangedraait moet worden?
Ik ben een groot voorstander van het betaalbaar maken van onderdelen voor minder financieel begeadigde medefietsliefhebber en daardoor ook een trouw China-topic lezer.
Misschien een keer leuk als iemand een filmpje post over het opbouwen ervan???
+1 voor orginaliteit ook vanuit deze lezer!
Na jaren van afwezigheid weer sporadisch op \'s heerenswegen te spotten... Onhandig en langzaam? 99% kans dat ik het ben!
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
"Talent is ook een vorm van heel graag willen". Huub van der Lubbe
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is dan geen specialist, maar meer een zich zelf overschattende prutser. Voor standaard carbon spul kan het wel zonder, als je weet hoe hard je 't aan moet draaien. Op een gegeven moment krijg je dat gevoel wel behoorlijk, als je maar vaak met een momentsleutel boutjes hebt aangedraaid. Maar bij kwetsbaar spul moet je gewoon een moment sleutel gebruiken.
Als je vast is vast tegen een beetje lompe boer zegt dan is de vorkpijp en de zadelpen op z'n minst kapot.
Of je meer nodig hebt om 't frame op te bouwen is volledig afhankelijk hoe 't frame wordt geleverd. Als er niets aan het balhoofd en het bracket gedaan hoeft te worden scheelt dat nogal fors.
Als je vast is vast tegen een beetje lompe boer zegt dan is de vorkpijp en de zadelpen op z'n minst kapot.
Of je meer nodig hebt om 't frame op te bouwen is volledig afhankelijk hoe 't frame wordt geleverd. Als er niets aan het balhoofd en het bracket gedaan hoeft te worden scheelt dat nogal fors.
wevergo schreef:ik wilde een keer een dure momentsleutel kopen, voor de carbondelen, bij mijn bikeshop.
Onzin, zei hij, gebruik de stelregel "vast is vast".
Heb daarna nooit problemen gehad met te los of te vast of beschadiging.
Helaas is jouw 'vast' niet mijn 'vast'.
Ik heb een keer een collega gehad met een gigantische domme kracht.
Wat hij voor zijn gevoel handvast zette moesten de normale mensen met gereedschap loshalen.
Hij was ook de eerste bij ons die een 'persoonlijke' momentsleutel kreeg.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40233
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
wevergo schreef:mtbfool schreef: Overigens komt er bij een frame opbouwen wel meer kijken dan een bracket sleutel , kniptang en een imbus setje.
Grtz; mtbfool
Hoe kom je daar bij.
Ik heb mijn fiets toch zelf opgebouwd, was in een half middagje klaar, deed het voor het eerst en ik heb twee linkerhanden. Oké, ik vergat het schroevendraaiertje te noemen en montagevet.
Wil je het moeilijker laten lijken dan het is? Wat is er zo moeilijk of onmogelijk aan, vertel dat eens. Ik moet hier toch een beetje om lachen.
O, ik heb het al gezien bij je avatar/gegevens, je hebt zelf een fietsenzaak, dat verklaart veel, zo niet alles.
Beetje overtrokken reactie IMHO.
Ik wil jou wel eens in een half middagje een fiets netjes op zien bouwen. Ik durf mijzelf wel een zeer ervaren persoon te noemen, maar ik heb er toch echt wel meer voor nodig dan een half middagje.En als jij domweg aanneemt dat je geen momentsleutel nodig hebt, vrees ik toch voor het ergste.....
Less is bore