Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Ik snap wat je bedoeld. I.c.m. met de lagerkap van m'n Sensa Giulia G2 was dit de beste (betaalbare) optie in mijn ogen. Wellicht kun je op jouw fiets wel je lagerkap vervangen voor een die mooi aansluit op een geïntegreerde cockpit met spacers?
Zoek je dan eigenlijk niet (een moderne versie van) de Most Talon? Deze is/was er ook in andere merken en vast nog ergens te vinden. En misschien ook wel wat strakker dan het origineel. Overigens niet te verwarren met de Most Talon Ultra.
Mooie fiets. Welke velgen heb je gestoken?
Sensa Giulia EVO
Ik krijg het balhoofd van mijn frame niet helemaal spelingsvrij.
Heb deze headset van Cane Creek besteld:
https://www.bike24.com/p2116191.html?ut ... m_term=any
De onderste spacer die om de voorvork gaat past er niet volledig om. Daarvoor heb ik de meegeleverde gebruikt waar een sneetje in zit. Die van Cane Creek is volledig rond zonder inkeping.
Ik monteer alles zoals het hoort, hou de stuurpen los en draai dan de headset vast om de speling eruit te krijgen, toch blijft er nog een heel klein beetje speling over...iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Deze vorkkroon van Cane Creek past dus niet volledig om de vork.
Heb deze headset van Cane Creek besteld:
https://www.bike24.com/p2116191.html?ut ... m_term=any
De onderste spacer die om de voorvork gaat past er niet volledig om. Daarvoor heb ik de meegeleverde gebruikt waar een sneetje in zit. Die van Cane Creek is volledig rond zonder inkeping.
Ik monteer alles zoals het hoort, hou de stuurpen los en draai dan de headset vast om de speling eruit te krijgen, toch blijft er nog een heel klein beetje speling over...iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Deze vorkkroon van Cane Creek past dus niet volledig om de vork.
Waarom gebruik je de meegeleverde balhoofdset niet.? In ieder geval om te proberen of je dit wel spelingsvrij kan monteren.
Belangrijkste is altijd te weten van welk onderdeel de speling vandaan komt.
Belangrijkste is altijd te weten van welk onderdeel de speling vandaan komt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Schuurpapiertje heb ik al een beetje gedaan, maar zit nog niet perfect. Ik begreep ook dat deze dan waarschijnlijk voor alloy is. Zal dit nog even navragen bij Cane Creek.
Ik heb er wel van die kleine zilverkleurige microspacers bij, maar ook daarmee krijg ik de speling niet weg.
Die set al geprobeerd maar ook daarbij dezelfde speling. Het lijkt trouwens vanuit het onderste lager te komen. Geluid is bij beide headsets hetzelfde.
Dat zou normaal gesproken niet moeten kunnen omdat zowel het onderste als het bovenste lager voorzien is van een schuine kant aan de buitenzijde die beide in het frame vallen. Verder zijn beide lagers voorzien van een schuine kant aan de binnenzijde, het onderste lager valt over de schuine zijde van de vorkkroon en in die van het bovenste lager valt een compressie ring ook voorzien van een schuine zijde. Welnu, door het aandraaien van de topcap krijg je druk op de compressiering van het bovenste lager en worden de lagers d.m.v. hun schuine zijden samengedrukt waardoor alle speling verdwijnt.
M.a.w. of de stuurbuiscompressieplug is niet goed geïnstalleerd (niet vast gedraaid) of de stuurpen en evt. spacers drukken niet voldoende op de compressiering van het bovenste lager en daar heb je nu die hele dunne ringen voor om dat op te lossen.
M.a.w. of de stuurbuiscompressieplug is niet goed geïnstalleerd (niet vast gedraaid) of de stuurpen en evt. spacers drukken niet voldoende op de compressiering van het bovenste lager en daar heb je nu die hele dunne ringen voor om dat op te lossen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Inderdaad zoiets zoek ik.
Dit zou een optie zijn qua design, maar alle reviews voor dit model zijn dan weer dramatisch
https://www.aliexpress.com/item/3295537 ... %2522%257D
Bedankt. Ik heb even wat foto's gemaakt. Onderste vorkkroon en lager lijkt goed te zitten, vork sluit mooi aan op het frame. Ik heb al met 1 spacer getest, werkt niet. 2 spacers ook niet, kan nog met 3 proberen, maar geen idee of dat de oplossing is.Orlok schreef: ↑26 jul 2021 14:48 Dat zou normaal gesproken niet moeten kunnen omdat zowel het onderste als het bovenste lager voorzien is van een schuine kant aan de buitenzijde die beide in het frame vallen. Verder zijn beide lagers voorzien van een schuine kant aan de binnenzijde, het onderste lager valt over de schuine zijde van de vorkkroon en in die van het bovenste lager valt een compressie ring ook voorzien van een schuine zijde. Welnu, door het aandraaien van de topcap krijg je druk op de compressiering van het bovenste lager en worden de lagers d.m.v. hun schuine zijden samengedrukt waardoor alle speling verdwijnt.
M.a.w. of de stuurbuiscompressieplug is niet goed geïnstalleerd (niet vast gedraaid) of de stuurpen en evt. spacers drukken niet voldoende op de compressiering van het bovenste lager en daar heb je nu die hele dunne ringen voor om dat op te lossen.
Wat foto's:
Het lager lijkt er bovenop wat uit te steken, maar dit is bij beide (die bij het frame zat en de Cane Creek) het geval.