Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Er gaat gewoon een standaard voorvork in. Het balhoofdbuisje is alleen miniscuul en de bovenbuis ligt in het verlengde van een standaard stuurpen. Dat laatste is natuurlijk enkel het geval als je geen spacers gebruikt. En dat wil alleen als je heel diep kan zitten of een stuur hebt waar vooral de pads ver genoeg omhoog kunnen.
- tornadotom
- Forum-lid
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 11 nov 2007 16:39
Eigenlijk heel onconfortabel of heel lelijk! Jammer, zag mezelf al met zo'n speciaal ding maar dan met spleetoogjes rijden!;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.
jaapieo schreef: Plankje?
Mijn lekkerste zadels zijn (naast mijn gestripte flite) allen van carbon.
Je weegschaal klopt overigens niet denk ik, hij is bij mij 98g. (park tool weegschaal)
Typische 'jaapieo' opmerking met een vleugje 'overtreffing'. 8 gram verschil..., waar hebben we het over? Gaat nergens om.
Wel een mooi zadel btw. maar ik prefereer toch iets zachters. Ik vind het ook dapper dat je op zulke zadels uren achtereen lekker kunt zitten. Tenzij je van sm houdt natuurlijk.
BeOne Rosso
http://www.weightweenies.starbike.com
Overigens gaat jouw opmerking ook nergens over Bij lichtgewicht spul is 8 gram relatief veel, bij een zadel van 200+ gram maakt dat natuurlijk nog weinig uit.
Ik rijd zonder probleem mijn duurtrainingen van 4 a 5 uur en heb geen centje pijn.
Het comfort van een zadel zit hem in de vorm, niet in hoe hard/zacht het dekje is.
Hoeveel demping hij geeft is een ander verhaal, deze is iets harder als bijvoorbeeld een AX-lightnes maar de vorm is goed en ondersteunt bij mij de zitbotjes perfect.
Dat maakt het voor mij een comfortabel zadel.
Overigens gaat jouw opmerking ook nergens over Bij lichtgewicht spul is 8 gram relatief veel, bij een zadel van 200+ gram maakt dat natuurlijk nog weinig uit.
Ik rijd zonder probleem mijn duurtrainingen van 4 a 5 uur en heb geen centje pijn.
Het comfort van een zadel zit hem in de vorm, niet in hoe hard/zacht het dekje is.
Hoeveel demping hij geeft is een ander verhaal, deze is iets harder als bijvoorbeeld een AX-lightnes maar de vorm is goed en ondersteunt bij mij de zitbotjes perfect.
Dat maakt het voor mij een comfortabel zadel.
mijn Flickr
Op dit moment ben ik op zoek naar een carbon stuur met stuurpen en ik zit dit topic met veel plezier door te nemen i.c.m. alibaba.com. Heeft iemand een goede ervaring met een carbon stuur met losse carbon stuurpen? Op alibaba een aantal zeer mooie gezien maar als iemand ervaring heeft dan zal dit mij weer helpen.
Alvast dank.
Alvast dank.
Om nog even iets leuks/nuttigs toe te voegen zal ik een update doen van de velgen die ik een tijdje geleden postte in dit topic.
Een set wielen bouwen met simpele naafjes en standaard velgen dat lukt me wel, nu vond ik het tijd iets speciaals te doen!
De velgen kwamen op 335 en 340 gram.
Een foto van hoe de velgen erbij stonden:
38mm rims 005 by JasperSteen, on Flickr
38mm rims 006 by JasperSteen, on Flickr
38mm rims 015 by JasperSteen, on Flickr
Zo doende ben ik mij gaan focussen op een laag gewicht.
De plannen werden gemaakt, de set moest van de lak worden ontdaan en worden voorzien van een mat zwarte lak laag, deze dun aangebracht zou in theorie nog wat grammen moeten besparen!
Ook de naven moeten natuurlijk lichtgewicht zijn om een laag gewicht te realiseren, een setje Dati naven kon ik voor 170 euro kopen, het gewicht kwam volgens de park tool schaal waarmee alles gewogen is op 67 en 198 gram.
Dati hubs by JasperSteen, on Flickr
006 by JasperSteen, on Flickr
007 by JasperSteen, on Flickr
(vergat even de schaal op 0 te zetten, de foto die wel de 198 gram aangeeft was nogal vaag )
Schuren is eigenlijk een werkje waar ik een hekel aan heb, bovendien schuur je dan altijd wat carbon mee, dit kan op zich niet zoveel kwaad maar toch...
Via een goede kennis kon ik een pot Carbo lift Linkje krijgen voor een scherpe prijs, de filmpjes beloofden veel goeds!
Van het proces heb ik geen foto's gemaakt maar de filmpjes laten goed zien wat er gebeurt, vanwege de blanke lak was dat iets minder goed te zien.
In de badkamer de temperatuur opgeschroefd met een blaaskachel en de boel laten inwerken.
Na wat pijn en moeite was dit het resultaat:
(slechte kwaliteit, de camera was op vakantie in Schotland....
110320-205533 by JasperSteen, on Flickr De voorste velg had op sommige plaatsen wat moeite...
110320-205447 by JasperSteen, on Flickr Carbo lift tast geen kunststof aan, zo bleef de warning sticker dus ook gewoon zitten!
110320-205431 by JasperSteen, on Flickr De achterste velg was een groter succes!
Toch moest ik nog even met het schuurpapier aan de slag, op het carbon waren blokjes die gelijk liepen met de vezels aan lak achtergebleven.
Eenmaal de velgen ontdaan van de blanke lak kon de mat zwarte lak er op!
Niet te dik, niet te dun, het resultaat toont de oneffenheid van de bovenste laag carbon die eerder door een laagje blanke lak niet zichtbaar was, in mijn ogen is het resultaat wel erg mooi geworden:
velgen en pen 069 by JasperSteen, on Flickr
velgen en pen 074 by JasperSteen, on Flickr
velgen en pen 070 by JasperSteen, on Flickr
Qua gewicht leverde het ook wat op, van 335 en 340 gingen de velgen naar 323 en 325 gram, een 27 gram in totaal!
Als ik uit ga van 200gram voor de revolution spaken die besteld zijn samen met de nippels, 198gram en 67gram voor de naven + het gewicht van de velgen zou de set dus op 1113gram, hou ik rekening met 220, waar de spaken vast niet op gaan komen dan kom ik nog op zo'n 1130 gram.
Ben zelf erg benieuwd wat het gaat worden, ik houd jullie op de hoogte!
Een set wielen bouwen met simpele naafjes en standaard velgen dat lukt me wel, nu vond ik het tijd iets speciaals te doen!
De velgen kwamen op 335 en 340 gram.
Een foto van hoe de velgen erbij stonden:
38mm rims 005 by JasperSteen, on Flickr
38mm rims 006 by JasperSteen, on Flickr
38mm rims 015 by JasperSteen, on Flickr
Zo doende ben ik mij gaan focussen op een laag gewicht.
De plannen werden gemaakt, de set moest van de lak worden ontdaan en worden voorzien van een mat zwarte lak laag, deze dun aangebracht zou in theorie nog wat grammen moeten besparen!
Ook de naven moeten natuurlijk lichtgewicht zijn om een laag gewicht te realiseren, een setje Dati naven kon ik voor 170 euro kopen, het gewicht kwam volgens de park tool schaal waarmee alles gewogen is op 67 en 198 gram.
Dati hubs by JasperSteen, on Flickr
006 by JasperSteen, on Flickr
007 by JasperSteen, on Flickr
(vergat even de schaal op 0 te zetten, de foto die wel de 198 gram aangeeft was nogal vaag )
Schuren is eigenlijk een werkje waar ik een hekel aan heb, bovendien schuur je dan altijd wat carbon mee, dit kan op zich niet zoveel kwaad maar toch...
Via een goede kennis kon ik een pot Carbo lift Linkje krijgen voor een scherpe prijs, de filmpjes beloofden veel goeds!
Van het proces heb ik geen foto's gemaakt maar de filmpjes laten goed zien wat er gebeurt, vanwege de blanke lak was dat iets minder goed te zien.
In de badkamer de temperatuur opgeschroefd met een blaaskachel en de boel laten inwerken.
Na wat pijn en moeite was dit het resultaat:
(slechte kwaliteit, de camera was op vakantie in Schotland....
110320-205533 by JasperSteen, on Flickr De voorste velg had op sommige plaatsen wat moeite...
110320-205447 by JasperSteen, on Flickr Carbo lift tast geen kunststof aan, zo bleef de warning sticker dus ook gewoon zitten!
110320-205431 by JasperSteen, on Flickr De achterste velg was een groter succes!
Toch moest ik nog even met het schuurpapier aan de slag, op het carbon waren blokjes die gelijk liepen met de vezels aan lak achtergebleven.
Eenmaal de velgen ontdaan van de blanke lak kon de mat zwarte lak er op!
Niet te dik, niet te dun, het resultaat toont de oneffenheid van de bovenste laag carbon die eerder door een laagje blanke lak niet zichtbaar was, in mijn ogen is het resultaat wel erg mooi geworden:
velgen en pen 069 by JasperSteen, on Flickr
velgen en pen 074 by JasperSteen, on Flickr
velgen en pen 070 by JasperSteen, on Flickr
Qua gewicht leverde het ook wat op, van 335 en 340 gingen de velgen naar 323 en 325 gram, een 27 gram in totaal!
Als ik uit ga van 200gram voor de revolution spaken die besteld zijn samen met de nippels, 198gram en 67gram voor de naven + het gewicht van de velgen zou de set dus op 1113gram, hou ik rekening met 220, waar de spaken vast niet op gaan komen dan kom ik nog op zo'n 1130 gram.
Ben zelf erg benieuwd wat het gaat worden, ik houd jullie op de hoogte!
mijn Flickr
@Jasper: Ben je al op wedstrijdgewicht? Zo niet dan maken die grammetjes weinig uit op een lichaamsgewicht van 60, 70, 80kg? Als je op wedstrijd gewicht ben kan je hiermee nog op het laagst mogelijke gewicht komen maar het is de vraag of dat wat uit gaat maken in prestaties. Leuk project maar of het echt wat oplevert...
Ik vroeg me af of er iets bekend is over TT frames van chinese productenten in grote maten... Het grootste wat ik zie is 56cm en ik denk dat ik daar met mijn 2 meter niet mee uit de voeten kom.
Ik vroeg me af of er iets bekend is over TT frames van chinese productenten in grote maten... Het grootste wat ik zie is 56cm en ik denk dat ik daar met mijn 2 meter niet mee uit de voeten kom.
Jong broekie ('91)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
@HKvK
Aan de avatar te zien lijkt me dat Japer niet heel veel overtollig vet met zich meezeult. Ik denk ook niet dat hij het doet voor de (fiets) prestaties. Jasper is gewoon een "weight weenie" en dat moet je niet proberen om te rationaliseren. Het is gewoon leuk! Helemaal als je het zelf in elkaar kan sleutelen en dan ook nog eens voor relatief lage prijs.
Het frame dat Tonado Tom showt is nog in maat 58 te koop, maar dat gaat 'm ook niet worden. Welke maat frame is je wegfiets? TT frame kan altijd een maatje kleiner. Maar goed met 2 m zul je denk ik al gauw en 60cm moeten hebben.
Elk nadeel heb zijn voordeel. Als onze chinese vrienden geen grote maten verkopen MOET je wel een cervelo kopen (p3 is leverbaar in maat 61)
Aan de avatar te zien lijkt me dat Japer niet heel veel overtollig vet met zich meezeult. Ik denk ook niet dat hij het doet voor de (fiets) prestaties. Jasper is gewoon een "weight weenie" en dat moet je niet proberen om te rationaliseren. Het is gewoon leuk! Helemaal als je het zelf in elkaar kan sleutelen en dan ook nog eens voor relatief lage prijs.
Het frame dat Tonado Tom showt is nog in maat 58 te koop, maar dat gaat 'm ook niet worden. Welke maat frame is je wegfiets? TT frame kan altijd een maatje kleiner. Maar goed met 2 m zul je denk ik al gauw en 60cm moeten hebben.
Elk nadeel heb zijn voordeel. Als onze chinese vrienden geen grote maten verkopen MOET je wel een cervelo kopen (p3 is leverbaar in maat 61)
Weg is 61cm geloof ik en niet erg groot voor mij dat gaat net. Atb is 58 met serieuze slope en hoog zadel. Maar cervelo P3 wordt al snel meer dan 2000 euro en om daar nou gelijk op te beginnen...
Jong broekie ('91)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
ex eigenaar 83 koga miyata gentsracer aero (race)
'86 koga miyata terrarunner-e (ATB)
'10 Merida Crossway (werk-woon fiets)
Binnenkort '11 Ridley Pheaton T (redelijk betaalbaar tijdrit beestje, ook voor langere ritten)
Niets meer toe te voegen aan de opmerking van furk, het is puur de lol om een lichte wielset te bouwen, het gewicht van je fiets maakt natuurlijk niet zo veel uit, een fiets van ee kilo zwaarder kan je ook naar de overwinning brengen, met 2 volle bidonnen zit je ook al aan die kilo.
mijn Flickr
cmc24 schreef:jaapieo schreef: Plankje?
Mijn lekkerste zadels zijn (naast mijn gestripte flite) allen van carbon.
Je weegschaal klopt overigens niet denk ik, hij is bij mij 98g. (park tool weegschaal)
Typische 'jaapieo' opmerking met een vleugje 'overtreffing'. 8 gram verschil..., waar hebben we het over? Gaat nergens om.
Wel een mooi zadel btw. maar ik prefereer toch iets zachters. Ik vind het ook dapper dat je op zulke zadels uren achtereen lekker kunt zitten. Tenzij je van sm houdt natuurlijk.
Haha, jaja... oke 100 gram dan (ownee 98gram). Maar inderdaad, mijn weegschaal is niet super! Ik ben ook zo'n (toekomstige) weight weenie, ik weet dat die grammen verwaarloosbaar zijn, maar het is gewoon leuk om te doen.
Back on topic!
-
- Forum-lid
- Berichten: 496
- Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
- Locatie: Nijmegen
HJvK schreef:Weg is 61cm geloof ik en niet erg groot voor mij dat gaat net. Atb is 58 met serieuze slope en hoog zadel. Maar cervelo P3 wordt al snel meer dan 2000 euro en om daar nou gelijk op te beginnen...
Weet niet precies wat het budget is, maar bij Canyon heb je in de outlet een carbon frame in jouw maat voor 1400 e en een alu frame voor 600. Ik zat met hetzelfde probleem en ben uiteindelijk ook bij een canyon uitgekomen.
http://www.canyon.com/_nl/outlet/artike ... o=A1012118