hu? Je doet de shifters wat naar binnen voor meer aero, maar denkt dat in de beugels rijden niet makkelijk gaat door te brede schouders...die snap ik even niet. Dan rijdt het op de shifters toch ook niet lekker als die smal staan en hoe gaat het dan als je op de aerobars ligt?
Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
De shifters zijn naar binnen gedaan zodat ik ook erop kan liggen zegmaar. De aerobars zijn perfect! Miss de pads nog even wat meer diagonaal maar het voelt iig goed als ik erop zit. We gaan het meemaken, ik ehb er nog niet op gereden.
Ik bne ook van 38cm naar 40cm bars gegaan btw.
Ik bne ook van 38cm naar 40cm bars gegaan btw.
Het lijkt mij namelijk stug dat je onderin de beugels niet kunt rijden met een normaal racestuur vanwege brede schouders, maar dan bovenop het stuur wel smal kunt zitten. Anyway succes met je fiets!TheKluit schreef: ↑29 mar 2023 15:31 De shifters zijn naar binnen gedaan zodat ik ook erop kan liggen zegmaar. De aerobars zijn perfect! Miss de pads nog even wat meer diagonaal maar het voelt iig goed als ik erop zit. We gaan het meemaken, ik ehb er nog niet op gereden.
Ik bne ook van 38cm naar 40cm bars gegaan btw.
hoe los je het stuurlint op ter hoogte van jouw junctionbox als je zo je stuurlint legt?Lcsmet schreef: ↑24 mar 2023 10:09Na enkele testritten en als het goed zit kan je nog het volgende doen.
- Je remleiding inkorten
- Je stuurlint beginnen wikkelen dichter bij de shifters, dan heb je geen verdikking onder je handpalm als je met de handen bovenop je stuur rijdt, en van boven naar onder.
Trek Domane SL Stuurlint 1.jpg
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 16482
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
De Domane was mijn fiets.
Ik rij zelf met Sram AXS en dan heb je geen junction box nodig.
Ik steek het uiteinde van het stuurlint met de doppen mee in de stuurbocht.
Ik gebruik wel nooit het echt dikke stuurlint.
Ik gebruik nu al enkele jaren Lizard Skins DSP 1.8
Vorig jaar het laatste "oude" stuurlint gewikkeld.
Als ik het nu vervang zal ik de versie V2 van dit stuurlint gebruiken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Mijn ervaring is dat dikker stuurlint niet meer dempt. Ik weet niet hoe subjectief of feitelijk dit is Vanwege een hoog onafgeveerd gewicht is dit de laatste plek waar je nog demping wilt aanbrengen, je doet het liever dichter bij het straatoppervlak, dus in banden en velgen.
Mijn ervaring is ook dat een dikker stuurlint een groter oppervlak van de hand plat drukt (feitelijk), waardoor er minder doorbloeding is en op een lange rit meer pijntjes aan mijn hand zijn (subjectief). Met dunner stuurlint en veel verzitten heb ik hier minder last van.
Mijn ervaring is ook dat een dikker stuurlint een groter oppervlak van de hand plat drukt (feitelijk), waardoor er minder doorbloeding is en op een lange rit meer pijntjes aan mijn hand zijn (subjectief). Met dunner stuurlint en veel verzitten heb ik hier minder last van.