Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Die R&M kost gewoon net zoveel als een Stromer en dan zit je met 2 accupacks wat er niet uit ziet.
Internationale fora geven overal hetzelfde beeld: stromer is de enige die serieus echt de 45km/u structureel haalt.
En die RM is echt een gedrocht om te zien imho.
Internationale fora geven overal hetzelfde beeld: stromer is de enige die serieus echt de 45km/u structureel haalt.
En die RM is echt een gedrocht om te zien imho.
Less is bore
Ik wil die R&M ook niet hebben hoor, Maar een Strömer hoef ik ook niet. Ik ben tevreden van de mijne.daniel1975 schreef: ↑04 aug 2017 20:56 Die R&M kost gewoon net zoveel als een Stromer en dan zit je met 2 accupacks wat er niet uit ziet.
Internationale fora geven overal hetzelfde beeld: stromer is de enige die serieus echt de 45km/u structureel haalt.
En die RM is echt een gedrocht om te zien imho.
En, als ik lek rijd kan ik zonder probleem de band vervangen. Ik vind alleen de pedalen op mijn fiets veel te lang, eigenlijk ronduit gevaarlijk (en ik zie dat met meer e-bikes).
Men zegt wel eens 'probeer zelf ( of mbv anderen) het maximale uit iemands capaciteiten te halen'
Is dit ook van toepassing op kinderen op elektrische fietsen? Moet je blij zijn dat ze überhaupt bewegen? Is dat anno 2017 het winstpunt? Ik verbaas me toch elke keer weer aan de omvang van dit gebruik, ondanks dat ik me realiseer dat ik de achtergrond per kind niet weet...
Is dit ook van toepassing op kinderen op elektrische fietsen? Moet je blij zijn dat ze überhaupt bewegen? Is dat anno 2017 het winstpunt? Ik verbaas me toch elke keer weer aan de omvang van dit gebruik, ondanks dat ik me realiseer dat ik de achtergrond per kind niet weet...
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Wij fietsten eind '80s - begin '90s elke dag 15km vv naar de middelbare school in Zierikzee. Velen zelfs na hun 16e nog. Was soort van uitdaging om niet met de bus te gaan, weer of geen weer. Was gezellig, schepte een band en er was een sociale hierarchie; de sterkeren reden vrijwel altijd op kop om de rest in de groep mee te nemen.
Geen ebike nodig imho....
[/ouwelullenmodus]
Geen ebike nodig imho....
[/ouwelullenmodus]
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
robbiey schreef: ↑05 sep 2017 20:56 Men zegt wel eens 'probeer zelf ( of mbv anderen) het maximale uit iemands capaciteiten te halen'
Is dit ook van toepassing op kinderen op elektrische fietsen? Moet je blij zijn dat ze überhaupt bewegen? Is dat anno 2017 het winstpunt? Ik verbaas me toch elke keer weer aan de omvang van dit gebruik, ondanks dat ik me realiseer dat ik de achtergrond per kind niet weet...
Zoals al eerder gezegd: toch gek dat je een probleem hebt met een (ondersteunende) motor op de fiets maar niet met de motor die in de wagen zit van al die andere kinderen die met de auto naar school worden gebracht.
Ik krijg de opmerking ook wel eens te horen. Meestal van mensen die niet zo intelligent zijn.
Ik rijd dagelijks 110 km met de speedbike, gemiddelde hartslag is ongeveer 140 bpm gedurende 3h15min per dag. Wanneer ik met de racefiets zou rijden zou ik er een half uur langer over doen, dat wordt gewoon wat te veel (ik vertrek nu al om 6h15 en ben tegen 19h00 thuis).
Deze week 4 keer met de e-bike naar 't werk.geweest, twee keer 50 km terugweg volop in de wind. Zonder die motor zou ik er niet in slagen om dan nog een gemiddelde van > 30 km/h te halen, met een gemiddelde hartslag onder de 140bpm. En dan zou ik ook niet iedere dag die fiets kunnen nemen...
Het is gewoon een prachtig stukje techniek dat perfect is om woon-werkverkeer te vervangen indien mensen > 20 km van hun werk af wonen.
Ik rijd dagelijks 110 km met de speedbike, gemiddelde hartslag is ongeveer 140 bpm gedurende 3h15min per dag. Wanneer ik met de racefiets zou rijden zou ik er een half uur langer over doen, dat wordt gewoon wat te veel (ik vertrek nu al om 6h15 en ben tegen 19h00 thuis).
Deze week 4 keer met de e-bike naar 't werk.geweest, twee keer 50 km terugweg volop in de wind. Zonder die motor zou ik er niet in slagen om dan nog een gemiddelde van > 30 km/h te halen, met een gemiddelde hartslag onder de 140bpm. En dan zou ik ook niet iedere dag die fiets kunnen nemen...
Het is gewoon een prachtig stukje techniek dat perfect is om woon-werkverkeer te vervangen indien mensen > 20 km van hun werk af wonen.
Meer dan 20km is niet eens nodig. Zou ik 10km van mijn werk wonen en lange dagen maken en/of er een beetje ordentelijk bij moet lopen op mijn werk dan zou ik ook al zo'n ding kopen. Het scheelt toch tijd en zweet, kost hetzelfde als een brommer en is goedkoper in gebruik. Je kunt ook nog eens zelf kiezen hoe groot de factor zelf bewegen is bij een wat kortere afstand. Buiten de steden wordt het grootste gedeelte van het woon-werkverkeer boven de 5km nog met de auto gedaan volgens mij. Er zijn er dus genoeg die echt lui zijn.
Ik vind dat die twee posts hieboven een perfect voorbeeld van mensen die heel goed bezig zijn. Naast het milieuvriendelijk vervoer gaat de wielrenner hier op termijn ook van profiteren omdat er geïnvesteerd moet gaan worden in een betere infrastructuur voor snelle fietsers.
Ik vind dat die twee posts hieboven een perfect voorbeeld van mensen die heel goed bezig zijn. Naast het milieuvriendelijk vervoer gaat de wielrenner hier op termijn ook van profiteren omdat er geïnvesteerd moet gaan worden in een betere infrastructuur voor snelle fietsers.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Same here. 32km enkele reis vind ik niet fijn als je ook gewoon drukke baan hebt en een kleine van 1.5jr thuis die ook opgehaald moet worden etc. Vooral met de gemiddelde ZW wind die ik 100% tegen heb 's middags naar huis.
Alleen hik ik er een beetje (veel) tegenaan om bijna €7000* af te tikken voor een ST2 met grootste accu.
*incl nieuwe goedgdkeurde helm, kenteken, etc.
Maar om kritiek op een speedbike direct te koppelen aan intellect vind ik getuigen van arrogantie.
Less is bore