MarkVeenstra schreef: ↑18 sep 2017 15:51[…] binnen bebouwde kom […] goed om daar het tempo erin te houden!
Het E-Bike topic
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Ja, inderdaad.., vooral het deel van mijn tekst over het rijden op de rijbaan ipv fietspad weglaten. En een 30km/u woonstraat als voorbeeld nemen....
Tuurlijk moet je je in de 1e plaats de snelheid aan de situatie aanpassen (alle verkeersdeelnemers), en in de 2e plaats aan de max. snelheid houden, net als brommers en auto's.
Maar daar waar je niet op het fietspad mag (binnen de bebouwde kom) en je dus tussen de auto's moet met je brommer of electrische fiets, is het voor henzelf, en voor het overige verkeer, het beste om de snelheidsverschillen zo klein mogelijk te houden. Dus zo dicht mogelijk tegen de 50 km/u aan zitten om mee te komen met het verkeer.
Tuurlijk moet je je in de 1e plaats de snelheid aan de situatie aanpassen (alle verkeersdeelnemers), en in de 2e plaats aan de max. snelheid houden, net als brommers en auto's.
Maar daar waar je niet op het fietspad mag (binnen de bebouwde kom) en je dus tussen de auto's moet met je brommer of electrische fiets, is het voor henzelf, en voor het overige verkeer, het beste om de snelheidsverschillen zo klein mogelijk te houden. Dus zo dicht mogelijk tegen de 50 km/u aan zitten om mee te komen met het verkeer.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Maar hoe vaak kán je 45 rijden op je speed pedelec? Veel ervaringen die ik lees spreken over gemiddelde snelheden tussen de 32 en 36, bij lange na niet wat de gemiddelde auto of brommer rijdt. En als er zoveel extra bijgetrapt moet worden, blijven de meeste mensen dan wel helder genoeg om snel te reageren? De meesten hier op het forum draaien hun hand er niet voor om om met een hartslag van 150+ helder te blijven, maar er zullen genoeg mensen minder fit zijn als ze op hun fiets stappen.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39960
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Vrijwel alleen Stromer, een enkele R&M en de Speci Turbo S halen serieus de 45 met gemiddeldes >40. De rest eigenlijk niet.
Less is bore
Vlgns mij moet ik de eerste berijder in 'pak' op een Stromer nog zien die "met gemak' de 45km/h haalt. Ondanks een beetje wind mee moest iemand, een tijdje terug, op een Stromer, en met mij er achter en naast, behoorlijk zijn best doen om de +40km/h te halen op de Oostvaardersdijk, Met andere woorden het valt m.i. wel mee v.w.b. de snelheid. En idd tussen de 32 en 36 km/h tussen het snelverkeer rijden is geen pretje. Maar aan de andere kant tussen de 32 en 36 km/h op een fietspad is een serieuze snelheid die niet voor iedereen is weg gelegd, dan moet je behoorlijk helder blijven..
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Met een brommer mag je maar 30 in de bebouwde kom, dat geldt dus ook voor een pedelec.
Echt wee typisch Den Haag dat er over een voertuig dat nu in de mode is moeilijk gedaan wordt terwijl er nog nooit iets aan brommers die te hard rijden in de bebouwde kom is gedaan.
Echt wee typisch Den Haag dat er over een voertuig dat nu in de mode is moeilijk gedaan wordt terwijl er nog nooit iets aan brommers die te hard rijden in de bebouwde kom is gedaan.
Campagnolo Ultra Dork
Ik denk dat je dan best voor een motor kiest met een hoger koppel (lees meer trekkracht) bv de Bosch CX Performance middenmotor heeft 75 Nm waar de doorsnee e-bike slechts 40 Nm heeft.Drossie2 schreef: ↑11 sep 2017 22:47 Ik overweeg een e-bike aan te schaffen voor woon-werkverkeer.
Probleem is wel dat mijn hond (35kg) elke dag mee moet naar het werk.
Ik zoek dus een fiets die een fietskar kan trekken.
Afstand tot het werk is 20km enkel.
Ik zoek een fiets met ondersteuning tot 25km/u.
Ik ben 1.97m groot.
Iemand een aanrader?
Merida heeft oa mooie fietsen met deze motor.
Heb je momenteel een goede fiets, dan is er ook een goedkopere oplossing. Ik heb zelf een fiets omgebouwd en rij er al 4 jaar (15000km) probleemloos mee.
http://www.e-fietsspecialist.nl/
Ik blijf met verbazing dit topic lezen, alsof je niet elke dag 40 tot 50 km op een gewone fiets naar je werk en terug kan fietsen? Ik doe dit zonder na te denken 4 tot 6 keer per week. En niet alleen op mijn tri fiets maar ook gewoon op mijn eenvoudige allu Fitnessbike van 500 euro. En ik fiets eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Maar jij staat dan waarschijnlijk niet in ploegen. Of je doet geen nachtarbeid waarbij je toch graag een beetje fatsoenlijk thuis wil komen en niet eerst aan de herstelshake moet.RVV schreef: ↑19 sep 2017 12:28 Ik blijf met verbazing dit topic lezen, alsof je niet elke dag 40 tot 50 km op een gewone fiets naar je werk en terug kan fietsen? Ik doe dit zonder na te denken 4 tot 6 keer per week. En niet alleen op mijn tri fiets maar ook gewoon op mijn eenvoudige allu Fitnessbike van 500 euro. En ik fiets eigenlijk nooit langer dan 1,5 uur heen en 1,5 uur terug.
Sworks Venge