Toch wel. Altijd het zelfde liedje "Waarom een speed-pedelec, dat gaat toch ook met de racer". Neen dus. Dat vraagt teveel tijd over een afstand van 50-70 km enkel. En meestal zijn het mensen die met de wagen naar het werk rijden die je dat soort opmerkingen maken. Terwijl ze meestal ook nog eens een pak dichter bij het werk wonen
Het E-Bike topic
Zucht wederom trek je weer eigen conclusies.. ik schrijf helemaal niets over “waarom een speed pedelec, dat gaat ook met de racer” ik heb het over een ervaren woon-werk fietser.. ook hier stel ik niet ter discussie op welke fiets hij dit moet afleggen. (Racer/e bike/speed pedelec/MTB). Internet kan plat zijn maar als ik letterlijk iets schrijf dan snap ik de aannames niet dat ik wat anders beweer.
Ik snap wat je bedoelt en dat het positief bedoeld is maar je kunt deze post toch ook wel negatief oppakken als je "slechts" 30km op de pedelec doet.
RVV schreef: ↑03 aug 2019 20:28 Altijd mooi om te lezen, afstand perceptie van beginners. 30 km lijkt dan ongeveer naar de andere kant van Nederland. Terwijl een ervaren woon-werk fietser er van baalt dat hij net niet de 50/60/70 km (streep door wat het beste uitkomst) kan volmaken tijdens zijn woon werk ritje
Campagnolo Ultra Dork
Als je de post negatief moet oppakken dan had ik bijvoorbeeld geschreven;
“Haha 30 km is een lachertje om te fietsen dat je daar over moet nadenken of dat te doen is” (gechargeerd)
Maar ik zeik mensen niet af op een forum/internet. Beetje kinderachtig. Aan de andere kant is een forum ook een plek waar je een mening kunt geven, maargoed dit was niet eens een mening maar gewoon een feitelijke weergave. Je hoeft maar te lezen in het woon-werk topic om te concluderen dat er veel fiets forum leden dagelijks (of op zeer regelmatige basis) dit soort afstanden fietsen (en nogmaals ik stel het vervoermiddel niet te discussie).
“Haha 30 km is een lachertje om te fietsen dat je daar over moet nadenken of dat te doen is” (gechargeerd)
Maar ik zeik mensen niet af op een forum/internet. Beetje kinderachtig. Aan de andere kant is een forum ook een plek waar je een mening kunt geven, maargoed dit was niet eens een mening maar gewoon een feitelijke weergave. Je hoeft maar te lezen in het woon-werk topic om te concluderen dat er veel fiets forum leden dagelijks (of op zeer regelmatige basis) dit soort afstanden fietsen (en nogmaals ik stel het vervoermiddel niet te discussie).
- daniel1975
- Forum-lid HC
@rvv: dat jij nooit iemand afzeikt weten wij wel, maar voor de minder ervaren lezer KAN het wel zo over komen.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik vind het te ver. Lekker in de zomer als het niet druk is, maar jaarrond absoluut geen optie (32-33km hier).
Less is bore
Indien ik "slechts" 30 km moest afleggen als ww-traject zou ik sowieso geen speed-pedelec kopen, dat is gewoon nog goed te doen met de racer. Dat zou me ongeveer een uurtje tijd kosten met de racer, en 45 minuten met de speedpedelec.
Nu doe ik 2h50 (zomer) - 3h30 (winter) met de speed-pedelec. Die 3h30 is echt wel een max, want daar komt dan ook nog eens twee keer douchen bij...
Nu doe ik 2h50 (zomer) - 3h30 (winter) met de speed-pedelec. Die 3h30 is echt wel een max, want daar komt dan ook nog eens twee keer douchen bij...
Dat scheelt toch een half uur per dag. Dat kan b.v. net het half uurtje zijn dat je de kleinere kinderen in het gezin nog even wat aandacht kunt geven.
Bovendien legt niet iedereen 30km op de racefiets af in een uurtje (ik in ieder geval niet). Het kan ook nog eens het verschil zijn tussen wel of niet moeten douchen.
Ik zou 30km met de auto doen en max 20 op de pedelec maar ik ben dan ook gewend een paar minuten te lopen of een keer of 20 de pedalen rond te trappen (mijn record is 10 met gunstige wind).
Bovendien legt niet iedereen 30km op de racefiets af in een uurtje (ik in ieder geval niet). Het kan ook nog eens het verschil zijn tussen wel of niet moeten douchen.
Ik zou 30km met de auto doen en max 20 op de pedelec maar ik ben dan ook gewend een paar minuten te lopen of een keer of 20 de pedalen rond te trappen (mijn record is 10 met gunstige wind).
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
Tomasj, welkom
Less is bore
Ik tot ik die speedbike had ook niet (of toch niet iedere dag). Sinds ik met de Stromer zoveel rijd (ik gebruik die uren als training, door de ondersteuning te tweaken zodat ik op ideale hartslag fiets) ben ik met rasse schreden vooruit gegaan. Ik haal gemiddeld 12 uur training per week, en rijd nu, ondanks het feit dat ik 50 wordt dit jaar, gemiddeld 2.5 - 3 km/h sneller met de racefiets dan twee jaar geleden.
Ik vind die uren ook geen tijdsverlies, met de auto duurt de rit dagelijks 2 uur, met één uur extra doe ik dat met de Stromer en heb ik drie uur getraind, ik win dus twee uur training
Maar dan is het toch geen woon-werk meer? Maar training met een tussenstop ?supermasj schreef: ↑04 aug 2019 21:46Ik tot ik die speedbike had ook niet (of toch niet iedere dag). Sinds ik met de Stromer zoveel rijd (ik gebruik die uren als training, door de ondersteuning te tweaken zodat ik op ideale hartslag fiets) ben ik met rasse schreden vooruit gegaan. Ik haal gemiddeld 12 uur training per week, en rijd nu, ondanks het feit dat ik 50 wordt dit jaar, gemiddeld 2.5 - 3 km/h sneller met de racefiets dan twee jaar geleden.
Ik vind die uren ook geen tijdsverlies, met de auto duurt de rit dagelijks 2 uur, met één uur extra doe ik dat met de Stromer en heb ik drie uur getraind, ik win dus twee uur training