Het E-Bike topic
Wie/welk merk heeft dan wel SPORTIEF ogende fietsen, die voldoende capaciteit hebben en ook nog eens betaalbaar.
Een Stromer of een Specialized, tja heel mooi, maar onbetaalbaar in mijn ogen, mijn laatste Canyon wegfiets in carbon met Di2 kostte niet, wat die E-bikes moeten kosten.
Een Stromer of een Specialized, tja heel mooi, maar onbetaalbaar in mijn ogen, mijn laatste Canyon wegfiets in carbon met Di2 kostte niet, wat die E-bikes moeten kosten.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Maar laat je ze ook in jouw groepje meerijden op eigen verantwoordelijkheid?gene schreef: ↑05 aug 2020 19:40Je mag dit apart vinden maar je zou er nog van verschieten hoe apart sommige 70 en zelfs 80 + zijn Vooral dezen die aktief willen blijven.daniel1975 schreef: ↑05 aug 2020 09:39 Dus een 70+ er op een getunede ebike;
mag ik dat apart vinden?
@squezer: volledig met je eens behalve verzekering is niet verplicht in België voor speed pedelec. En 25 km/h motor opvoeren doet ieder maar op eigen verantwoordelijkheid.
In technisch opzicht komt de opgevoerde e-bike nog het dichtste in de buurt bij een racefiets maar ik heb ook weleens een rondje van een klein uurtje met de vrouw op een getunede e-bike en ik op de racer gemaakt en ik heb voornamelijk in haar wiel gezeten. Ze had ook haar normale kleren aan. Rijden we beiden op een racefiets dan fietsen we na 20 minuten op wandeltempo dus aan haar conditie zal het niet gelegen hebben.
Een sportieve e-bike en fietskleding om bij de groep te horen is dan dus eigenlijk alleen nog maar voor de sier. Het kan ook met een stadsfiets en je zondagse pak aan. Leuk als je zo je oude dag wil doorbrengen maar ik prefereer dan toch alleen fietsen of een groepje zoeken van mijn eigen niveau.
Campagnolo Ultra Dork
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
Canyon Grail On? Ook niet goedkoop overigens.robzie schreef: ↑06 aug 2020 19:09 Wie/welk merk heeft dan wel SPORTIEF ogende fietsen, die voldoende capaciteit hebben en ook nog eens betaalbaar.
https://www.canyon.com/en-nl/e-bikes/e- ... /grail-on/
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
@Ernie C. Eén groot verschil: je hebt met je vrouw slechts een uurtje gefietst met de getunede e-bike en dan kun je makkelijk gebruik maken van de maximale motorondersteuning, dan klopt je verhaal wel. Als je 80-100 km afstand wil fietsen moet je doseren (of de accu is leeg na 50 km) en doorgaans op "eco" stand fietsen en dat maakt een hemelsbreed verschil. Op deze manier lever je met een e-bike ook sportieve prestaties.
Merida heeft ook wel sportief ogende e-bikes
https://www.merida.nl/e-bike/
Merida heeft ook wel sportief ogende e-bikes
https://www.merida.nl/e-bike/
30 gemiddeld red je al snel voor een kilometer of 70, zeker als je ook nog in een groepje meerijdt, ga je het wel redden in je normale kloffie zonder gek te zweten. Dan moet het natuurlijk niet dit weer zijn.
Campagnolo Ultra Dork
Tja, dat is nu net niet de bedoeling van iemand die op zo'n ding plaatsneemt/ nodig heeft.gene schreef: ↑07 aug 2020 09:39 @Ernie C. Eén groot verschil: je hebt met je vrouw slechts een uurtje gefietst met de getunede e-bike en dan kun je makkelijk gebruik maken van de maximale motorondersteuning, dan klopt je verhaal wel. Als je 80-100 km afstand wil fietsen moet je doseren (of de accu is leeg na 50 km) en doorgaans op "eco" stand fietsen en dat maakt een hemelsbreed verschil. Op deze manier lever je met een e-bike ook sportieve prestaties.
Het blijft tobben.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Hallo allemaal!
Heb sinds gisteren ook een 2de probleem, als mijn gereden rit in de ebike connect app verschijnt, toont hij de rit niet meer op de kaart, er staat ' route is niet beschikbaar voor deze activiteit'...
Is een KIOX en de verbinding met GSM werkt...
Voor gisteren ging dit wel, nu plots niet meer...
Iemand een idee?
Heb sinds gisteren ook een 2de probleem, als mijn gereden rit in de ebike connect app verschijnt, toont hij de rit niet meer op de kaart, er staat ' route is niet beschikbaar voor deze activiteit'...
Is een KIOX en de verbinding met GSM werkt...
Voor gisteren ging dit wel, nu plots niet meer...
Iemand een idee?
hoi, ik heb zelf 2 weken geleden de cube hybrid nature gekocht.
Ben 50 heb echt een vreselijk slechte conditie en 25 jaar niet op een fiets gezeten.
Ben nu 3 keer in de week wat routes aan het rijden vanuit Uitgeest, het is mooi en leuk maar valt voor mensen met een belabberde conditie nog niet mee hoor ook al is het ondersteund.
Doe tussen de 30 en 50 km per keer en ben helemaal gebroken en wil alleen maar slapen als ik thuiskom.
Zal gerust beter worden hoop ik.
Iemand hier ervaring mee?
Ben 50 heb echt een vreselijk slechte conditie en 25 jaar niet op een fiets gezeten.
Ben nu 3 keer in de week wat routes aan het rijden vanuit Uitgeest, het is mooi en leuk maar valt voor mensen met een belabberde conditie nog niet mee hoor ook al is het ondersteund.
Doe tussen de 30 en 50 km per keer en ben helemaal gebroken en wil alleen maar slapen als ik thuiskom.
Zal gerust beter worden hoop ik.
Iemand hier ervaring mee?