Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen maar ik doe een gok. Mag het niet ook goed dan wordt het verwijderd.
De fiets van mijn vrouw, een Leader Fox Lucas, heeft een Bafang M420 middenmotor.
De ondersteuning valt zo nu en dan uit tijdens het rijden en dan soms ook ineens weer aan. Soms valt hij uit na 1 km en soms na 10 km, het is heel wisselend maar tijdens langere fietstochten, 80-140km bijv. is de ondersteuning meer uit dan aan en dat is lastig op fietsvakantie met 4 tassen bagage.
De fietsenmaker heeft geen idee waar ze het moeten zoeken.
Kabels zijn al nagekeken op evt. breuken maar volgens de fietsenmaker kunnen ze niet zelf de motor open maken voor evt. de Trapkracht sensor. Trouwens ze hebben ook geen idee hoe die er precies uitziet en of ze hem eruit kunnen halen en of ze daarna alles er weer goed in krijgen. Ook weten ze niet of ze wel iets kunnen doen aan de Trapkracht sensor.
Ze zijn geen dealer meer van Leader Fox en zodra ze er toch naar bellen met een afgeschermd nummer anders nemen ze niet op, dan verbreekt de de importeur onmiddellijk de verbinding omdat ze niets met hun willen doen, jullie zijn toch geen dealer meer zeiden ze.
De motor opsturen is volgens de fietsenmaker eigenlijk geen optie zeiden ze want dat duurt minimaal 6 weken en dan is het maar de vraag of je er iets mee opschiet, vermoedelijk zeggen ze nieuwe kopen is het advies.
Is er misschien iemand die een tip heeft?
De fiets van mijn vrouw, een Leader Fox Lucas, heeft een Bafang M420 middenmotor.
De ondersteuning valt zo nu en dan uit tijdens het rijden en dan soms ook ineens weer aan. Soms valt hij uit na 1 km en soms na 10 km, het is heel wisselend maar tijdens langere fietstochten, 80-140km bijv. is de ondersteuning meer uit dan aan en dat is lastig op fietsvakantie met 4 tassen bagage.
De fietsenmaker heeft geen idee waar ze het moeten zoeken.
Kabels zijn al nagekeken op evt. breuken maar volgens de fietsenmaker kunnen ze niet zelf de motor open maken voor evt. de Trapkracht sensor. Trouwens ze hebben ook geen idee hoe die er precies uitziet en of ze hem eruit kunnen halen en of ze daarna alles er weer goed in krijgen. Ook weten ze niet of ze wel iets kunnen doen aan de Trapkracht sensor.
Ze zijn geen dealer meer van Leader Fox en zodra ze er toch naar bellen met een afgeschermd nummer anders nemen ze niet op, dan verbreekt de de importeur onmiddellijk de verbinding omdat ze niets met hun willen doen, jullie zijn toch geen dealer meer zeiden ze.
De motor opsturen is volgens de fietsenmaker eigenlijk geen optie zeiden ze want dat duurt minimaal 6 weken en dan is het maar de vraag of je er iets mee opschiet, vermoedelijk zeggen ze nieuwe kopen is het advies.
Is er misschien iemand die een tip heeft?
Ik heb helaas geen tip die je zou kunnen helpen, daar ben ik onvoldoende (elektro-)technisch voor onderlegd.
Wat de importeur doet is niet toegestaan, die moet de service blijven verlenen. Dat ze zo handelen geeft wel aan dat je nooit van dat merk iets moet kopen.
In de tussentijd kan je het hard spelen met je fietsenmaker (los het maar op, linksom of rechtsom), een andere fietsenmaker bezoeken die nog wel dealer is, of zelf contact opnemen.
Overigens geeft de website van Leader Fox al weinig vertrouwen, geen adres, geen telefoonnummer, en dealer locator werkt niet.
Wat de importeur doet is niet toegestaan, die moet de service blijven verlenen. Dat ze zo handelen geeft wel aan dat je nooit van dat merk iets moet kopen.
In de tussentijd kan je het hard spelen met je fietsenmaker (los het maar op, linksom of rechtsom), een andere fietsenmaker bezoeken die nog wel dealer is, of zelf contact opnemen.
Overigens geeft de website van Leader Fox al weinig vertrouwen, geen adres, geen telefoonnummer, en dealer locator werkt niet.
Ik wil m’n stadsfiets voor een elektrische vervangen dacht even hier te kijken voor wat info, zie ik dat er in 2012 een topic gesloten is omdat blijkbaar……geen idee.
Is het nog steeds vloeken in de kerk hier ? Of mogen we het er over hebben?
Even goede vrienden hoor.
Is het nog steeds vloeken in de kerk hier ? Of mogen we het er over hebben?
Even goede vrienden hoor.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1448
- Lid geworden op: 22 dec 2022 17:36
Afhankelijk van je leeftijd of het oké is, of niet. Succes met je zoektocht in ieder geval.
Tja , ik denk Nederlands forum laat ik het in Nederlands vragen.
viewtopic.php?t=49071&hilit=Elektrische
Maar thanks,
On-topic: er staat hier, voor de wat langere afstanden, eentje met voorwielmotor: dat zou ik niet doen. Oppakken en uitschakelen werkt met een vertraging die mij redelijk snel irriteert.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent
Hier in het huishouden staat een gazelle met middenmotor van shimano steps. Prima ding. mevr Rikkert gebruikt hem voor woon-werk. En ik gebruik hem wel eens als ik nadat ik al op de racefiets heb gezeten, even naar mijn moeder ga 8km verderop. Dus hartstikke functioneel en geen vloeken in de kerk. Normaal zou ik met de auto gaan, maar nu op de e-bike. Goedkoper en beter voor milieu.
Ik heb overigens met mevr Rikkert meegetest toen ze m 4 jaar terug kocht: Ik vond middenmotor-fietsen fijner dan voorwielmotor. Kan niet helemaal uitleggen waarom. Maar ik zou zeker even beide types proberen. Zit verschil in. En de shimano motor vond ik wat soepeler aanvoelen. Overigens is de fiets wel een keer omgewisseld omdat die shimano-motor af en toe wegviel. De nieuwe doet het prima.
Ik heb overigens met mevr Rikkert meegetest toen ze m 4 jaar terug kocht: Ik vond middenmotor-fietsen fijner dan voorwielmotor. Kan niet helemaal uitleggen waarom. Maar ik zou zeker even beide types proberen. Zit verschil in. En de shimano motor vond ik wat soepeler aanvoelen. Overigens is de fiets wel een keer omgewisseld omdat die shimano-motor af en toe wegviel. De nieuwe doet het prima.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Ik heb zelf een voorwielmotor, een oudje al. Mijn vrouw een middenmotor, dat trapt toch wel een stuk lekkerder maar is ook een heel stuk duurder én zwaarder.
Een e-bike is al lang niet meer voor ouderen! Het is gewoon een 2e auto. Ik doe er van alles mee, de hond vervoeren naar het bos, naar vrienden fietsen die 20 km verderop wonen en boodschappen. Allemaal dingen waarvoor ik anders de auto zou pakken... Als ik geen haast heb, zet ik de ondersteuning op 2 en fiets ik gewoon hetzelfde als een gewone stadsfiets...
Een e-bike is al lang niet meer voor ouderen! Het is gewoon een 2e auto. Ik doe er van alles mee, de hond vervoeren naar het bos, naar vrienden fietsen die 20 km verderop wonen en boodschappen. Allemaal dingen waarvoor ik anders de auto zou pakken... Als ik geen haast heb, zet ik de ondersteuning op 2 en fiets ik gewoon hetzelfde als een gewone stadsfiets...
Laatst gewijzigd door havana op 21 mei 2024 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.