Sinds 2 maanden in het bezit van een high speed ebike, de Kalkhoff Endeavour S11.
Gebruik 'm voor woon-werk verkeer. Fantastische ervaring. De afgelopen 25 jaar met de auto naar het werk gegaan (regio Utrecht, heel veel files) en nu op de fiets ! Op een gewone fiets duurt de enkele reis ruim 1 uur, met een gewone ebike 3 kwartier en op mijn high speed ebike iets meer dan 30 minuten (hoogste ondersteuningsstand).
Tips: de HS ebike is niet geschikt voor de (grote) stad, draag een fietshelm en een fietsbril, verzeker je ebike goed, anticipeer goed op het overige verkeer en reis buiten de scholierenochtendspits.
Opvallend zijn de zure reacties op dit forum. Het lijkt de Telegraaf wel ! En ook op de weg heb ik af en toe te maken met een fietser die zich raar gaat gedragen als ik hem (altijd een 'hem') inhaal.
Degene raakt geïrriteerd of begint zich uitsloverig te gedragen (bijv. plots heel hard gaan fietsen om mij weer in te halen). Ik kan mij dat eerlijk gezegd ook wel voorstellen... Train je elk weekend op je mountainbike of racefiets het apezuur en dan word je op maandagochtend ingehaald door zo'n oude grijze duif als ik. Dat is een flinke deuk in het ego en dat lijkt me behoorlijk frustrerend. Ik heb daar alle begrip voor.
Maar het weerhoudt mij er niet van om - na 25 jaar fileleed - fluitend en snel op mijn high speed ebike naar mijn werk te gaan.
http://www.fiets.nl/forum/posting.php?m ... 24&t=56436#