TumTumTum schreef:Dat vind ik nog wel het meest suffe ervan. Dat iemand om wat voor reden dan ook op een e-bike gaat rijden moet hij zelf weten. Maar dat men dan serieus denkt enorm hard te kunnen fietsen vind ik een bijna niet meer te begrijpen vorm van zelfbedrog.
Kennelijk is dat erg belangrijk voor sommige e-bikers...harder of net net zo hard kunnen fietsen als een wielrenner. Neem dan gewoon een auto, weet je zeker dat je ze in kan halen.
Ik denk dat veel snelle
e-
bike fietsers het, zoals al eerder aangehaald, zien als een alternatief voor de auto. En ik kan daar best inkomen. Als je toch, bij wijze van spreken 50km vv woonwerkverkeer zou moeten overbruggen is het best een optie om een snelle
e-
bike te rijden. overigens vind ik persoonlijk 45km/u wel een beetje overdreven en zou de wetgeving wel iets moeten vinden van een dergelijk "voertuig".
In mijn woonwerktritjes wordt ik regelmatig voorbij gesneld door dit type
e-bikes, meestal wel met wielerkleding maar zonder helm, en ik heb er zelf niks mee. Als de berijders het leuk vinden om een meer dan middelmatig wielrennertje te vernederen, dan gun ik ze dat Übermensch gevoel. Zelf zal ik er geen minuut slechter van slapen
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O