Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 03 mar 2015 00:27

Verschrikkelijk irritant die 45km per uur bikes, altijd 3 breed rijdend en ik maar bellen dat ik er langs wil, de slome torren.
Afbeelding

joeywl
Forum-lid

joeywl 03 mar 2015 08:07

Sieper schreef:Verschrikkelijk irritant die 45km per uur bikes, altijd 3 breed rijdend en ik maar bellen dat ik er langs wil, de slome torren.
Inderdaad, 45 km/h... Langzaam tuig!

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 03 mar 2015 20:00

Sieper schreef:Verschrikkelijk irritant die 45km per uur bikes, altijd 3 breed rijdend en ik maar bellen dat ik er langs wil, de slome torren.
:lol: :lol: Ja dat slome gedoe van die gasten.:)
Veni. Vidi. Fietsie.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 03 mar 2015 20:40

Kijk, zo kan het ook.
Afbeelding
Voordat je echter hard begint te lachen, lees dan eerst het hele verhaal van Henri Manders.

Supersix3_Raf
Forum-lid

Supersix3_Raf 09 mar 2015 22:49

Ron_Fiets schreef:Ik heb inmiddels geen ST2 meer (tijdelijk). De fiets gaf uiteindelijk teveel problemen, het begon met battery errors, daarna drive error's waardoor hij vervolgens niet meer aan ging. Ik heb hem inmiddels ingeleverd. De winkel waar ik hem heb aangeschaft levert geen nieuwe ST2's uit totdat Stromer met betere electronica uitkomt. Naast mij zijn er nog 7 andere ST2 rijders die de fiets hebben ingeleverd. Ik krijg een ST1 te leen, alleen de winkel gaf mij aan dat het onzeker is hoe lang het duurt voordat Stromer met betere versies komt. 2 maanden, mogelijk 6 maanden wachttijd. Eigenlijk vind ik dat onacceptabel, ook gezien de prijs die je ervoor neertelt. Ik weet nog niet wat ik ga doen... geld terug, wachten op de "betere" ST2 of een andere optie.
Hallo Ron_Fiets,

is het probleem met de electronica nu al opgelost. Ik zou een ST2 willen aanschaffen voor woon-/werk en zou toch graag op een snelle manier op het werk willen arriveren zonder problemen.

grnt, Raf.

nr071
Forum-lid

nr071 09 mar 2015 23:10

Als je graag sneller op je werk wilt komen, kun je ook een kwartiertje eerder vertrekken (zodat je de meute voor bent). En wat harder trainen, heb je geen bejaarden-fiets nodig om harder te gaan...

Wat voordelen:
- heel veel leuker
- minder gevaarlijk voor andere fietspad-gebruikers
- mogelijk goedkoper

Just my 2 centavo's...

scepticus
Forum-lid HC

Gebruikersavatar scepticus 09 mar 2015 23:21

:lol:
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

sibon
Forum-lid

sibon 10 mar 2015 11:47

Deze week heeft mijn vriendin de Haibike XDuro eRacefiets getest. Deze dus..

Afbeelding

En uiteraard heb ik er zelf ook even een rondje op gemaakt. Mooi spul. Werkt intuitief, fijn wielsetje en goede remmen. En in standje 2 van de 4 rij je zonder zware inspanning zo tot 43 km/u. Bejaardenfiets? Niet echt? want met de lichte trapondersteuning aan (1 vd 4), zat ik toch gewoon in D2 te trappen om aan de max snelheid te halen.
Mooi fietsje voor erbij. Als je minder tijd aan woon-werk verkeer wil kwijt zijn of als je toch een keer die duurtraining met je (hele) snelle vrienden wilt doen. Wel een beetje duur trouwens voor een fietsje erbij.. ;)

Supersix3_Raf
Forum-lid

Supersix3_Raf 10 mar 2015 12:34

nr071 schreef:Als je graag sneller op je werk wilt komen, kun je ook een kwartiertje eerder vertrekken (zodat je de meute voor bent). En wat harder trainen, heb je geen bejaarden-fiets nodig om harder te gaan...

Wat voordelen:
- heel veel leuker
- minder gevaarlijk voor andere fietspad-gebruikers
- mogelijk goedkoper

Just my 2 centavo's...
Ik begrijp je helemaal... ik ben zelf een fervente fiester die elke zondag een rit van ±120km afmaalt tegen 32 km/u gem. Dus ik weet waar ik over spreek. Ik dacht ook nooit dat ik tot de aankoop van een electrische fiets zou overgaan. Totdat ik de mogelijkheden zag en het financiele plaatje... en het design van de Stromer ST2. Met de Stromer ST2 kan ik op hetzelfde uur vertrekken als ik met de auto doe, ik kom op hetzelfde uur aan op het werk zoals met de auto. Ik moet me niet douchen. Ik verlies geen tijd zodat ik op net hetzelfde uur kan thuis zijn, of zelfs sneller dan met de wagen. Als ik meer tijd 'smorgens en 's avonds heb, dan gebeurd het al wel eens dat ik sporadisch met de racefiets naar het werk rij. Maar daar moet ik dan weer douchen, van kledij wisselen.
Nu zie ik de electrische fiets (Stromer ST2) als een vervanger voor mijn auto. En via de fietsvergoeding wordt ik bij wijze van spreken goed gesponsord....

Supersix3_Raf
Forum-lid

Supersix3_Raf 10 mar 2015 12:36

sibon schreef:....
Ik ben echt op zoek naar een "stadsfiets" waar ik met mijn "standard" kledij kan opspringen om naar het werk te rijden. Dus ook met spatborden, verlichting, bagagedrager.....

Toch bedankt voor de tip, maar ik heb een racefiets waar ik elke week de nodige tijd op doorbreng... ;)

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 10 mar 2015 12:39

sibon schreef:...
In dit soort fietsen zou verplicht een ant sensor moeten zitten oid die je strava app het ALTIJD laat plaatsen dat dit met hulpmotor was, anders voorspel ik het einde van klassementen (valsspelers galore).
Laatst heeft er in hier in de buurt 129km/h gefietst dan kan je het nog duidelijk zien maar met deze fietsen weet je nooit zeker of iemand echt 49 wist te halen of lekker op de electrobike zat.
Laatst gewijzigd door Sieper op 10 mar 2015 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Supersix3_Raf
Forum-lid

Supersix3_Raf 10 mar 2015 12:50

Je kan ook altijd je Strava app in de wagen gebruken.... ik kijkal niet meer naar die tijden/snelheden op Strava want er zijn er veel die het met de brommer of wagen doen....

Plaats reactie