Het E-Bike topic
Denk dat de ondersteuning er pas inkomt vanaf bepaalde krachten, of het boven een bepaalde snelheid niet werkt ...
Weet niet hoe hard je fietste etc, maar op "normale" electrische fietsen houdt het meestal boven de 25 op....
Maar goed, dat zijn ook prima vragen om bij de betreffende verkoper neer te leggen ( maar wellicht wiet iemand het hier zeker ... )
Als je nog met je fietsmaten blijft fietsen begrijp ik de "model racefiets" optie , (weet niet waar de pijn zit) wellicht dat anders een ander type model meer comfort / minder pijn biedt ? ( voor het lage gewicht is "model racefiets" niet echt meer nodig met zo'n accusysteem etc erop, aan de andere kant zal het toch weer paar kg schelen ....
Probeer te zeggen : als jij gelukkig bent met de keus van type fiets, ben ik het ook
Weet niet hoe hard je fietste etc, maar op "normale" electrische fietsen houdt het meestal boven de 25 op....
Maar goed, dat zijn ook prima vragen om bij de betreffende verkoper neer te leggen ( maar wellicht wiet iemand het hier zeker ... )
Als je nog met je fietsmaten blijft fietsen begrijp ik de "model racefiets" optie , (weet niet waar de pijn zit) wellicht dat anders een ander type model meer comfort / minder pijn biedt ? ( voor het lage gewicht is "model racefiets" niet echt meer nodig met zo'n accusysteem etc erop, aan de andere kant zal het toch weer paar kg schelen ....
Probeer te zeggen : als jij gelukkig bent met de keus van type fiets, ben ik het ook
dank jullie voor jullie reacties. Ik wil graag op de racefiets blijven fietsen. Dat is toch anders dan op een "gewone" fiets.
Ik heb mijn pinarello dogma al verkocht om dit systeem evt. aan te schaffen. En de pijn neemt toe als ik bergop moet. vlak fietsen geeft nauwelijks problemen. Ik woon in zuid-limburg, dus heuvels zat.
Ik ga de racefiets met ondersteuning hier uit proberen, maar misschien is er iemand met ervaring.
Het systeem is vivax assist dat ingebouwd wordt in een aluminium frame. Wil je een carbon frame dan moet je eentje nemen met vivax erop. Dat vind ik zo vervelend omdat iedereen dan kan zien dat ik "foetel".
Ik heb mijn pinarello dogma al verkocht om dit systeem evt. aan te schaffen. En de pijn neemt toe als ik bergop moet. vlak fietsen geeft nauwelijks problemen. Ik woon in zuid-limburg, dus heuvels zat.
Ik ga de racefiets met ondersteuning hier uit proberen, maar misschien is er iemand met ervaring.
Het systeem is vivax assist dat ingebouwd wordt in een aluminium frame. Wil je een carbon frame dan moet je eentje nemen met vivax erop. Dat vind ik zo vervelend omdat iedereen dan kan zien dat ik "foetel".
Dat kon ik (gelukkig voor mijn moraal) ook goed zien.
Die Vivax assist is natuurlijk gewoon een speeltje voor complete losers om een beetje harder mee te gaan, dat gaat iemand met serieuze pijnklacht echt niet verder helpen op een beklimming.
Kijk dan naar de Haibike Xduro Race:
Die Vivax assist is natuurlijk gewoon een speeltje voor complete losers om een beetje harder mee te gaan, dat gaat iemand met serieuze pijnklacht echt niet verder helpen op een beklimming.
Kijk dan naar de Haibike Xduro Race:
Campagnolo Ultra Dork
- oldandslow
- Forum-lid
Reed ik dinsdag lekker in het zonnetje met de wind in de rug zo'n 35 km//u, komt er een lange dwijl rechtop zittend op zo'n elektrische zaagmolen met zo'n 50 km/u voorbij geknald.En ik maar hopen dat zijn accu leeg was bij het volgende stoplicht. Flauw van mij he?
@Gretje; niet bedoeld voor jou hoor, maar ik moest het even kwijt.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Ik begrijp de vertanding op die Haibike niet, het lijkt erop dat er een vrij klein voorblad (30ish) opzit. Als je dan met 35 nog lekker mee wil trappen is dat volgens mij niet te doen.
Ik zag het in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=9b-L2roVeL0
Ik zag het in dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=9b-L2roVeL0
oldandslow schreef:Reed ik dinsdag lekker in het zonnetje met de wind in de rug zo'n 35 km//u, komt er een lange dwijl rechtop zittend op zo'n elektrische zaagmolen met zo'n 50 km/u voorbij geknald.En ik maar hopen dat zijn accu leeg was bij het volgende stoplicht. Flauw van mij he?
Mja, ik herken het gevoel. Ik fiets een tijdje terug naar mijn werk...komt er een mevrouw met boodschappentassen, mandje voorop, wapperende rok, dikke jas rechtopzittend met 50 rpm (of iets dergelijks) langs gezuisd. Mijn eerste reactie was ook iets van potverkoffie! En daarna denk je, gelukkig...na ja...laat ook maar.
Veni. Vidi. Fietsie.
-
- Forum-lid
Een tweede accu in de tas achterop is een uitkomst..!!oldandslow schreef:Reed ik dinsdag lekker in het zonnetje met de wind in de rug zo'n 35 km//u, komt er een lange dwijl rechtop zittend op zo'n elektrische zaagmolen met zo'n 50 km/u voorbij geknald.En ik maar hopen dat zijn accu leeg was bij het volgende stoplicht. Flauw van mij he?
De accu zit in het zadeltasje of in de drinkfles. Je ziet aan de buitenkant nauwelijks dat er ondersteuning in zit. Ik ga de fiets morgen halen en uitproberen.Jans schreef:@gretje Maar kun je dan "alles" in dat frame kwijt? Ik neem aan dat er toch ook voldoende batterijen mee moeten? Zeker in de heuvels. En is het nu echt zo erg dat men ziet dat je "geholpen" wordt?
Ik heb alleen even een zetje nodig als ik bergop ga. Er is voor ongeveer een uur ondersteuning. Ik ben erg benieuwd morgen.