Het E-Bike topic
linkjes
http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/sne ... RRW7fmG8ng
http://www.velofilie.nl/vermogen.htm
Tacx zal inderdaad een afwijking hebben.
Heb inderdaad verkeerd gelezen 600W wordt maar 10min volgehouden
200-250w lijkt wel te doen en ik weet zeker dat ik niet met profs meekan
http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/sne ... RRW7fmG8ng
http://www.velofilie.nl/vermogen.htm
Tacx zal inderdaad een afwijking hebben.
Heb inderdaad verkeerd gelezen 600W wordt maar 10min volgehouden
200-250w lijkt wel te doen en ik weet zeker dat ik niet met profs meekan
@rodrick
"je gaat echt alleen maar 45 rijden als het kan" Dat geldt misschien voor jou en nog heel veel anderen, maar ik zie op de gewone e-bike mensen fietsen, en niet alleen oudjes, die met een vaartje van 25 km/u al onverantwoord rijden. Je kunt het ontkennen, maar dat zal voor 45 km fietsen niet minder zijn.
"je gaat echt alleen maar 45 rijden als het kan" Dat geldt misschien voor jou en nog heel veel anderen, maar ik zie op de gewone e-bike mensen fietsen, en niet alleen oudjes, die met een vaartje van 25 km/u al onverantwoord rijden. Je kunt het ontkennen, maar dat zal voor 45 km fietsen niet minder zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
10 minuten 600 Watt is nog steeds vrij absurd. Misschien dat Cancellara daar in de buurt komt, maar voor iemand als Gesink zijn dat onhaalbare getallen.Danield schreef:linkjes
http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/sne ... RRW7fmG8ng
http://www.velofilie.nl/vermogen.htm
Tacx zal inderdaad een afwijking hebben.
Heb inderdaad verkeerd gelezen 600W wordt maar 10min volgehouden
200-250w lijkt wel te doen en ik weet zeker dat ik niet met profs meekan
@Rodrick waarom niet gewoon het vermogen gemeten ipv de onbetrouwbaarheid toevoegende tussenstap met hartslag. Is er daarnaast gecompenseerd voor weersinvloeden?
Ik neem aan in de tijd dat je nog blokjes reed tijdens training (of doe je dat nog steeds? ) Die blokjes niet dwars door een centrum heen doet? Althans ik doe dat zelf altijd buiten de bebouwde kom, maar toch hoor je met enige regelmaat dat er weer een wielrenner ergens met 40+ km/h door het centrum van een dorp/stad is gevlogen, soms met vervelende gevolgen.
@amclassic:
- zoals ik schrijf: ik was benieuwd naar of je 'lui' bent als je op een e-bike fietst. Dat kun je natuurlijk prima meten met een hartslagmeter.
- wat een gewetensvraag over die blokjes . Nee, ik doe geen blokjes. Dit was er wel een, zoals ik zeg op een leeg fietspad langs het Adam-Rijnkanaal. Blokjes zijn wat mij betreft functioneel. Je moet ze doen waar het het beste kan. Toen ik nog trainde (oei, lang geleden) deed ik dat vaak gewoon op de tacx. Of ik zocht een route waarbij ik blokjes ongehinderd kon uitvoeren. De rustmomenten pakte ik in de bebouwde kom. Andersom lijkt me zowel dom als niet-functioneel.
@Jans: ik weet niet precies wat ik probeer te ontkennen volgens jou. Er is namelijk geen apparaat (van e-bike tot mobiele telefoon tot auto) of er is wel iemand te bedenken die er onverstandig mee omgaat. Dat weet ik maar al te goed, je ziet het iedere dag wel ene keer. Wat ik zeg is: een fiets van 18 kilo laat zich niet op een lastig fietspad besturen bij 45 kmh en daar kom je snel achter.
- zoals ik schrijf: ik was benieuwd naar of je 'lui' bent als je op een e-bike fietst. Dat kun je natuurlijk prima meten met een hartslagmeter.
- wat een gewetensvraag over die blokjes . Nee, ik doe geen blokjes. Dit was er wel een, zoals ik zeg op een leeg fietspad langs het Adam-Rijnkanaal. Blokjes zijn wat mij betreft functioneel. Je moet ze doen waar het het beste kan. Toen ik nog trainde (oei, lang geleden) deed ik dat vaak gewoon op de tacx. Of ik zocht een route waarbij ik blokjes ongehinderd kon uitvoeren. De rustmomenten pakte ik in de bebouwde kom. Andersom lijkt me zowel dom als niet-functioneel.
@Jans: ik weet niet precies wat ik probeer te ontkennen volgens jou. Er is namelijk geen apparaat (van e-bike tot mobiele telefoon tot auto) of er is wel iemand te bedenken die er onverstandig mee omgaat. Dat weet ik maar al te goed, je ziet het iedere dag wel ene keer. Wat ik zeg is: een fiets van 18 kilo laat zich niet op een lastig fietspad besturen bij 45 kmh en daar kom je snel achter.
RIP speed-pedelec? Motorhelm lijkt toch verplicht te worden...
Ik begrijp uit deze discussie op Twitter - waar minister Schultz zelf bevestigt - dat er toch geen uitzondering gemaakt zal worden voor de helmplicht op een speed pedelec. Per 2017 is de speed pedelec immers officieel een brommer. Nu had de Kamer gevraagd om een uitzonderingsregel om het rijden op een speed-pedelec met een fietshelm mogelijk te maken. Het ziet er nu naar uit dat dat niet gaat gebeuren.
Wat mij betreft betekent dat voorlopig het einde van de speed pedelec in Nederland, tenzij er alsnog een Kamermeerderheid blijkt te zijn die achter een stevige Kamermotie gaat staan. Er is flinke kritiek op dit wegmoffelen van de speed-pedelec, ook/zelfs bij clubs als de RAI vereniging. Let wel, ik zie stevige controle ook niet gebeuren - snelheid meten van (brom)fietsen schijnt nogal omslachtig te zijn. Mijn advies: flink herrie maken, nu het nog kan.
Ik begrijp uit deze discussie op Twitter - waar minister Schultz zelf bevestigt - dat er toch geen uitzondering gemaakt zal worden voor de helmplicht op een speed pedelec. Per 2017 is de speed pedelec immers officieel een brommer. Nu had de Kamer gevraagd om een uitzonderingsregel om het rijden op een speed-pedelec met een fietshelm mogelijk te maken. Het ziet er nu naar uit dat dat niet gaat gebeuren.
Wat mij betreft betekent dat voorlopig het einde van de speed pedelec in Nederland, tenzij er alsnog een Kamermeerderheid blijkt te zijn die achter een stevige Kamermotie gaat staan. Er is flinke kritiek op dit wegmoffelen van de speed-pedelec, ook/zelfs bij clubs als de RAI vereniging. Let wel, ik zie stevige controle ook niet gebeuren - snelheid meten van (brom)fietsen schijnt nogal omslachtig te zijn. Mijn advies: flink herrie maken, nu het nog kan.
Laatst gewijzigd door ponsteen op 01 apr 2015 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Een motorhelm op een fiets is natuurlijk ook onzin, je gezichtsveld wordt beperkter en ik denk dat zo'n helm op zo'n (toch nog relatief) licht vervoermiddel je eerder in onbalans brengt dan dat het nu direct zo veilig is. Maar ja, in feite is het wel een brommer, tenminste hij haalt brommer-snelheden.
Gesink trapte tijdens de proloog van de Tour in 2010 475 watt. Dat was over bijna 11 minuten.amclassic-fan schreef:10 minuten 600 Watt is nog steeds vrij absurd. Misschien dat Cancellara daar in de buurt komt, maar voor iemand als Gesink zijn dat onhaalbare getallen.Danield schreef:linkjes
http://www.fietsersbond.nl/de-fiets/sne ... RRW7fmG8ng
http://www.velofilie.nl/vermogen.htm
Tacx zal inderdaad een afwijking hebben.
Heb inderdaad verkeerd gelezen 600W wordt maar 10min volgehouden
200-250w lijkt wel te doen en ik weet zeker dat ik niet met profs meekan
@Rodrick waarom niet gewoon het vermogen gemeten ipv de onbetrouwbaarheid toevoegende tussenstap met hartslag. Is er daarnaast gecompenseerd voor weersinvloeden?
Ik neem aan in de tijd dat je nog blokjes reed tijdens training (of doe je dat nog steeds? ) Die blokjes niet dwars door een centrum heen doet? Althans ik doe dat zelf altijd buiten de bebouwde kom, maar toch hoor je met enige regelmaat dat er weer een wielrenner ergens met 40+ km/h door het centrum van een dorp/stad is gevlogen, soms met vervelende gevolgen.
ponsteen schreef:RIP speed-pedelec?
Ik begrijp uit deze discussie op Twitter - waar minister Schultz zelf bevestigt - dat er toch geen uitzondering gemaakt zal worden voor de helmplicht op een speed pedelec. Per 2017 is de speed pedelec immers officieel een brommer. Nu had de Kamer gevraagd om een uitzonderingsregel om het rijden op een speed-pedelec met een fietshelm mogelijk te maken. Het ziet er nu naar uit dat dat niet gaat gebeuren.
Wat mij betreft betekent dat voorlopig het einde van de speed pedelec in Nederland, tenzij er alsnog een Kamermeerderheid blijkt te zijn die achter een stevige Kamermotie gaat staan. Er is flinke kritiek op dit wegmoffelen van de speed-pedelec, ook/zelfs bij clubs als de RAI vereniging. Let wel, ik zie stevige controle ook niet gebeuren - snelheid meten van (brom)fietsen schijnt nogal omslachtig te zijn. Mijn advies: flink herrie maken, nu het nog kan.
Doodsteek voor het product... Ik kan alvast uit gaan kijken naar een andere baan in 2017
Uiteraard gaan we in de tegen aanval. Kortzichtig en dom en vooral ouderwets. Het is een schitterende mobiliteits oplossing.
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Pothelm? (toegestaan)
Dichte fietshelm? (niet toegestaan)
Zou het verschil worden opgemerkt door een wetshandhaver?
Dichte fietshelm? (niet toegestaan)
Zou het verschil worden opgemerkt door een wetshandhaver?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1473
- Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58
Op zich niet zo raar toch om op een brommer een brommerhelm verplicht te stellen?TumTumTum schreef:Ik begrijp ook niet waarom het dan een brommerhelm moet zijn.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende