Waar kan ik dit lezen?joeywl schreef:Brommer helm is van de baan. Goed nieuws!
Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6210
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Inderdaad, want ik ben ook benieuwd of nou de brommer, of de helm van de baan is.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Bromfietshelm is nog helemaal niet van de baan. Er zijn alleen partijen die zeggen dat ze een dergelijke helm niet zien zitten, en zouden willen dat er gezocht gaat worden naar een alternatief, omdat een fietshelm sowieso niet geschikt is. Hopelijk is de minister zo slim om haar plannen voor een bromfietshelm niet te laten varen. Vooralsnog blijft het (gelukkig) nog steeds een bromfietshelm.
http://leden.bovag.nl/Actueel/Nieuws/20 ... d-pedelec’
Heb zelf ook met de Minister gesproken afgelopen dinsdag. Ze was erg positief verrast over het product en daar liet ze al doorschemeren om terug te komen op haar besluit.
Ben zeker voor een helmplicht. Alleen niet voor een helm met type goedkeuring EC22.05
Is onzin om op een ebike die gemiddeld 30 / 35 km/h gaat een bromfiets helm te verplichten. Ventileert niet voldoende, is te zwaar en bovendien onhandig. Veilig voorop maar je kan ook overdrijven. Kom nou niet met voorbeelden dat ze te hard over het fiets pad rijden etc. We zijn zelf ook niet heilig op de race fiets en rijden ook gemiddeld 33/35
Heb zelf ook met de Minister gesproken afgelopen dinsdag. Ze was erg positief verrast over het product en daar liet ze al doorschemeren om terug te komen op haar besluit.
Ben zeker voor een helmplicht. Alleen niet voor een helm met type goedkeuring EC22.05
Is onzin om op een ebike die gemiddeld 30 / 35 km/h gaat een bromfiets helm te verplichten. Ventileert niet voldoende, is te zwaar en bovendien onhandig. Veilig voorop maar je kan ook overdrijven. Kom nou niet met voorbeelden dat ze te hard over het fiets pad rijden etc. We zijn zelf ook niet heilig op de race fiets en rijden ook gemiddeld 33/35
o, dat klopt, we zijn zelf ook geen heilige boontjes. Laatst kwam in duitsland ons een e-bike achterop, met kentekenplaat, geel reflecterend hesje en een fietshelm. Geen van ons ploegje kon die kerel bijhouden, wat betekend dat hij met gemak, want hij zat rechtop, trapfrequentie niet heel hoog, waarschijnlijk tegen de 45 zat.
T=100
Je hebt je werk prima gedaan maar dit is natuurlijk complete onzin:
(En die gast van de Bovag weet niet hoe je peloton schrijft.)
Het verschil in veiligheid tussen verschillende fietshelmen is maar klein en die van de profs of wielertoeristen die meer dan 150 euro aan een helm uitgeven zijn een beetje lichter en ventileren beter.Onder de fietshelmen zijn er echter ook helmen die prima geschikt zijn voor de speed pedelec, bijvoorbeeld de helmen die die gebruikt worden binnen het profpeleton. .
(En die gast van de Bovag weet niet hoe je peloton schrijft.)
Campagnolo Ultra Dork
Ik heb dat stukje ook niet geschreven en dat slaat inderdaad nergens op. Een fiets helm zal ook niet voldoende zijn, maar een tussen norm zal prima werken. Zolang het ook nageleefd wordt en op gecontroleerd word. Rijden nu nog zat speed pedelecs zonder kenteken plaat helaas.Ernie C. schreef:Je hebt je werk prima gedaan maar dit is natuurlijk complete onzin:Het verschil in veiligheid tussen verschillende fietshelmen is maar klein en die van de profs of wielertoeristen die meer dan 150 euro aan een helm uitgeven zijn een beetje lichter en ventileren beter.Onder de fietshelmen zijn er echter ook helmen die prima geschikt zijn voor de speed pedelec, bijvoorbeeld de helmen die die gebruikt worden binnen het profpeleton. .
(En die gast van de Bovag weet niet hoe je peloton schrijft.)
Laatst gewijzigd door joeywl op 06 jul 2015 08:03, 1 keer totaal gewijzigd.
hvg5776 schreef:o, dat klopt, we zijn zelf ook geen heilige boontjes. Laatst kwam in duitsland ons een e-bike achterop, met kentekenplaat, geel reflecterend hesje en een fietshelm. Geen van ons ploegje kon die kerel bijhouden, wat betekend dat hij met gemak, want hij zat rechtop, trapfrequentie niet heel hoog, waarschijnlijk tegen de 45 zat.
Dan heeft die meneer het wel begrepen kwa veiligheid. In Duitsland zijn ze al iets verder in het speed pedelec verhaal.
Ps: Welk fietsploegje fiets je dan dat niemand 45 km/h kan halen?
Het begrip gemiddelde blijft moeilijk he?joeywl schreef:http://leden.bovag.nl/Actueel/Nieuws/20 ... d-pedelec’Is onzin om op een ebike die gemiddeld 30 / 35 km/h gaat een bromfiets helm te verplichten.
Zoals anderen ook al aanstippen gaan die dingen gewoon 45 en horen daarmee niet thuis in een recreatieve omgeving en dus ook nioet op de fietspaden binnen de bebouwde komt en recreatieve paden buiten de kom.
Dit zijn geëlektrificeerde bromfietsen, want de hoofdaandrijving is de elektromotor.
Ik snap niet dat er in dit land niet eens een rem gezet word op al die verschillende vervoersmiddelen.
Ons landje is gewoon te klein voor dergelijke diversiteit die de verkeersveiligheid ook al niet ten goede komt.
Verder geldt er wat mij betreft gewoon deze dezelfde helmplicht als voor brommers, dat die dingen wat heet zijn is precies het argument wat bij de invoering van de brommerhelm ook al werd gebruikt.
Zoals al opgemerkt, het is een elektrische brommer, dat de bestuurder wat meepeddelt maakt voor de warmte die deze persoon hierdoor ontwikkelt weinig verschil.
Door onkunde/onwetendheid van een minister en winstbejag van een enkel individu zitten wij als samenleving straks wel weer met een nieuw gedrocht op wegen waar een dergelijk voertuig niet thuishoort.
En straks natuurlijk weer jammeren dat er zoveel ongelukken op fietspaden gebeuren met dodelijke afloop.
Heerlijk bekrompen, ook typerend voor de Nederlanders. Bang voor veranderingen. Wat is er nou mooier om mensen uit de auto te halen en op zulke fietsen of gewoon race fietsen te krijgen?NicoNB schreef:Het begrip gemiddelde blijft moeilijk he?joeywl schreef:http://leden.bovag.nl/Actueel/Nieuws/20 ... d-pedelec’Is onzin om op een ebike die gemiddeld 30 / 35 km/h gaat een bromfiets helm te verplichten.
Zoals anderen ook al aanstippen gaan die dingen gewoon 45 en horen daarmee niet thuis in een recreatieve omgeving en dus ook nioet op de fietspaden binnen de bebouwde komt en recreatieve paden buiten de kom.
Dit zijn geëlektrificeerde bromfietsen, want de hoofdaandrijving is de elektromotor.
Ik snap niet dat er in dit land niet eens een rem gezet word op al die verschillende vervoersmiddelen.
Ons landje is gewoon te klein voor dergelijke diversiteit die de verkeersveiligheid ook al niet ten goede komt.
Verder geldt er wat mij betreft gewoon deze dezelfde helmplicht als voor brommers, dat die dingen wat heet zijn is precies het argument wat bij de invoering van de brommerhelm ook al werd gebruikt.
Zoals al opgemerkt, het is een elektrische brommer, dat de bestuurder wat meepeddelt maakt voor de warmte die deze persoon hierdoor ontwikkelt weinig verschil.
Door onkunde/onwetendheid van een minister en winstbejag van een enkel individu zitten wij als samenleving straks wel weer met een nieuw gedrocht op wegen waar een dergelijk voertuig niet thuishoort.
En straks natuurlijk weer jammeren dat er zoveel ongelukken op fietspaden gebeuren met dodelijke afloop.
Mobiliteit oplossing wordt het ook wel eens genoemd.
Begrip gemiddelde moeilijk? Het is gewoon een feit, je fietst niet constant 45 km/h dat is onzin. Wil je dat bereiken moet je nog een goede conditie hebben.
Ik zou zeggen kruip is uit je eigen ideaal en ga is een keer proef fietsen op zo'n dergelijke fiets, doe dan vooral een integraal helm op en kijk dan hoeveel warmte je ontwikkelt. Fiets vooral ook in de stad of in een dorp met veel verkeerslichten.
Prima dat je het niet eens ben met het product maar je argumenten slaan nergens op.
Is dat je enige argumentatie?joeywl schreef:Heerlijk bekrompen, ook typerend voor de Nederlanders.
Ik ben een van de meest progressieve Nederlanders die er binnen de landsgrenzen rondloopt.
Dat wil nog niet zeggen dat bij mij alles wat nieuw is er maar meteen moet komen.
Openstaan voor verandering betekent dat je ook open moet staan voor gevolgen en niet zomaar alles wat nieuw is moet accepteren.
Ik weet iets van voertuigdynamica dus ik hoef geen proefrit op zo'n elektrische fietsbrommer te maken.
Kijkend naar de geometrie dan weet ik al genoeg, die dingen zijn leuk voor andere streken, denk aan het uitgestrekte Franse platteland, denk aan Zweden, maar totaal ongeschikt voor gebruik in Nederland vanwege, het stuurkarakter dat voorkomt uit de manier waarop deze elektrische brommers gebouwd zijn. Relatief een hoge kw/kg verhouding, fietsgeometrie, fietsframe dat niet gebouwd is voor dergelijke snelheden, enz.
Je hoeft geen helderziende te zijn om te weten dat deze elektrische brommers absoluut en relatief voor nog meer problemen gaan zorgen als de e-bikes nu al doen.
We gaan nog meer kapitaalkrachige oudjes zien op dit soort fietsen die zich op slechte moment door het verkeer bewegen als een op hol geslagen paard onderweg alles meenemend wat ze tegenkomen.
En dan natuurlijk ook nog de forens met zijn "opzij opzij opzij, wij hebben ongelooflijke haast" mentaliteit, nee daar wordt de wereld beter van, not.
Auw!NicoNB schreef: Ik snap niet dat er in dit land niet eens een rem gezet word op al die verschillende vervoersmiddelen.
Ons landje is gewoon te klein voor dergelijke diversiteit die de verkeersveiligheid ook al niet ten goede komt.
Alsjeblieft géén rem op diversiteit. En laat mensen aub zoveel mogelijk bewegen, voor mijn part op een strijkplank met wieltjes eraan...als ze op zo'n ding dan maar wel rechts houden en rekening met elkaar blijft houden. Wat mij betreft meer mensen uit auto's en op andere zoveel mogelijk zelf aangedreven voertuigen. Wat we zien is meer drukte en ook sneller verkeer op fietspaden. Dus hebben we bredere en overzichtelijkere fietspaden nodig, dus kappen met al die paaltjes, roosters, richteltjes en rare haakjes bochtjes. En hier en daar een paar horken wat heropvoeden zodat er wat meer begrip en respect is over en weer.
Veni. Vidi. Fietsie.