Zijn zeker modieus, probleem is dat de consument niet wil dat de oren bedekt worden. Zelf vind ik dat geen probleem, zit mij prima zo'n helm.MarkVeenstra schreef:Goed alternatief.
maar bromfietshelm wordt steeds gelijk gesteld aan integraalhelm... en dat is dan te warm.
maar wat is er mis met de jethelm?.. een vorm die zelfs als motorhelm te gebruiken is en mag worden. Weliswaar niet t veiligst, voor een motorrijder zeker niet.., maar t mag wel, is lekker open en dus luchtig, en staat vaak nog modieus ook.
Het E-Bike topic
Zeker modieus
Ik heb een Riese muller charger high speed met schijfremmen
de achterrem heb ik geen probleem mee. de voorrem achter piept met nat weer echt heel erg hard. ik heb in mijn leven heel wat fietsen gehad met een vorm van remblokken en ben wel wat gepiep gewend. maar mensen schrikken zich naar als ik rem.
De fietsenmaker beweert nieuwe remblokken te hebben gemonteerd. dat is echter lastig te zien bij schijfremmen. Ik heb hier mijn twijfels over. een nieuwe schijf(rem) is wel geplaatst. piepen blijft.
Wat is hier verder aan te doen
de achterrem heb ik geen probleem mee. de voorrem achter piept met nat weer echt heel erg hard. ik heb in mijn leven heel wat fietsen gehad met een vorm van remblokken en ben wel wat gepiep gewend. maar mensen schrikken zich naar als ik rem.
De fietsenmaker beweert nieuwe remblokken te hebben gemonteerd. dat is echter lastig te zien bij schijfremmen. Ik heb hier mijn twijfels over. een nieuwe schijf(rem) is wel geplaatst. piepen blijft.
Wat is hier verder aan te doen
Wat voor remblokken zijn het: metal of resin?
Zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=64771 of zoek even op het mountainbike.nl forum.
Wat voor Riese & Muller heb je precies (type) want Riese muller charger high speed kan ik niet vinden op http://nl.r-m.de/
Als het precieze type bekend is dan kunnen we zien welke Shimano schijfremmen erop zitten. De meeste (niet allemaal) Shimano road schijfremmen kunnen zowel resin (organisch en 'zacht') als wel harde metal (hard en slijtvaster.......maar berucht om te piepen/schreeuwen).
Piepen/schreeuwen kan idd, maar niet uitsluitend, komen door versleten blokken. Hoe oud waren ze in termen van gelopen kilometers?
Blijft over dat je FM dan moet vertellen welke remblokken hij heeft geplaatst. Shimano type nummer iets zoals G01A, F03C....
Zie ook http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php?t=64771 of zoek even op het mountainbike.nl forum.
Wat voor Riese & Muller heb je precies (type) want Riese muller charger high speed kan ik niet vinden op http://nl.r-m.de/
Als het precieze type bekend is dan kunnen we zien welke Shimano schijfremmen erop zitten. De meeste (niet allemaal) Shimano road schijfremmen kunnen zowel resin (organisch en 'zacht') als wel harde metal (hard en slijtvaster.......maar berucht om te piepen/schreeuwen).
Piepen/schreeuwen kan idd, maar niet uitsluitend, komen door versleten blokken. Hoe oud waren ze in termen van gelopen kilometers?
Blijft over dat je FM dan moet vertellen welke remblokken hij heeft geplaatst. Shimano type nummer iets zoals G01A, F03C....
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Heb je je nieuwe schijf goed ingeremd? Dat helpt ook om het geluid te reduceren. I.e., wat snelheid maken en dan alles dichtgooien, en dat een 4-5 tal keer herhalen. Bij nieuwe blokjes/schijven zal je merken dat de remkracht elke keer wat toeneemt.
zie hier: http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ads-31337/
zie hier: http://www.bikeradar.com/gear/article/w ... ads-31337/
Mijn fiets is een charger hs nuvinci belt. ( de meest uitgebreide in de charger serie). geen idee welk type remblokken er in zitten.
de remblokken waren 6 maanden oud. Hadden 4000 km op de teller, maar piepten zo vanaf dag 1.
Ik heb ze voorzichtig ingeremd. Niet hard. Zie dat ook pas net op een paar YouTube filmpjes.
Ik ga morgen naar een andere fietsenmaker voor een second opinion. Mogen ze meteen naar een ander probleem kijken. Daar maak ik nu een ander topic over.
de remblokken waren 6 maanden oud. Hadden 4000 km op de teller, maar piepten zo vanaf dag 1.
Ik heb ze voorzichtig ingeremd. Niet hard. Zie dat ook pas net op een paar YouTube filmpjes.
Ik ga morgen naar een andere fietsenmaker voor een second opinion. Mogen ze meteen naar een ander probleem kijken. Daar maak ik nu een ander topic over.
Ik heb een riese muller charger hs nuvinci belt
Onder garantie is ivm roest een nieuwe voorvork geplaatst.
Mijn vrouw had hem opgehaald en de volgende dag al bij de eerste meters had ik het gevoel dat de fiets niet goed reageerde. Mijn zoon van 6 reed ik bijna van zijn fiets.
Gewoon de bocht om gaat wel, maar met name de nuance stuurbewegingen, kleine correcties lijkt het wel of de fiets wil tegen sturen. Met losse handen rijden is bijvoorbeeld onmogelijk ( moet je normaal ook niet willen met een high speed fiets, maar als test even goed)
Mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken. Heeft een paar rondjes op een klinker parkeerterrein gereden met collega's en zij dat er niets aan de hand is. Ik moet het maar even een week aankijken.
Op de terugweg met een andere fiets in hand naar huis gereden. Was bijna niet te doen. Mijn vrouw constateerde vanavond hetzelfde gekke stuurgedrag. De kleine stuurbewegingen zijn bijna niet te doen.
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik durf bijna niet meer terug naar deze fietsenmaker aangezien ik te weinig verstand heb van dit soort dingen. Dus ik moet me nu eerst verdiepen in de terminologie en dan teruggaan. Ik ben niet bang voor een beetje snelheid, maar ik durf nu eigenlijk niet meer op deze fietsenmaker te rijden.
Onder garantie is ivm roest een nieuwe voorvork geplaatst.
Mijn vrouw had hem opgehaald en de volgende dag al bij de eerste meters had ik het gevoel dat de fiets niet goed reageerde. Mijn zoon van 6 reed ik bijna van zijn fiets.
Gewoon de bocht om gaat wel, maar met name de nuance stuurbewegingen, kleine correcties lijkt het wel of de fiets wil tegen sturen. Met losse handen rijden is bijvoorbeeld onmogelijk ( moet je normaal ook niet willen met een high speed fiets, maar als test even goed)
Mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken. Heeft een paar rondjes op een klinker parkeerterrein gereden met collega's en zij dat er niets aan de hand is. Ik moet het maar even een week aankijken.
Op de terugweg met een andere fiets in hand naar huis gereden. Was bijna niet te doen. Mijn vrouw constateerde vanavond hetzelfde gekke stuurgedrag. De kleine stuurbewegingen zijn bijna niet te doen.
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik durf bijna niet meer terug naar deze fietsenmaker aangezien ik te weinig verstand heb van dit soort dingen. Dus ik moet me nu eerst verdiepen in de terminologie en dan teruggaan. Ik ben niet bang voor een beetje snelheid, maar ik durf nu eigenlijk niet meer op deze fietsenmaker te rijden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Ik denk dat hier weinig aan te doen is....Heb dit zelf ook met mijn CHARGER...Is inherent aan de schijfrem !icemaniak schreef:Ik heb een Riese muller charger high speed met schijfremmen
de achterrem heb ik geen probleem mee. de voorrem achter piept met nat weer echt heel erg hard. ik heb in mijn leven heel wat fietsen gehad met een vorm van remblokken en ben wel wat gepiep gewend. maar mensen schrikken zich naar als ik rem.
De fietsenmaker beweert nieuwe remblokken te hebben gemonteerd. dat is echter lastig te zien bij schijfremmen. Ik heb hier mijn twijfels over. een nieuwe schijf(rem) is wel geplaatst. piepen blijft.
Wat is hier verder aan te doen
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Ik zie je bericht ook op dat andere forum staan...icemaniak schreef:Ik heb een riese muller charger hs nuvinci belt
Onder garantie is ivm roest een nieuwe voorvork geplaatst.
Mijn vrouw had hem opgehaald en de volgende dag al bij de eerste meters had ik het gevoel dat de fiets niet goed reageerde. Mijn zoon van 6 reed ik bijna van zijn fiets.
Gewoon de bocht om gaat wel, maar met name de nuance stuurbewegingen, kleine correcties lijkt het wel of de fiets wil tegen sturen. Met losse handen rijden is bijvoorbeeld onmogelijk ( moet je normaal ook niet willen met een high speed fiets, maar als test even goed)
Mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken. Heeft een paar rondjes op een klinker parkeerterrein gereden met collega's en zij dat er niets aan de hand is. Ik moet het maar even een week aankijken.
Op de terugweg met een andere fiets in hand naar huis gereden. Was bijna niet te doen. Mijn vrouw constateerde vanavond hetzelfde gekke stuurgedrag. De kleine stuurbewegingen zijn bijna niet te doen.
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik durf bijna niet meer terug naar deze fietsenmaker aangezien ik te weinig verstand heb van dit soort dingen. Dus ik moet me nu eerst verdiepen in de terminologie en dan teruggaan. Ik ben niet bang voor een beetje snelheid, maar ik durf nu eigenlijk niet meer op deze fietsenmaker te rijden.
Raar allemaal..Ik heb hetzelfde type en ik heb nergens last van !!
Met dergelijke problemen heb je toch wel recht op een nieuwe fiets die wel goed is !
Riese & Muller heeft immers een naam hoog te houden
Jij hebt een mening, ik argumenten. gebaseerd op natuurkundige wetten.joeywl schreef:Nou heb ik hier een oude Zundapp staan, ik moet toch zeggen dat ik in een bocht mijzelf zekerder voel op mijn Charger dan op mn Zundapp.
Wij verschillen duidelijk in mening en dat is prima!
Maar met diezelfde natuurkundige wetten in je achterhoofd schijt je dus ook zeven kleuren stront als je moet gaan afdalen op de racefiets...?
Vanwege de accu en motor ligt het zwaartepunt van een high speed e-bike een stuk lager dan bij een racefiets.
Vanwege de accu en motor ligt het zwaartepunt van een high speed e-bike een stuk lager dan bij een racefiets.
Campagnolo Ultra Dork