Er zijn er zat die op die manier de berg af gaan, hoor!Ernie C. schreef:Maar met diezelfde natuurkundige wetten in je achterhoofd schijt je dus ook zeven kleuren stront als je moet gaan afdalen op de racefiets...?
Vanwege de accu en motor ligt het zwaartepunt van een high speed e-bike een stuk lager dan bij een racefiets.
Het E-Bike topic
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Dus omdat zijn nieuwe vork de fiets scheef trekt moet hij een nieuwe fiets krijgen, vreemde redenering .geleuken14 schreef:Ik zie je bericht ook op dat andere forum staan...icemaniak schreef:Ik heb een riese muller charger hs nuvinci belt
Onder garantie is ivm roest een nieuwe voorvork geplaatst.
Mijn vrouw had hem opgehaald en de volgende dag al bij de eerste meters had ik het gevoel dat de fiets niet goed reageerde. Mijn zoon van 6 reed ik bijna van zijn fiets.
Gewoon de bocht om gaat wel, maar met name de nuance stuurbewegingen, kleine correcties lijkt het wel of de fiets wil tegen sturen. Met losse handen rijden is bijvoorbeeld onmogelijk ( moet je normaal ook niet willen met een high speed fiets, maar als test even goed)
Mijn fietsenmaker heeft er naar gekeken. Heeft een paar rondjes op een klinker parkeerterrein gereden met collega's en zij dat er niets aan de hand is. Ik moet het maar even een week aankijken.
Op de terugweg met een andere fiets in hand naar huis gereden. Was bijna niet te doen. Mijn vrouw constateerde vanavond hetzelfde gekke stuurgedrag. De kleine stuurbewegingen zijn bijna niet te doen.
Iemand een idee wat er mis kan zijn? Ik durf bijna niet meer terug naar deze fietsenmaker aangezien ik te weinig verstand heb van dit soort dingen. Dus ik moet me nu eerst verdiepen in de terminologie en dan teruggaan. Ik ben niet bang voor een beetje snelheid, maar ik durf nu eigenlijk niet meer op deze fietsenmaker te rijden.
Raar allemaal..Ik heb hetzelfde type en ik heb nergens last van !!
Met dergelijke problemen heb je toch wel recht op een nieuwe fiets die wel goed is !
Riese & Muller heeft immers een naam hoog te houden
Goede middag,
Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een Sparta E-Speed Nuvinci 2015. Deze wil ik vanaf volgende maand dagelijks gaan gebruiken voor woon-werkverkeer (c.a. 10km per rit). Nu viel mij gister bij thuiskomst (gekocht via webshop) op dat de remmen (Magura HS11) voor mijn gevoel verkeerom zitten. De achterrem zit voor mij nu links terwijl ik rechts gewend ben.
Is dit gebruikelijk dat dit per fiets/merk van verschillen ?
Ook kan ik via het Bosch-display de verlichting niet uitschakelen. Deze schakelt mee met het in en uitschakelen van de hele fiets. Ik heb gelezen dat het per fabrikant kan verschillen of ze deze functie gebruiken of niet. Is het bekend dat sparta hier geen gebruik van maakt ?
Alvast bedankt voor je reactie!
Sinds gister ben ik de trotse bezitter van een Sparta E-Speed Nuvinci 2015. Deze wil ik vanaf volgende maand dagelijks gaan gebruiken voor woon-werkverkeer (c.a. 10km per rit). Nu viel mij gister bij thuiskomst (gekocht via webshop) op dat de remmen (Magura HS11) voor mijn gevoel verkeerom zitten. De achterrem zit voor mij nu links terwijl ik rechts gewend ben.
Is dit gebruikelijk dat dit per fiets/merk van verschillen ?
Ook kan ik via het Bosch-display de verlichting niet uitschakelen. Deze schakelt mee met het in en uitschakelen van de hele fiets. Ik heb gelezen dat het per fabrikant kan verschillen of ze deze functie gebruiken of niet. Is het bekend dat sparta hier geen gebruik van maakt ?
Alvast bedankt voor je reactie!
Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.
Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Magura remgrepen zijn zowel links als recht te monteren, hoeft niets ontlucht te worden gewoon grepen wisselen. Sparta heeft vaak vrij korte leidingen, gewoon wisselen als de lengte van de leiding het toelaatjoeywl schreef:Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.
Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
Verlichting kan je volgens mij gewoon via software aanpassen wel even naar de FM
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Nog makkelijker inderdaad .specializedmerida schreef:Magura remgrepen zijn zowel links als recht te monteren, hoeft niets ontlucht te worden gewoon grepen wisselen. Sparta heeft vaak vrij korte leidingen, gewoon wisselen als de lengte van de leiding het toelaatjoeywl schreef:Dat kan per merk verschillen, simpele oplossing is om het om te draaien, opnieuw ontluchten en klaar is kees. Vind je dit te ingewikkeld ga dan niet lopen tobben, zet hem neer bij je fietsenmaker en die zal het voor je oplossen. Uiteraard tegen een vergoeding aangezien je hem op internet heb gekocht.
Het is een stukje wetgeving wat die verlichting betreft. Zie het als een dag rij verlichting bij een auto. Dat zal bij elke high speed fiets hetzelfde zijn aangezien die onder een snorfiets valt.
Verlichting kan je volgens mij gewoon via software aanpassen wel even naar de FM
Verlichting is niet aan te passen via software van Bosch.
na aankoop van 2 elektrische RIH fietsen bleek 1 fiets direct een motor met heel veel lawaai te hebben
dan zou je zeggen RIH stuurt een nieuwe motor naar reparateur en monteren maar
helaas dat gaat niet bij RIH eerst opsturen dan beoordelen weer terugsturen enz
eerst heb ik een maand met die lawaaimotor moeten rijden en daarna was ik de fiets
2 weken kwijt voor reparatie
ook fiets 2 heeft problemen met software dit is nog niet opgelost
het zijn fietsen van 2600 euro per stuk , dus fietsen bij RIH worden niet gekontroleerd voor aflevering klant zit met problemen , schande RIH
voor ons geen RIH fietsen meer
had net zo goed stella fietsen kunnen nemen ,daar kun je deze dingen verwachten ,wel ander geld
dan zou je zeggen RIH stuurt een nieuwe motor naar reparateur en monteren maar
helaas dat gaat niet bij RIH eerst opsturen dan beoordelen weer terugsturen enz
eerst heb ik een maand met die lawaaimotor moeten rijden en daarna was ik de fiets
2 weken kwijt voor reparatie
ook fiets 2 heeft problemen met software dit is nog niet opgelost
het zijn fietsen van 2600 euro per stuk , dus fietsen bij RIH worden niet gekontroleerd voor aflevering klant zit met problemen , schande RIH
voor ons geen RIH fietsen meer
had net zo goed stella fietsen kunnen nemen ,daar kun je deze dingen verwachten ,wel ander geld
Slechte service inderdaad
Had je met een Giant of Gazelle zeker niet gehad
De dealer had hier ook anders mee moeten omgaan , reparatie is geen optie met een fiets die helemaal nieuw is
Een fout kan altijd voorkomen maar ze hadden gewoon direct een nieuw wiel moeten sturen
Giant doet dat nog als een wiel/motor na 2 jaar kapot gaat
Had je met een Giant of Gazelle zeker niet gehad
De dealer had hier ook anders mee moeten omgaan , reparatie is geen optie met een fiets die helemaal nieuw is
Een fout kan altijd voorkomen maar ze hadden gewoon direct een nieuw wiel moeten sturen
Giant doet dat nog als een wiel/motor na 2 jaar kapot gaat
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike
Giant Ease e-bike
sinds vorig jaar heb ik erge pijn in m'n rug vanwege een hernia, de verleiding is groot om eens een sportieve e-bike te testen om m'n dagelijkse 28,5 km (heen) af te leggen. Los trappen bezorgt me geen pijn, maar van zodra ik echt heftige tegenwind heb (5 beaufort langs het kanaal...) is de pijn echt niet aangenaam... heeft iemand ervaring met deze afstand in combinatie met e-bike? een voorkeur heb ik niet echt, als het maar degelijk is...
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Je hoeft niet harder te trappen met tegenwind hoor.
Gewoon hetzelfde vermogen, de tijd dat je er over doet wordt alleen iets meer.
Voor iedere oplossing is er wel een probleem...
Gewoon hetzelfde vermogen, de tijd dat je er over doet wordt alleen iets meer.
Voor iedere oplossing is er wel een probleem...
Ik heb inmiddels de eerste 500km gemaakt met mijn Sparta E-Speed Nuvinci (op 10-07 gekocht via webshop). Sinds een maand doe ik dagelijks het woon-werk verkeer erop (ca 20km retour). Gewapend met fietshelm, kanariegele jas en bril vlieg ik dagelijks van de ene kant van Groningen naar de andere kant. Route inmiddels zover geoptimaliseerd zodat ik nog maar 1 stoplicht heb en andere weggebruikers zo min mogelijk tot last ben. Alles bevalt mij prima behalve dat ik hem online aangekocht heb en niet bij de vakhandel (ook al was het prijsverschil erg groot). Mijn vaste fietsenmaker heeft het onderhoud op zich genomen.
Een eerste onderhoudsbeurt/softwareupdate is reeds een feit (à €65,-). Deze was ook hoognodig want de ketting rammelde in de kast omdat daar inmiddels veel te weinig spanning op zat.
Ook inmiddels 2 keer lekke band gehad kort na elkaar. Waarschijnlijk was eerste reparatie niet juist uitgevoerd dus tweede reparatie was coulance. Bij een volgende lekke band laat ik er een band omheen leggen van hogere kwaliteit (schwalbe marathon plus tour).
Sinds 2 dagen kraakt 1 pedaal ontzettend. Waarschijnlijk een lager stuk. En nu begint het gedoe dus. Eigenlijk een garantiegevalletje. Ben benieuwd hoe de webshop dat op gaat lossen. Ik had het hele "online kopen" onderschat. Ik heb het gevoel op eieren te lopen in de hoop dat er niks stuk gaat. Bij een volgende fiets doe ik het zeker niet nog eens via internet.
Een eerste onderhoudsbeurt/softwareupdate is reeds een feit (à €65,-). Deze was ook hoognodig want de ketting rammelde in de kast omdat daar inmiddels veel te weinig spanning op zat.
Ook inmiddels 2 keer lekke band gehad kort na elkaar. Waarschijnlijk was eerste reparatie niet juist uitgevoerd dus tweede reparatie was coulance. Bij een volgende lekke band laat ik er een band omheen leggen van hogere kwaliteit (schwalbe marathon plus tour).
Sinds 2 dagen kraakt 1 pedaal ontzettend. Waarschijnlijk een lager stuk. En nu begint het gedoe dus. Eigenlijk een garantiegevalletje. Ben benieuwd hoe de webshop dat op gaat lossen. Ik had het hele "online kopen" onderschat. Ik heb het gevoel op eieren te lopen in de hoop dat er niks stuk gaat. Bij een volgende fiets doe ik het zeker niet nog eens via internet.