Sorry hoor, maar wat een ontzettend eenzijdig artikel. Bah!rob74 schreef:Ik heb op de Bike-motion afgelopen weekend eens even zo'n speed-bike getest. Eens kijken of alle vooroordelen die ik erover had, nu klopten of niet.
Conclusie: bijna allemaal waar!
Zie mijn blog voor de details
Ik kan me voorstellen dat een fanatieke fietser/wielrenner/mountainbiker het niks vindt om het fietspad te moeten delen met mensen die met de helft (of minder) van hun inspanning hetzelfde bereiken. En natuurlijk is het fietsen op een (high speed) e-bike minder inspannend als op een gewone fiets (al zitten er op een e-bike ook meer standen dan alleen "turbo"). Maar voor veel mensen is zo'n fiets juist hét middel om uit de auto te komen en te bewegen.
Heb respect voor de mensen die in plaats van 2000 euro voor een (stinkende herriebak van een) scooter neerleggen meer geld overhebben voor een e-bike! (ook ik heb regelmatig de vraag "waarom koop je voor de helft van het geld geen scooter" gehad). Deze mensen hebben dat er voor over omdat het leuk is om op die manier de woon-werk kilometers te maken. Ik in ieder geval wel! Door mijn dagelijkse 20km op mijn speed pedelec:
- Laat ik de auto staan
Ben ik lekker buiten
Ben ik sneller op m'n werk
Edit: Sterker nog, de aanschaf van mijn fiets heeft mijn interesse in fietsen zo op doen laaien dat ik ook op de BikeMotion ben geweest afgelopen maandag en genoten heb van al het moois daar. Van bakfietsen tot (kinder)steps tot vakantiefietsen tot ebikes. Had je mij een half jaar geleden verteld dat ik voor het eind van het jaar op een fietsbeurs zou lopen, had ik 112 voor je gebeld.