Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Sportief rijden kan makkelijk op een goede ebike, maar daar slijten je blokken absoluut niet van.
Zo snel slijten achter is OF aanlopen van de blokken OF veel te veel slepend remmen (mn) gedurende nat weer. Beter anticiperen op de situatie en 70% je voorrem gebruiken is het enige advies.
Zo snel slijten achter is OF aanlopen van de blokken OF veel te veel slepend remmen (mn) gedurende nat weer. Beter anticiperen op de situatie en 70% je voorrem gebruiken is het enige advies.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
In België heb je vanaf heden geen goede remmen meer nodig aangezien E bikes een motornummerbord krijgen en dat is zo fors dat je die top toch nooit meer gaat halen
Ja maar dat hoorde je toch, die worden eraf gehaald, want de echtgenote vindt het net een slechthorende bordje. En het is natuurlijk helemaal niet belangrijk dat de rest van het verkeer kan zien met wat voor soort voertuig ze van doen hebben, zodat ze er rekening mee kunnen houden...
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39946
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De overheden slaan weer helemaal door. Waarom kunnen die mensen nooit eens normaal doen. Ik zag idioot grote nummerplaten, zijn zelfs zeurpieten die een integraalhelm willen verplichten.... Wat is er mis met een klein verzekeringsplaatje en een goedgekeurde wielerhelm? Laat de mensen eens zelf hun verantwoordelijkheden nemen ipv werkelijk alles voor de kauwen en uit proberen te sluiten.
Less is bore
Neem je altijd alles zo serieus?Karl66 schreef:Ja maar dat hoorde je toch, die worden eraf gehaald, want de echtgenote vindt het net een slechthorende bordje. En het is natuurlijk helemaal niet belangrijk dat de rest van het verkeer kan zien met wat voor soort voertuig ze van doen hebben, zodat ze er rekening mee kunnen houden...
Een nummerplaat, hoe groot ook, achterop een fiets heb je in 8 van de 10 gevallen niks aan. Een auto die bij mij achterop komt ervaart vanzelf wel het onderscheid. Tegemoetkomend hoeft geen rekening met mij te houden. Dat doe ik zelf wel (maar dat is persoonlijk en ik kan natuurlijk niet voor alle ebikers spreken)
Wat Daniël zegt: e-bikers moeten zelf hun verantwoordelijk nemen en hun rijstijl aanpassen aan het feit dat ze vaak onderschat worden. Ver vooruit kijken en defensief rijden. Ik vergelijk mezelf met een motorrijder tussen de scooters. Als de ruimte er is ga ik voluit maar als de verkeerssituatie het niet toelaat (ik rij 2 keer per dag dwars door het centrum van Groningen) gedraag ik mij net als iedere andere fietser, behalve dat ik WEL duidelijk verlicht ben en zichtbare kleding (en helm) draag.
Het vroegere brommerplaatje is groot genoeg.
Kwa helm, tja, je zal vaker 40+ rijden op de e-bike als op de racefiets.....
Kwa helm, tja, je zal vaker 40+ rijden op de e-bike als op de racefiets.....
Nee, maar dat geld voor een brommertje ook. En iedereen rijdt volgas op die dingen.Niwla schreef:Dat hij zo hard kan betekent niet dat dat ook de enige stand is die er op zit.
Zou ik ook doen. Dáár word je immers niet moe van.... een e-bike daarentegenbaron062 schreef:Nee, maar dat geld voor een brommertje ook. En iedereen rijdt volgas op die dingen.Niwla schreef:Dat hij zo hard kan betekent niet dat dat ook de enige stand is die er op zit.