Das waar, maar je moet wel serieus meetrappen. Kan niet iedereen schat ik in.baron062 schreef:Het vroegere brommerplaatje is groot genoeg.
Kwa helm, tja, je zal vaker 40+ rijden op de e-bike als op de racefiets.....
Maar ik blijf er op hameren; de overheden moeten de burgers meer loslaten. Alles moet worden voorgekookt en zelf nadenken wordt afgeleerd.
Ik ben tot op de dag van vandaag nog blij dag ik op een boerderij ben opgegroeid en al relatief snel gewoon zelf beslissingen mocht (moest) nemen en gevaar leerde inschatten. Ik leerde als kind al om niet in een dode hoek te gaan staan bij een voertuig of als 16 jarige dat het in de bebouwde kom niet verstandig was om de trekker 40km/u te laten rijden (remweg....).
En dan ontopic: als ik afgelopen winter bij Van Herwerden hoor dat er meerdere 45km ebikes zijn binnengebracht die bijv uit de bocht zijn gevlogen kan ik niks anders dan hard lachen. Stelletje onnadenkende cowboys die dat overkomt.
Ik moet 33km naar kantoor. Op de racer eigenlijk net te ver om vaak te doen (en heb regelmatig externe afspraken). Echter, als ik dat elke dag zou moeten doen zou ik serieus een 45km ebike overwegen. Maar met de aankomende regelgeving zou die drempel fors hoger worden.