Het E-Bike topic
Veels te laat natuurlijk, maar 'men' is begonnen aan de ontwikkeling van een speciale helm voor speed-pedelecs.
http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... s-10125340
Ben benieuwd of
a: de wetgeving nu europeesch is of nederlands en indien het laatste
b: de nederlands markt groot genoeg is voor meerdere fabrikanten
http://www.bike-eu.com/laws-regulations ... s-10125340
Ben benieuwd of
a: de wetgeving nu europeesch is of nederlands en indien het laatste
b: de nederlands markt groot genoeg is voor meerdere fabrikanten
-
- Forum-lid
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 25 feb 2009 15:10
Mijn zwager heeft een snelle Flyer met problemen. Als hij tegenwind heeft valt de ondersteuning zover weg dat hij zwaarder moet trappen dan op een fiets zonder ondersteuning.
Er is dan ook een knarsend geluid hoorbaar bij de motor dat weg is als de motor van de aandrijving afgekoppeld wordt.
Volgens de FM is er niks aan de hand,. Ook de importeur kan niets vinden.
Wel is er al een nieuwe batterij-connector geplaatst omdat de oude ingebrand was.
Volgens de FM kwam dit omdat mijn zwager met een te zwaar verzet wegfietst. Mijn zwager fietst echter altijd met een erg licht verzet.
Heeft iemand al eerder van dit probleem gehoord?
Er is dan ook een knarsend geluid hoorbaar bij de motor dat weg is als de motor van de aandrijving afgekoppeld wordt.
Volgens de FM is er niks aan de hand,. Ook de importeur kan niets vinden.
Wel is er al een nieuwe batterij-connector geplaatst omdat de oude ingebrand was.
Volgens de FM kwam dit omdat mijn zwager met een te zwaar verzet wegfietst. Mijn zwager fietst echter altijd met een erg licht verzet.
Heeft iemand al eerder van dit probleem gehoord?
https://sites.google.com/site/tumblecyclingchallenge/" onclick="window.open(this.href);return false;
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Ik zeg; al die k*tfietsers van de weg afhalen en alleen nog maar e-bikes toelaten. Was zelf ook al de mening toegedaan dat dat veul betere bestuurders zijn. Stuk voor stuk.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Als e-biker moet je toch een beetje inhouden bij het passeren van tegenliggers en bij het voorbijsteken, doe je dat niet ga je problemen kregen, nu 45km is veel te snel, rond de 30 km en rekening houdend met het verkeer dat je moeilijk kan inschatten hoe snel je rijdt gaat dat wel lukken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Dat is een goed argument je gewoon NIETS aan te trekken van al die regeltjes..jos.g schreef:Allereerst bedankt voor de opmerkingen, mijn keuze voor de “Specialized Turbo” heeft te maken dat deze de framematen van de “Koga Miyate Roadchamp “ benaderd, waarbij ik in een sportievere houding lekker kan fietsen tegen 28 km per uur met of zonder ondersteuning en met wat grotere bagage grotere afstanden kan overbruggen en bij een bepaalde hartslag. Echter de wetgeving beperkt mij tot 25 km per uur, de oplossing is dat ik nog een tijdje met de Koga blijf rijden en de grotere afstanden met “Specialized Turbo” doe. Over snelheden enz. kan men blijven zeveren mijn ervaring is dat je snelheid moet aanpassen ,45km is te hoog en men moet dan nog goed doortrappen met een hoge hartslag en gevaarlijke toestanden. (250 Watt motor).De wetgeving is nu een grijze zone geworden, en niemand is er gelukkig mee, wat mij het meeste stoort is de gesloten motorhelm en de nummerplaat die gevaarlijk uitsteekt ,het is duidelijk dat de wetten worden gemaakt door mensen die nooit gaan fietsen.
Geen "Spartamet"" plaat en zeker geen brommerhelm !
Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Daar heb ik ervaring mee...b.m.willem schreef:Mijn zwager heeft een snelle Flyer met problemen. Als hij tegenwind heeft valt de ondersteuning zover weg dat hij zwaarder moet trappen dan op een fiets zonder ondersteuning.
Er is dan ook een knarsend geluid hoorbaar bij de motor dat weg is als de motor van de aandrijving afgekoppeld wordt.
Volgens de FM is er niks aan de hand,. Ook de importeur kan niets vinden.
Wel is er al een nieuwe batterij-connector geplaatst omdat de oude ingebrand was.
Volgens de FM kwam dit omdat mijn zwager met een te zwaar verzet wegfietst. Mijn zwager fietst echter altijd met een erg licht verzet.
Heeft iemand al eerder van dit probleem gehoord?
In 2007 kocht ik als een van de eersten in Nederland een FLYER T8 HS die 35 km/h kon halen.Problemen die ik na korte tijd had was dat knarsende geluid van het kleine aandrijftandwieltje,waar men nu vanaf is gestapt.Wat die accu betreft..., na een twintigtal kilometers ging de ondersteuning aanzienlijk terug,daar hoefde ik geen wind tegen voor te hebben.Het blijkt dat de accu niet zoveel stroom kan leveren op hogere snelheid(waar koop je dan dergelijke fiets voor. (dergelijke problemen zouden nu niet meer voorkomen..? )
Gelukkig rij ik thans met een Blu Label HS met de 350 w BOSCH motor! En..totaal geen problemen !
Zo'n e-bike is toch ook een snorfiets die bijna 50 per uur haalt...geleuken14 schreef:
Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Alleen die stinkende snorfietsen lijken wel een vrijbrief om snoeihard over het fietspad te kunnen gaan...Het lijkt wel ooit alsof ik met m'n speedbike stil sta !Ernie C. schreef:Zo'n e-bike is toch ook een snorfiets die bijna 50 per uur haalt...geleuken14 schreef:
Oom agent heeft wel andere dingen aan z''n hoofd,zoals al die tweewielers die bijna allemaal zonder licht rijden en al die snorfietsen die makkelijk 50/km/h halen....
de gemiddelde snelheid van een speedbike is meestal 37km/h !
Belachelijk, dierenmishandeling.!!rob74 schreef:Ik zag vandaag de hond-bike. Geen elektromotor maar een heuse bokser die de 'fietser' voorttrok.
What's next?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless