Het E-Bike topic
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Ik hoop dan niet dat met de gemiddelde speed pedelec gebruiker de gemiddelde 'wielrenner' wordt bedoeld, want dan klopt regel een al niet meer. Daarnaast denk ik dat de batterijen en motoren van toekomstige fietsen steeds krachtiger zullen worden en dat snelheden van 45km/u en hoger steeds makkelijker gehaald gaan worden. Een begrenzing tot 30/35km/u lijkt mij een veel verstandiger besluit dat genomen kan/moet worden.
Wat weer zo mooi mist in dat onderzoek is de opdrachtgever ervan. En gezien de resultaten van het onderzoek heb ik zo'n flauw vermoeden dat het een partij is die baat heeft bij zo weinig mogelijk regelgeving voor speed pedelec. Als je in dat onderzoek het woord speed pedelec door motorfiets vervangt en het stukje over het fietspad eruit haalt, dan is het even geloofwaardig. Het is een leuk verhaal, zolang je maar in het achterhoofd houdt dat het een lobby onderzoek is.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Ik vraag mij af waarom de mening van Grontmij interessanter is dan die van pakweg Jamin of Philips.
De interpretatie van het onderzoek zit zo vol met voorspellingen (over de markt en de samenstelling van de gebruikersgroep) dat het wel heel lastig wordt om naar aanleiding van (onderzoek van) de bestaande gebruikersgroep uitspraken te doen over het toekomstig oorzakelijk verband tussen aard der gebruikers, het soort fiets, en veiligheid van alle verkeersdeelnemers.
De wolligheid van de bovestaande zin representeert de twijfelachtigheid van de adequaatheid van het aangehaalde onderzoek. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het onderzoek van Grontmij zich laat toetsen aan de meest basale standaarden van wetenschappelijk onderzoek. Omdat ik mij graag laat verassen zocht ik op de website van Grontmij naar de verantwoording. http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieu ... aaien.aspx. Die moet aangevraagd worden. Dat heb ik gedaan.
De interpretatie van het onderzoek zit zo vol met voorspellingen (over de markt en de samenstelling van de gebruikersgroep) dat het wel heel lastig wordt om naar aanleiding van (onderzoek van) de bestaande gebruikersgroep uitspraken te doen over het toekomstig oorzakelijk verband tussen aard der gebruikers, het soort fiets, en veiligheid van alle verkeersdeelnemers.
De wolligheid van de bovestaande zin representeert de twijfelachtigheid van de adequaatheid van het aangehaalde onderzoek. Ik kan mij eigenlijk niet voorstellen dat het onderzoek van Grontmij zich laat toetsen aan de meest basale standaarden van wetenschappelijk onderzoek. Omdat ik mij graag laat verassen zocht ik op de website van Grontmij naar de verantwoording. http://www.grontmij.nl/MediaCenter/Nieu ... aaien.aspx. Die moet aangevraagd worden. Dat heb ik gedaan.
Diplomatieke manier om te zeggen dat je op een speed pedelec geen stuntende pubers, slingerende huisvrouwen en dove bejaarden aantreft.rob74 schreef:Uit het artikel:Ik zeg WOW!!!! Wat een schitterende volzin. Maar wat betekent dit in vredesnaam? Kon dat niet eenvoudiger gezegd worden?tweewieler.nl schreef:Speed e-bike gebruikers zitten cognitief, door hun leeftijdsprofiel en door hun beweegredenen in de meest veilige doelgroep van alle verkeersdeelnemers.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
En wie zegt dat het ook zo is?scepticus schreef:Diplomatieke manier om te zeggen dat je op een speed pedelec geen stuntende pubers, slingerende huisvrouwen en dove bejaarden aantreft.rob74 schreef:Uit het artikel:Ik zeg WOW!!!! Wat een schitterende volzin. Maar wat betekent dit in vredesnaam? Kon dat niet eenvoudiger gezegd worden?tweewieler.nl schreef:Speed e-bike gebruikers zitten cognitief, door hun leeftijdsprofiel en door hun beweegredenen in de meest veilige doelgroep van alle verkeersdeelnemers.
En al zou het zo zijn? Dat de nu idd de speedpedelec niet gebruikt wordt door stuntende pubers.
Zoals Sloeren al schrijft. Het is toch onzinnig om wetgeving te baseren op de huidige kleine gebruikersgroep. Die wetgeving zou toch gebaseerd moeten zijn op de potentie van het voertuig en niet zozeer op het gedrag van die paar brave fiets forensen
Zoals Sloeren al schrijft. Het is toch onzinnig om wetgeving te baseren op de huidige kleine gebruikersgroep. Die wetgeving zou toch gebaseerd moeten zijn op de potentie van het voertuig en niet zozeer op het gedrag van die paar brave fiets forensen
Live fast; die young. mijn blog
Ik stond voor het stoplicht van de week, ik trek rustig op, komt er langs rechts ineens een omaatje voorbij knallen met 24 kilometer per uur. Ik schrok me kapot.
En hier ligt dan mijns inziens het grote gevaar met die electrische fietsen: je hoort ze niet aan komen.
Geldt trouwens ook voor electrische auto's. Levensgevaarlijk.
En ook blijkt dat andere weg gebruikers nog moeten wennen aan de snelheid van die dingen. Je verwacht gewoon niet dat zo een oud vrouwtje binnen 10 meter op meer dan 20 per uur zit.
En hier ligt dan mijns inziens het grote gevaar met die electrische fietsen: je hoort ze niet aan komen.
Geldt trouwens ook voor electrische auto's. Levensgevaarlijk.
En ook blijkt dat andere weg gebruikers nog moeten wennen aan de snelheid van die dingen. Je verwacht gewoon niet dat zo een oud vrouwtje binnen 10 meter op meer dan 20 per uur zit.
-
- Forum-lid
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49
Net als die wielrenners altijd doenBredalp schreef:Ik stond voor het stoplicht van de week, ik trek rustig op, komt er langs rechts ineens een omaatje voorbij knallen met 24 kilometer per uur. Ik schrok me kapot.
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Electrische auto gewoon weg ermee! Levensgevaarlijk! Dood aan de Tesla, terug naar de V6
Less is bore
Daarom altijd sur place wachten en bij groen maximaal wegsprinten om dit soort situaties voor te zijnBredalp schreef:Ik stond voor het stoplicht van de week, ik trek rustig op, komt er langs rechts ineens een omaatje voorbij knallen met 24 kilometer per uur. Ik schrok me kapot.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"
Ik heb nu reeds een tijdje de "Specialized Turbo 25KM" 25km is om geen motorhelm te dragen enz, deze had ik tijdelijk op 32km per uur laten instellen, wat mij onmiddellijk opviel dat ge zelf flink moet trappen en eigenlijk ongeschikt is voor het woon werkverkeer, waar ge toch moet aankomen zonder dat ge onder het zweet staat, bij die snelheid moet ge toch flink aangekleed zijn wat nogmaals het zweten gaat bevorderen,ver fietsen met een e-beke kunt ge alleen maar tegen een gemiddeld van 22km per uur doen en in Eco te zetten, wat men wel kan doen is motorvermogen (250 watt) beperken en verkeersregels aanpassen en gewone fietshelm voor alle fietsen en e-beke tot 30 km per uur , de wielertoeristen rijden toch ook 30 km per uur en meer.
Laatst gewijzigd door jos.g op 29 feb 2016 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
- AmstelGoldRaas
- Forum-lid
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 15 nov 2015 21:15
Ah ok, dus...