Nee, gelukkig is dit fietscafe en dus niet erg serieus ,uitleggen ik heb al te veel uitgelegd, salutalliance_0 schreef:@jos.g kunt ge ons uitleggen wat een e-beke is!
Het E-Bike topic
-
- Forum-lid
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 13 sep 2014 17:18
Een SR zadel type Respiro met in het midden een extra luchtschacht,wel zo comfortabel en dagelijks 45 km woon-werkverkeer en nergens meer last van !MarkVeenstra schreef:Zo ken ik er ook 1:jos.g schreef:Bij een gemiddeld van 22km per uur gaat ge zeker zweten bij een bereik van 120 km met een batterijlading, waarom omdat ge met een kleine ondersteuning moet rijden.
...
Bij een gemiddelde van 30km per uur gaat ge zeker zadelpijn krijgen bij een bereik van 450km met een gewone racefiets. waarom? Omdat ge nou eenmaal enorm lang op een zadel moet zitten. Daarom is een gewone racefiets met zadel ongeschikt voor woon-werk verkeer.
De kogel is door de kerk; helmplicht
http://m.telegraaf.nl/article/25495331/ ... le-e-bikes
http://m.telegraaf.nl/article/25495331/ ... le-e-bikes
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Er wordt gewoon een bromfietshelm verplicht. Mogelijk dat er modellen komen die op een speedpedelec beter zouden kunnen voldoen, maar vooralsnog zal het een bromfietshelm zijn. Het is logisch dat fabricanten van dergelijke niet-fietsen, klanten anders willen doen geloven.
Hoewel ik helemaal niks heb met het verschijnsel Ebike vind ik het toch jammer voor een aantal potentiele gebruikers.
Een simpel fietshelmpje is IMO ruim voldoende voor de wetgevers om zich in te dekken tegen de ongevallen die er gaan komen.
Een simpel fietshelmpje is IMO ruim voldoende voor de wetgevers om zich in te dekken tegen de ongevallen die er gaan komen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Dat ben ik niet met je eens, daar deze categorie E-bikes, op het fietspad harder mogen rijden dan de wettelijke max. snelheid van een bromfiets (voor de duidelijkheid, deze is daar 30km/u). Deze niet-fietsen gaan een heel groot probleem worden. En daarnaast hoeft de wetgever zich niet in te dekken, maar moet deze de gebruikers van dit soort vervoersmiddelen zich tegen zichzelf beschermen. Vandaar dus een bromfietshelm. En volgens mij is het een kwestie van tijd tot deze fietsen harder rijden dan de max. snelheid (45km/u op de rijbaan en 40km/u buiten de bebouwde kom) van bromfietsen. Ik weet dat de meeste bromfietsen harder rijden maar daar gaat het hier nu niet over.
Een afdaling doe jij ook alleen met een integraalhelm op en een motorpak aan? De snelheden zijn vergelijkbaar...
Buiten het milieu aspect zal een grote populariteit van e 45km/h e-bike gaan zorgen voor een betere fiets infrastructuur, gericht op hogere snelheden. Dat lijkt mij een mooie ontwikkeling voor wielertoeristen.
Buiten het milieu aspect zal een grote populariteit van e 45km/h e-bike gaan zorgen voor een betere fiets infrastructuur, gericht op hogere snelheden. Dat lijkt mij een mooie ontwikkeling voor wielertoeristen.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zag er vanochtend een over de dijk scheuren, smal fietspad (met zijn 2en naast elkaar gaat net) dat ook nog 2 richtingen is. Stoere praatjes (afdaling is natuurlijk een drogreden Ernie C.) ten spijt denk ik ook dat deze (ze lijken het wel maar zijn net niet) fietsen een probleem gaan worden (waar vast ook wij "wielrenners" de repercussies van gaan mogen dragen). Het snelheidsverschil met de gewone fietsers is echt verschrikkelijk groot. Hij haalde 2 normale fietsers in er kwam vanuit de andere richting ook net een normale fietser aan (deze speedelecs rijden natuurlijk vooral in de spits (woon werk alternatief voor de auto)) hij dook toch maar gauw tussen de 2 fietsers in met een enorme rem actie. de tegenligger zal wel gedacht hebben. Schoot ook over/langs de rotonde met 45km/h. Ik hoop voor hem dat de autobestuurders de slaap goed uit de ogen hebben want idd zelfs een bromfiets mag maar 30. En dan komt zo'n er als een fiets uitziend gevaarte met 45km aangejakkerd (zonder licht). Het was ook wel een Harrie ook hoor.
De oplossing zal vast niet (alleen) zijn dat er overall betere fietsinfastructuur wordt aangelegd.
De oplossing zal vast niet (alleen) zijn dat er overall betere fietsinfastructuur wordt aangelegd.
Ironisch om te lezen dat met op dit Fiets forum, dat hoofdzakelijk bezocht wordt door racefietsers zo'n probleem heeft met de snelheid van de elektrische fiets. Ik rij nu meer dan drie jaar op een High Speed fiets en kan je vertellen dat met het type wat ik gebruik (Bosch) je geen 45 km/h rijd, dan is de ondersteuning namelijk nul. Hierbij zit er een geprogrammeerde afwijking van 2 - 3 km/h in dus dat is dan 42 -43 km/h maar dat rij je dus niet. Afhankelijk van de gekozen ondersteuning zo tussen de 30 - 40 km/h. Je werkelijk snelheid hangt natuurlijk af van de verkeerssituatie, zoals dat met elk vervoermiddel is.
En teksten als "Deze niet-fietsen gaan een heel groot probleem worden. En daarnaast hoeft de wetgever zich niet in te dekken, maar moet deze de gebruikers van dit soort vervoersmiddelen zich tegen zichzelf beschermen". Waar gaat dit over? Welke wetgever gaat de malloten op racefietsen tegen zichzelf beschermen die zondag ochtend in groeps verband in waaier formatie tussen de 35-45 km/h bij ons over de dijken fietsen?
Leuk om te zien dat er gesproken wordt van "niet-fietsen", "brommers", "zo'n ding". Wat is dat toch dat mensen een soort van territorium gedrag tonen wanneer er iets nieuws aankomt. Het is gewoon een Fiets, een Fiets, een Fiets.........met wat ondersteuning.
Overigens ben ik voor een helm plicht, een bromfietshelm is echter volkomen ondoenlijk. Je moet zelf namelijk een aardige inspanning leveren om 40 km/h te fietsen. Mijn dagelijkse woonwerk afstand van 25 km doe ik in fietskleding en ik ben aardig bezweet als ik aankom, net zoals ik dat was toen ik het nog met de race fiets kon doen.
En teksten als "Deze niet-fietsen gaan een heel groot probleem worden. En daarnaast hoeft de wetgever zich niet in te dekken, maar moet deze de gebruikers van dit soort vervoersmiddelen zich tegen zichzelf beschermen". Waar gaat dit over? Welke wetgever gaat de malloten op racefietsen tegen zichzelf beschermen die zondag ochtend in groeps verband in waaier formatie tussen de 35-45 km/h bij ons over de dijken fietsen?
Leuk om te zien dat er gesproken wordt van "niet-fietsen", "brommers", "zo'n ding". Wat is dat toch dat mensen een soort van territorium gedrag tonen wanneer er iets nieuws aankomt. Het is gewoon een Fiets, een Fiets, een Fiets.........met wat ondersteuning.
Overigens ben ik voor een helm plicht, een bromfietshelm is echter volkomen ondoenlijk. Je moet zelf namelijk een aardige inspanning leveren om 40 km/h te fietsen. Mijn dagelijkse woonwerk afstand van 25 km doe ik in fietskleding en ik ben aardig bezweet als ik aankom, net zoals ik dat was toen ik het nog met de race fiets kon doen.
Als we alleen de passieve veiligheid bekijken is de bromfietshelm (geheel gesloten) beter, maar je moet het breder zien zoals Ernie al aangeeft, hoeveel narigheid gaat er helemaal voorkomen worden tegen de hoge prijs die zo'n helm is? (en dan heb ik het niet over kostprijs)alliance_0 schreef: En daarnaast hoeft de wetgever zich niet in te dekken, maar moet deze de gebruikers van dit soort vervoersmiddelen zich tegen zichzelf beschermen. Vandaar dus een bromfietshelm. .
Veel lui die nu al forenzen met een speed pedelec dragen reeds een fietshelm en haken af of gaan terug naar de nodeloos trage gewone pedelec.
Ik heb geen bezwaar tegen lui die zich snel en behendig voortspoeden en als een enkeling per jaar zich dood of ongelukkig rijdt omdattie i.p.v. een bromfietshelm , een fietshelm draagt, ik heb daar volledige vrede mee.
Je moet de natuurlijke selectie niet helemaal door de overheid stil laten zetten....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig