Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
LigViets?
Nederlandse wetgevers moeten zich dood schamen; de regels vanaf 1-1-2017 voor speedbikes zijn nog steeds niet duidelijk (wel-niet op fietspad) en er is weer een nieuwe helmstandaard bedacht die vervolgens niet leverbaar is en wellicht alleen maar onhandiger is dan de bestaande top fietshelmen.
Nederlandse wetgevers moeten zich dood schamen; de regels vanaf 1-1-2017 voor speedbikes zijn nog steeds niet duidelijk (wel-niet op fietspad) en er is weer een nieuwe helmstandaard bedacht die vervolgens niet leverbaar is en wellicht alleen maar onhandiger is dan de bestaande top fietshelmen.
Less is bore
De "v" typ ik iedere keer weer en ik heb geen idee waarom.daniel1975 schreef:LigViets?
Nederlandse wetgevers moeten zich dood schamen; de regels vanaf 1-1-2017 voor speedbikes zijn nog steeds niet duidelijk (wel-niet op fietspad) en er is weer een nieuwe helmstandaard bedacht die vervolgens niet leverbaar is en wellicht alleen maar onhandiger is dan de bestaande top fietshelmen.
Ik moet ook niet veel hebben van e-bikes maar voor iemand als woonwerk is het natuurlijk ideaal. We kunnen allemaal zelf nog goed fietseb maar wie weet komt een tijd dat we maar wat blij zijn met zo:n racefiets als woonwerk heeft. Duidelijk herkenbaar als e-bike. Stiekeme motortjes zijn idd triest.
Fietshelm op ebike lijkt me meer dan logisch. Ik zie trouwens steeds meer fietshelmen op de weg. Goeie zaak.
Fietshelm op ebike lijkt me meer dan logisch. Ik zie trouwens steeds meer fietshelmen op de weg. Goeie zaak.
is het fietsen aan het her-ontdekken
Waarom wordt de e-bike zo kritiekloos geaccepteerd als zijnde "ideaal voor woon-werk"? Ik zou weleens willen weten wat de langetermijneffecten op de volksgezondheid van die dingen zijn, als men in groten getale elektrisch ondersteund gaat "fietsen" in plaats van dat op eigen kracht te doen. De kosten die dat met zich meebrengt, die verdwijnen nu gretig in de vorm van dikke winstmarges in de zakken van e-bike-fabrikanten, en mogen straks vrolijk door de gemeenschap worden gedragen?
Daarnaast is het argument van milieuvriendelijkheid wat mij betreft vaak schromelijk overdreven. Het vermogen dat door die dingen wordt verstookt, moet nog steeds opgewekt worden. En aan de accu's die erin huizen, kleven ook de nodige nadelen op dat gebied. Dat de vervuiling nu toevallig niet pal onder onze neus (of die van achterliggers) plaatsvindt, betekent niet dat ze er niet is.
Daarnaast is het argument van milieuvriendelijkheid wat mij betreft vaak schromelijk overdreven. Het vermogen dat door die dingen wordt verstookt, moet nog steeds opgewekt worden. En aan de accu's die erin huizen, kleven ook de nodige nadelen op dat gebied. Dat de vervuiling nu toevallig niet pal onder onze neus (of die van achterliggers) plaatsvindt, betekent niet dat ze er niet is.
Vorsprung durch Pedantik
Omdat ik denk dat de woon werk fietser er geen hoeft te hebben, die fietsen toxh al. De e-biker is vooral iemand die zijn auto laat staan en gezonder naar zijn of haar werk wil. Tenminste dat denk ik. En dan heeft het dus degelijk zin.alien schreef:Waarom wordt de e-bike zo kritiekloos geaccepteerd als zijnde "ideaal voor woon-werk"? Ik zou weleens willen weten wat de langetermijneffecten op de volksgezondheid van die dingen zijn, als men in groten getale elektrisch ondersteund gaat "fietsen" in plaats van dat op eigen kracht te doen. De kosten die dat met zich meebrengt, die verdwijnen nu gretig in de vorm van dikke winstmarges in de zakken van e-bike-fabrikanten, en mogen straks vrolijk door de gemeenschap worden gedragen?
Daarnaast is het argument van milieuvriendelijkheid wat mij betreft vaak schromelijk overdreven.
Milieu heb je helemaal gelijk in.
is het fietsen aan het her-ontdekken
Ah. Ja, maar daar verschil je dan toch zeker van mening met de marketingjongens achter de elektrische-fietsenmafia, hoor. In mijn beleving probeert men momenteel vooral fietsers op de e-bike te krijgen. Voor de speed-pedelec is het wellicht net anders, daar wordt wellicht wat meer gemikt op de verstokte auto-forens. Of die met zijn vooroordelen of eeuwige regen uit de auto te krijgen is, moet nog blijken.J.Edge87 schreef:Omdat ik denk dat de woon werk fietser er geen hoeft te hebben, die fietsen toxh al.alien schreef:Waarom wordt de e-bike zo kritiekloos geaccepteerd als zijnde "ideaal voor woon-werk"?
Hm, tja. Dan zou ik het nog steeds niet "ideaal" willen noemen. Overstappen van de auto op de e-brommer is hooguit "marginaal minder onwenselijk", wat mij betreft.De e-biker is vooral iemand die zijn auto laat staan en gezonder naar zijn of haar werk wil. Tenminste dat denk ik. En dan heeft het dus degelijk zin.
Vorsprung durch Pedantik
- Wolfhound32
- Forum-lid
- Berichten: 1861
- Lid geworden op: 13 nov 2013 07:06
- Locatie: Dronten
Kwam dondedag op de terugweg een wielrenner tegemoet, die even later ingehaald zou gaan worden door een enorm dikke blote pens op zo'n speedpedalec. Tjonge, jonge, wat zijn we toch gezond bezig.
__________________
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
Jarig zijn is gezond! Onderzoek heeft aangetoond dat mensen die vaker jarig zijn, langer leven.
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Iedereen die gezond en jong genoeg is kan op de fiets naar zijn werk als de afstand minder dan 20 km(enkele reis) is. Daar hoef je naar mijn mening ook geen racefiets voor. Als je daar een elektrische fiets voor koopt ben je gewoon lui.
Laatst gewijzigd door Fietsen?altijd op 27 aug 2016 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Maak joe woar
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39952
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik moet 33km enkele reis. Dat doe ik soms wel, maar eigenlijk is het net niet fijn en pak je dus de (lease)auto.
Ik zit serieus te overwegen om volgend voorjaar naar een speedbike te gaan. In 45-50min naar kantoor (=autotijd) maar wel lekker buiten en bewegen. En om 40km/u gemiddeld te halen moet je echt nog wel lekker bijtrappen.
Stuk minder pittig dan 75min serieus trappen, nat en bezweet, extra tijd, etc.
Milieuvoordeel interesseert mij geen lor; electriciteit moet ook worden opgewekt en dat gaat echt niet alleen met molentjes en paneeltjes. Vind die hybride-subsidie op autos dan ook belachelijk.
Ik zit serieus te overwegen om volgend voorjaar naar een speedbike te gaan. In 45-50min naar kantoor (=autotijd) maar wel lekker buiten en bewegen. En om 40km/u gemiddeld te halen moet je echt nog wel lekker bijtrappen.
Stuk minder pittig dan 75min serieus trappen, nat en bezweet, extra tijd, etc.
Milieuvoordeel interesseert mij geen lor; electriciteit moet ook worden opgewekt en dat gaat echt niet alleen met molentjes en paneeltjes. Vind die hybride-subsidie op autos dan ook belachelijk.
Less is bore
Haha. Wie weet is ie juist begonnen met trainen om die pens eraf te speedenWolfhound32 schreef:Kwam dondedag op de terugweg een wielrenner tegemoet, die even later ingehaald zou gaan worden door een enorm dikke blote pens op zo'n speedpedalec. Tjonge, jonge, wat zijn we toch gezond bezig.
Ik moet 25 km en heb geen douche op t werk. Af en toe als ik weekenddienst heb fiets ik wel, dan ben ik toch alleen. Maar anders voel ik me niet prettig. Een e-bike kan dan uitkomst bieden, maar ja... ik vind ze gruwelijk duur en lelijk.
is het fietsen aan het her-ontdekken
Misschien is het een optie om het eerste deel met de auto te doen en de rest met de fiets.daniel1975 schreef:Ik moet 33km enkele reis. Dat doe ik soms wel, maar eigenlijk is het net niet fijn en pak je dus de (lease)auto.
Ik zit serieus te overwegen om volgend voorjaar naar een speedbike te gaan. In 45-50min naar kantoor (=autotijd) maar wel lekker buiten en bewegen. En om 40km/u gemiddeld te halen moet je echt nog wel lekker bijtrappen.
Stuk minder pittig dan 75min serieus trappen, nat en bezweet, extra tijd, etc.
Milieuvoordeel interesseert mij geen lor; electriciteit moet ook worden opgewekt en dat gaat echt niet alleen met molentjes en paneeltjes. Vind die hybride-subsidie op autos dan ook belachelijk.
Voor mij is de afstand en tijd ook net niet fijn. Vooralsnog ga ik gewoon met de auto.