Ik stap elke ochtend eerst in de auto om mijn zoontje naar school te brengen (15 km heen en 15 km terug) hij is 7 jaar en hem al 30 km op een dag te laten fietsen is natuurlijk niet van toepassing. Maar zodra ik thuis kom trek ik mijn fietskleding aan stap een uurtje tot 1,5 uur op de fiets, weer of geen weer en rij lekker mijn koppie fris naar het werk. 'S avonds terug naar huis na een dag werken precies dezelfde mindset.. Lekker fietsen. Nu hoeft niet iedereen dit te doen. Ieder zijn ding. Maar de huidige generatie
E bike rijders zijn geen mensen die voorheen met de auto naar het werk gingen. Dat deden ze altijd al op de fiets. Maar nu hebben ze ineens het licht gezien en moeten ze allemaal op de
e bike omdat domweg geen inspanning meer kost. En dat meedraaien in slow motion is echt niet inspannen. Maargoed moet iedereen ook zelf weten. Maar dan mag ik ze gewoon luilakken vinden
soms kom je nog wel een krasse 60 plusser tegen. Die op een oudere gazelle nog lekker tegen de wind in durven te trappen. Als ik die voorbij fiets zeg ik altijd "klasse zo zonder motortje"
Ik vind alle
e Bikers die niet gehandicapt zijn of bijv reuma hebben onder de 60 jaar watjes. Boven de 60 krijgen ze een beetje krediet. Maar als die generatie nou eens wat minder volgevreten oud was geworden want ze hebben zonder uitzondering allemaal dikke pensen en lellend vet rond het lijf dan hadden ze nu zonder motortje kunnen trappen. Maar het allerminste respect heb ik voor jeugd op een
e bike. Phffff mijn dochter van 12 heeft net een mooie meiden fiets gekregen mag ze straks elke dag 10 km heen en weer naar school mee fietsen en dan zijn er dus 2 meiden in haar klas die dichter bij school wonen en een
e bike hebben gekregen. Die ouders moet je gewoon op strafkamp sturen.
Mijn schoonouders hebben ook zo'n
e bike. Eerst mijn schoonvader want die man kwakkelt met zijn gezondheid. Gevolg was dat schoonmoeder met haar gewone fiets schoonvader niet meer kon bijhouden dus moest zij (vrij vitaal) ook zo'n fiets. Allemaal prima. Maar nu komt het vorige week waren ze bij ons thuis en ze stapte op de stadsfiets van mijn vrouw (stukje fietsen samen met mijn kinderen) mijn schoonmoeder kan nog amperan op eigen kracht fietsen zo zwaar vond ze het. Ze vond gewoon fietsen ineens vreselijk terwijl ze altijd ritjes maakte van 30 tot 40 km op haar toenmalige gewone fiets. Dat bevestigd ook mijn oordeel dat je lichaam gewoon lui word van zo'n fiets. Je benen draaien dan wel rond maar leveren ameperan energie output. Word het iets te zwaar? Dan een standje hoger. Je ziet ook veel mensen met hoge snelheid fietsen (tussen de 20 en 25 km/h) die in slow motion hun benen draaien. Het hele idee van, Jamaar ze fietsen tenminste toch nog ook al zit er een motor in slaat kant nog wal. Je draait alleen maar je benen rond zonder weerstand niet meer en niet minder.
Vanochtend wat harken tegen de wind in snelheid 32 km/h.. Komt me een ventje op een gifgroene
e speedbike voorbij.. Ook nog glimlachend... dan heb je een verkeerde aan mij... Tandje hoger en volle bak.. Verdorie dag kreng ging best hard dik over de 35.. Beuken rammen.. Volgas met 40 km/h dat ding voorbij.. Grrr gelijk een keiharde intervaltraining van gemaakt.. 4 kilometer nog.. 40 plus kracht 4 tegen.. Hij bleef er achter, probeerde in te halen..de dood of de gladiolen dacht ik..
...