papsnoetn01 schreef:@GoldenRatio: Nergens in de gehele bijdrage van @StelMaAn zie ik dat hij reacties van andere forumleden diskwalificeert of ze irrelevant noemt.
Tja, zie ik toch anders >>
StelMaAn schreef>>
Wat mij verbaasd bij het lezen van deze topiq, dat de vraag die gesteld wordt niet na behoren wordt beantwoord. Ook met verbazing lees in vooroordelen, beweringen en aanname's van mensen die nog geen meter op 45km
E-
bike hebben gecruised.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Het gaat er niet verder ook niet om of ik tegen ebikes ben, dat is echt irrelevant.
brekson schreef:Ik vraag me af of het interessant zou zijn om voor de vriendin of de vrouw een ebike te kopen die snel genoeg is om een racefietser te begeleiden.
De TS vraagt advies of te wel hij vraagt om onze gedachten. Die kreeg hij maar vind ze niet allemaal ok. De TS zoekt geen echt advies maar hij zoekt eigenlijk gewoon bijval in z'n plan. Hij zoekt gelijkgestemden en heeft geen interesse in ander informatie die het plan aantasten.
De TS schrijft tevens in een andere post >>
brekson schreef:
Ja , ik beken, de idee komt van mij. M'n vrouw staat er iets sceptischer tegenover
9 van de 10 keer bedoelen vrouwen dan op een sociale manier NEE te zeggen.
Mijns inziens is het ook totaal verkeerd om je te richten op de vraag van de TS zonder stil te staan om wie het nu werkelijk gaat. Zijn VROUW moet er op RIJDEN en LIJDEN.
De TS schreef dat het voornamelijk voor lange ritten bedoeld is van 3 tot 4 uur.
Ik en zeker ook anderen kunnen een prima voorstelling maken van hoe dat zo ongeveer zou gaan. (niet positief dus, aandachtspunten genoeg) Als ze nu in beginselal niet enthousiast is vrees ik het ergste.
Als je regelmatig samen iets wilt doen kun je beter iets doen waar je beide hetzelfde doet.
Eén fietsen (lichamelijke arbeid) en één statisch aanwezig, volgens mij gaan beiden dat niet leuk vinden. Samen, maar toch niet is dat.
Ik denk dat de TS graag wil fietsen maar het z'n vrouw niet wil aandoen alleen te laten, of ze heeft geklaagd dat hij altijd in z'n eentje weg is en ze er op aan heeft gestuurd dingen samen te doen. Nu heeft hij dit idee verzonnen.
Voordat de TS er verder meegaat lijkt het mij het beste dat hij luistert naar zijn vrouw wat zij nu werkelijk wil. En om zeker te weten voor zijn vrouw wat het werkelijk inhoud dus het zeer gemeende advies om er eentje te huren om zo aan den lijve te ondervinden. Die ervaring zal veel duidelijk maken, voor beiden. Lijkt mij zeer doeltreffend.
Mocht ze het nl niets vinden dan hoef je ook verder geen energie meer te leggen in het hele plan, en dus ook geen onnodige uitgaven te doen voor zo'n ebike. Misschien verdoet hij alleen maar z'n tijd met een plan wat niet gaat werken en hoe langer je daar mee bezig blijft des te groter de teleurstelling . . .