Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Het E-Bike topic

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 07 nov 2016 21:48

45 is wel hard, dat hangt dan heel erg af van de wind en hoe dicht je op de fiets durft te kruipen (rijd hij/zij stabiel). 40 (van die opgevoerde normale e-bikes) houd ik nog wel ff vol maar met 45 wordt het na een kilometer of 2/3 afhaken of even later instorten/verzuren.

Ik heb dat ook wel eens met een brommer, denk je eerst, laat maar gaan, dan in volle sprint erachteraan en hem dan net niet bij kunnen halen, hahaha. Kees, Rico rijd 15.000 km per jaar en hard ook.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 07 nov 2016 23:17

Ik heb wel eens 8 km achter een scootertje gehangen dat 45+ reed , geen probleem, hartslag zat rond de 150 (laag D3 voor mij), goed aan hetwiel rijden is geen probleem als oud coureur.
Ik moet de eerste Ebike nog zien die 45 haalt met een snuiter erop die rechtop zit, daar is >500 Watt voor nodig.
Zo rond de 40 lijkt me reeel en dat doe ik fluitend.(niet wegens astma)
Langs het Noorzeekanaal heb ik er eens 1 ingehaald, die reed iets van 37,38 en die kon niet harder (zei die vent, wegens kapotte knie)
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

apt80
Forum-lid

Gebruikersavatar apt80 08 nov 2016 09:36

Keezx: ik geloof best dat er heel wat lui in mijn wiel kunnen hangen. Maar ik heb het gewoon nog nooit meegemaakt dat iemand mee kon naar 45 km/u.

Je schijnt te betwijfelen dat ik 45 rijdt, op een stromer ST2 rijdt je afhankelijk van de batterijspanning makkelijk 43 bij bijna lege batterij tot 46/47 bij bijna volle batterij. En dat zijn echte gps kilometers, niet dat je eigenlijk 10% minder rijdt. En je accelereert er makkelijk mee naar de topsnelheid. Dat dat betekend dat hij meer dan 500W piekvermogen heeft klopt als een bus. Het is eerder 2000W piekvermogen. Die 45 km/u hou je vervolgens bijna onbeperkt vol. Dus je springt echt heel vlot van 35 naar 45 en er is een goede wielrenner nodig om dat bij te houden. Natuurlijk bestaan die...

Is dat stoer? Nee natuurlijk niet, als ik auto rijdt ben ik toch ook niet trots dat ik sneller ben dan een wielrenner? Ik snap niet dat mensen die vergelijking willen maken (meekunnen naar de 45 klinkt voor mij als vergelijking of een wedstrijdje). En dat ik niet dol ben op racefietsers in mijn wiel heeft domweg met veiligheid te maken. Mijn Stromer remt als brandweer (of iets anders wat hard remt). En ik gebruik die remkracht ook. Dus als er iemand met zijn neus op mijn kont zit en dus geen overzicht meer heeft vind ik dat gevaarlijk.

Ik vind het trouwens ook vervelend als er een auto vlak achter mijn auto gaat zitten bumperkleven. Mijn punt? Iemand met een speed-pedelec is geen racefietser en heeft niet per se de mindset om het leuk te vinden met een racefietser te gaan spelen. Is niet gek toch?

Overigens probeer ik wel zo vriendelijk mogelijk te fietsen, en racefietsers hebben al helemaal een streepje voor dus ik zal ze echt niet afsnauwen, maar eerder vriendelijk gedag zeggen. Ik zit immers zelf ook vaak op een racefiets... en reedt er ook het hele jaar woonwerkverkeer mee.
Fly Merlin

RVV
Forum-lid

Gebruikersavatar RVV 08 nov 2016 09:45

In het "wiel" hangen van een brommer of speed pedelec zal ik ook nooit doen. Qua rem/reactievermogen is dit bloedlink. Verder maak ik juist wel vaak mee dat die speed pedelec het als een "wedstrijd" zien. Zeker als ik op de triathlon fiets zit. Achterom kijken, zelf de de snelheid opvoeren als ik ze inhaal.. blijkbaar hebben die dingen toch iets van "ik ben god op het fietspad".... ach ik roep wel eens als ik er voorbij ga.. "kijk zonder motortje, kan dus ook" :mrgreen: Ze kijken dan altijd zuur die... mid veertigers of ouder met hun buikjes...

brekson
Forum-lid

brekson 08 nov 2016 09:59

Keezx schreef:Ik heb wel eens 8 km achter een scootertje gehangen dat 45+ reed , geen probleem, hartslag zat rond de 150 (laag D3 voor mij), goed aan hetwiel rijden is geen probleem als oud coureur.
Ik moet de eerste Ebike nog zien die 45 haalt met een snuiter erop die rechtop zit, daar is >500 Watt voor nodig.
Dan zou ik die endurace van canyon maar achterwege laten want dan gaat dit niet meer lukken. Je zit dan net zo "rechtop"
Sworks Venge

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 nov 2016 10:21

Hoezo?
Ik zit net zo diep als 40 jaar geleden vriend., ik heb niks met "endurance" (mooi woord voor ik kan niet meer hard fietsen dus doe ik het langer...)
Herhaal dit niet onnodig

brekson
Forum-lid

brekson 08 nov 2016 10:27

Het is dus iemand anders die een endurace zonder "n" ging kopen.
Naam lijkt een beetje op de jouwe, persoon noemt zich k33z. Excuses
Sworks Venge

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 08 nov 2016 10:45

Het is wat mij betreft geen race maar als ik de kans heb om even een stuk in het wiel zo'n hoge snelheid mee te pakken dan vind ik dat echt leuk. Het is leuk om hard te gaan. Vaak maak ik ook even een praatje hoor. De dame met de opgevoerde normale e-bike reed zelf mountainbike.
Afbeelding

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 nov 2016 14:22

Ik ben net terug van een ritje dat wegens toch weer regen wat werd ingekort tot 45 km.
In Beverwijk trok een dame wel heel hard weg van de stoplichten en ik direct eraan dus om te kijken wat het was.
Blauwe kentekenplaat, geen helm en ruim 40 km/u rechtop, dus waarschijnlijk een legale 500 watt motor.
Ik heb er een kilometer of 6 achter gehangen en dat ging vrij makkelijk, 45 had ook gekund zonder forceren, wel een licht meewindje.
Let wel, op een Batavus S'light van 20 jaar oud en zware, stugge Rubino's die voelbaar zwaar rijden.
Herhaal dit niet onnodig

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 08 nov 2016 14:31

Gut. gut gut, Keezx want ben je een kanjer

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 08 nov 2016 14:41

Ja, ik voel me heel goed (vorige week 64 geworden).
Kreeg voor mezelf de bevestiging dat een legale speedbike met een rechtopzittende berijder niet veel harder gaat dan 40 en dat ik die gewoon kan bijhouden.
Herhaal dit niet onnodig

joeywl
Forum-lid

joeywl 08 nov 2016 15:17

Jans schreef:Gut. gut gut, Keezx want ben je een kanjer
:lol: Keezx hoef je niks te vertellen als oud coureur. :mrgreen:

Plaats reactie