Ach, mijn broer heeft nooit aan enige wedstrijd of wat ook meegedaan maar hij reed toen hij jong was zo naar zijn werk. Met zijn Koga Myata achter een of ander opgevoerd brommertje plakken en dan soms oom agent daar nog achteraan.joeywl schreef:Keezx hoef je niks te vertellen als oud coureur.Jans schreef:Gut. gut gut, Keezx want ben je een kanjer
Het E-Bike topic
Veni. Vidi. Fietsie.
Keezx schreef:Ik ben net terug van een ritje dat wegens toch weer regen wat werd ingekort tot 45 km.
In Beverwijk trok een dame wel heel hard weg van de stoplichten en ik direct eraan dus om te kijken wat het was.
Blauwe kentekenplaat, geen helm en ruim 40 km/u rechtop, dus waarschijnlijk een legale 500 watt motor.
Ik heb er een kilometer of 6 achter gehangen en dat ging vrij makkelijk, 45 had ook gekund zonder forceren, wel een licht meewindje.
Let wel, op een Batavus S'light van 20 jaar oud en zware, stugge Rubino's die voelbaar zwaar rijden.
Topsnelheid van die Stromers is wel bij te houden, maar de acceleratie is toch van een andere orde. Al meegemaakt: in het wiel tot 45km/h, afremmen, maneuver maken en dan uit accelereren vanaf 15km/h. Dan moet ik toch een gat laten en even alle zeilen bijzetten om terug aan te pikken.
Net eens gaan opzoeken, zo in het wiel van een Stromer aan een egaal tempo (gem 43km/h) en met een zacht (tegen-) windje kostte me een gemiddeld vermogen van 210watt. Dat is niet uitzonderlijk, dat kunnen veel toeristen een uur lang leveren (en meer).
Net eens gaan opzoeken, zo in het wiel van een Stromer aan een egaal tempo (gem 43km/h) en met een zacht (tegen-) windje kostte me een gemiddeld vermogen van 210watt. Dat is niet uitzonderlijk, dat kunnen veel toeristen een uur lang leveren (en meer).
- opperhoofd
- Forum-lid
- Berichten: 873
- Lid geworden op: 22 dec 2010 22:48
Met zo'n Stromer kan je volgens mij een wielrenner zo lossen. Beetje veel vertragen en weer maximaal versnellen.
Heb er ook weleens achter gereden met m'n woon werk fiets. Dan is het even volle bak sprinten om aan te haken. Dat hou je een paar keer vol en dan wordt de power snel minder...
Heb er ook weleens achter gereden met m'n woon werk fiets. Dan is het even volle bak sprinten om aan te haken. Dat hou je een paar keer vol en dan wordt de power snel minder...
En zijn jullie er al uit? Wie heeft de langste?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik begrijp nu weer waarom dit onder fietscafe valt, gelet op de reacties van een zekere ex-wielrenner
Ik ben nog altijd blij met e-bikes die rond de 38-40 rijden. Deze aan 45 volg ik soms, maar laat ik net zo goed na een paar km rijden. Geen zin om mij kapot te rijden op weg naar mijn werk...
Ik rij er ook altijd net iets schuin achter, zowel voor het zicht als voor wanneer ze hard in de remmen zouden gaan. Dat kost me windvoordeel, maar het zou wel heel erg stom zijn om er tegenaan te rijden. Ik weet niet hoe ik dat wil uitgelegd krijgen aan de verzekering (als dat gebeurt).
Ik ben nog altijd blij met e-bikes die rond de 38-40 rijden. Deze aan 45 volg ik soms, maar laat ik net zo goed na een paar km rijden. Geen zin om mij kapot te rijden op weg naar mijn werk...
Ik rij er ook altijd net iets schuin achter, zowel voor het zicht als voor wanneer ze hard in de remmen zouden gaan. Dat kost me windvoordeel, maar het zou wel heel erg stom zijn om er tegenaan te rijden. Ik weet niet hoe ik dat wil uitgelegd krijgen aan de verzekering (als dat gebeurt).
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Ik mag onderweg de strijd graag aangaan, maar niet met luitjes die wachten op een storm in de rug of een ploegentijdritje rijden, achter een scootertje of Ebike stayeren.
Geen Strava dus, krijg ik geen kick van.
Geen Strava dus, krijg ik geen kick van.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig