Het E-Bike topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39959
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik was ook altijd fanatiek tegenstander van de (high speed) e-bike. En voor veel gebruikersgroepen ben ik dat nog steeds. Maar voor de fietsforens begin ik de voordelen wel te zien. Ik kan kiezen; in de file op de A4 of met een speedpedelec naar het werk. Enkele rit: 32km. Ik heb gewoon lang niet altijd de tijd (moet ook een kind naar de opvang), de energie (soms lange drukke dagen), zin (32km zuid westenwind tegen naar huis 's middags), oid om met de racefiets te gaan. Thuis weg tot echt aan het werk kost je dan ruim anderhalf uur. 's zomers heerlijk met mooi weer en iets lagere werkdruk, maar heel vaak geen serieuze optie.
Ik heb momenteel nog geen last van de speedpedelecs; die sjezen voorbij of laten mij een stukje stayeren. De ouwetjes op 25km/u dingen zijn vaak vele malen irritanter of domweg gevaarlijker.
Dat schooljeugd een e-bike krijgt of gezonde 40-ers dit gebruiken voor hun zondagmiddag ritje is van de zotte. De ouwetjes die het gebruiken om vaker buiten de deur te komen of verder/langer te fietsen kan ik alleen maar toejuichen. Zou alleen begrenst moeten zijn op 20km/u.
Ik heb momenteel nog geen last van de speedpedelecs; die sjezen voorbij of laten mij een stukje stayeren. De ouwetjes op 25km/u dingen zijn vaak vele malen irritanter of domweg gevaarlijker.
Dat schooljeugd een e-bike krijgt of gezonde 40-ers dit gebruiken voor hun zondagmiddag ritje is van de zotte. De ouwetjes die het gebruiken om vaker buiten de deur te komen of verder/langer te fietsen kan ik alleen maar toejuichen. Zou alleen begrenst moeten zijn op 20km/u.
Less is bore
Maar Alien, je snapt toch wel dat driekwart van Nederland ziek, zwak en misselijk is? Ze hebben last van hun knieën, enkels, astma of natuurlijk gewoon van obesitas (en ja dat is een ziekte en daar kunnen ze dus niks aan doen) Wees dus blij dat ze nog aan sport doen op hun elektrische brommer...
Voor alle duidelijkheid, dit waren de argumenten die ik in een andere discussie kreeg.
Voor alle duidelijkheid, dit waren de argumenten die ik in een andere discussie kreeg.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
Aha , is dat het betoog...alien schreef: ↑16 mei 2017 08:53 Ouder worden? Jónger, juist. De gemiddelde leeftijd van e-bikekopers ligt intussen rond de veertig(!), en ze worden (zeer) actief gepusht onder de schoolgaande jeugd. Nederland scoort ten opzichte van de omliggende landen íetsje beter op het gebied van (jeugd)obesitas, en het veelvuldig gebruik van de fiets als algemeen vervoermiddel heeft daar zéér waarschijnlijk mee te maken. Jij denkt niet dat als de schooljeugd massaal aan de e-bike gebracht wordt, dat zijn weerslag gaat hebben in die cijfers?
CUT
Dus ja, dat aan hele elektrisch "ondersteunde" "fietsen" kleven in mijn ogen behoorlijke maatschappelijke nadelen, waarvan de kosten nu en in de toekomst vrolijk op de gemeenschap worden afgewenteld, terwijl de baten vrijwel geheel in private zakken gestopt worden.
Grotendeels mee eens voor wat betreft de niet oude, gezonde? E-bikers.
Voor forenzen> 10 km zie ik voornamelijk voordelen, vooral als het alternatief de auto is...
Het probleem is dat velen niet gediend zijn van enige fysieke inspanning en zich ook niet de aanzienlijke effecten op de algemene gezondheid realiseren.
Als ik leeftijdgenoten (zestigers) zie dan is het vaak vreselijk hoe die mensen eraan toe zijn door hun zittende, inspanning mijdende bestaan.
Laatst gewijzigd door Keezx op 16 mei 2017 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Yep , enige argument is forenzen
Natuurlijk word ik hier fitter van. Anders was het de auto geweest
Ik gebruik de speedbike ipv de auto omdat het weer het niet toelaat om met een gewone fiets te rijden, of omdat het tijdstip me niet bevalt om op de racer te kruipen
Ik rijd het hele jaar door naar het werk op de fiets vanaf ik de fiets heb
Ik zie niet veel gewone fietsen rijden om 06u als ze net gedaan met werken hebben na een nachtshift
En ik denk niet dat de schoolgaande jeugd "en masse" zomaar een fietsje krijgt van die prijsklasse dat nogal gemakkelijk ontvreemd kan worden
Natuurlijk word ik hier fitter van. Anders was het de auto geweest
Ik gebruik de speedbike ipv de auto omdat het weer het niet toelaat om met een gewone fiets te rijden, of omdat het tijdstip me niet bevalt om op de racer te kruipen
Ik rijd het hele jaar door naar het werk op de fiets vanaf ik de fiets heb
Ik zie niet veel gewone fietsen rijden om 06u als ze net gedaan met werken hebben na een nachtshift
En ik denk niet dat de schoolgaande jeugd "en masse" zomaar een fietsje krijgt van die prijsklasse dat nogal gemakkelijk ontvreemd kan worden
Sworks Venge
Wat "casual googling" wijst anders uit. Bovendien creëert zulks hetzelfde gat in de markt waar diverse aanbieders in de snorfietsenbranche zo gretig ingesprongen zijn: troep verkopen die goedkoop is in aanschaf.
Vorsprung durch Pedantik
Geweldig voor mij een nieuwe ervaring in deze wereld: meisje (schatte haar 14 jaar) gekleed in hockeykleren, met hockeystick op de rug, op weg naar hockeytraining al fietsend op een electrische fiets.
Kwestie van tijd en dan gaan sportscholen over tot electrische wielaangedreven spinfietsen (wellicht eerst nog zonder dat je er weet van hebt...)
Kwestie van tijd en dan gaan sportscholen over tot electrische wielaangedreven spinfietsen (wellicht eerst nog zonder dat je er weet van hebt...)
Dit is toch ongeveer hetzelfde als met de auto naar de sportschool te gaan om daar een cardiotraining te doen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 26 jan 2015 19:14
Je hebt er in ieder geval zeker niet meer last van dan van de krommesturenfietsers die surrogaatwielrennertje spelen op de openbare weg. Eerder minder want ik zie ze nog niet in grote groepen het verkeer terroriseren.