Lagers voorwiel fulcrum racing 7 vervangen
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Omdat er nogal veel speling zit op de as van mijn fulcrum R7 voorwiel,zou ik de lagers willen vervangen.
Ik heb de moeren die op de as zitten eens bekeken maar zie hieraan geen platte kant waar een sleutel op past ,dit om de as te verwijderen.
Heeft iemand al de lagers vervangen van zijn R7 voorwiel?
Ik heb ook al gezocht op de site van fulcrum ,maar heb tot nu toe nog geen instructie's gevonden op dit werkje te doen.
Ik heb de moeren die op de as zitten eens bekeken maar zie hieraan geen platte kant waar een sleutel op past ,dit om de as te verwijderen.
Heeft iemand al de lagers vervangen van zijn R7 voorwiel?
Ik heb ook al gezocht op de site van fulcrum ,maar heb tot nu toe nog geen instructie's gevonden op dit werkje te doen.
Groetjes
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
wel van een racing 5 denk dat het systeem ongeveer hetzelfde is. het zijn industrie lagers met een steekas. aan beide kanten de moer eraf as eruit tikken, lagers eruit en de nieuwe lagers kunnen erin. (skf maakt exact dezelfde lagers) manual staat op de fulcrum site
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
CUBEmeister,dat was juist mijn vraag hoe doe je de moeren van de as bij fulcrum racing 7 voorwiel,deze zijn zonder platte kant om een sleutel op te plaatsen (ze zijn gewoon rond).
Groetjes
-
- Forum-lid
- Berichten: 806
- Lid geworden op: 04 okt 2007 20:57
je moet wel even de plastic kapjes eraf halen denk ik... en de nieuwe uitvoering zit met een vernuftig klein imbusje geloof ik net als de red metals
tarmac expert sram force
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
venge pro race sram force 22
BMC TE02 xt/xtr
T-Kops schreef:iemand hier misschien nog iets zinvols aan toe te voegen, ik zit met hetzelfde probleem als in de beginpost?
Uit wat voor jaar komt het wiel?
En heb je misschien een foto met de plastic kapkjes eraf, dan kunnen we zien hoe we je kunnen helpen.
Ik zelf heb afgelopen winter de lagers van mijn R5's uit 2010 vervangen en dat was echt niet moeilijk.
Ik heb een setje uit 2010, er is idd geen zichtbaar manier om ze uit elkaar te halen.
Op een engelstalig website vond ik deze uitleg. Kan klopen want er is een klein ringetje net zichtbaar, lijkt mij heel moelijk om bij te komen zonder de juiste gereedschap.
Ik zou gewoon langs je FM gaan.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=83664
"The front wheel has tiny C-clips that hold on the dust caps on. They're hard to see/remove since they're recessed in the dust caps but spring clip pliers and patients can be used to get to them. Once there off, slide the dust caps off and tap the end of the axle to remove the bearings."
Op een engelstalig website vond ik deze uitleg. Kan klopen want er is een klein ringetje net zichtbaar, lijkt mij heel moelijk om bij te komen zonder de juiste gereedschap.
Ik zou gewoon langs je FM gaan.
http://weightweenies.starbike.com/forum ... =3&t=83664
"The front wheel has tiny C-clips that hold on the dust caps on. They're hard to see/remove since they're recessed in the dust caps but spring clip pliers and patients can be used to get to them. Once there off, slide the dust caps off and tap the end of the axle to remove the bearings."