Retro / oudere fietsen
Mooi frame voor een superprijs. Ik zou er gewoon die Mirage groep van de Giant op gooien, dan krijg je net zoiets als die Laatste Gios van Gerard alleen dan in extreem low budget vorm.
Van die Giant kun je dan tzt een klimfietsje maken met een compact of triple.
Van die Giant kun je dan tzt een klimfietsje maken met een compact of triple.
Campagnolo Ultra Dork
Ik had ook zo'n soort idee. Pina als snelle "hoofdfiets" en Giant als klimfiets.Ernie C. schreef:Mooi frame voor een superprijs. Ik zou er gewoon die Mirage groep van de Giant op gooien, dan krijg je net zoiets als die Laatste Gios van Gerard alleen dan in extreem low budget vorm.
Van die Giant kun je dan tzt een klimfietsje maken met een compact of triple.
Maar wat WIJ allemaal vinden is niet zo belangrijk
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Gazelle CM restauratie
Wel het project is zo goed als klaar
Gazelle Champion Mondial, AA Special uit 1991 (framenummer), overgespoten in 1995-1996
Groep deels record titanium, ook uit 1995-1996. Achterderailleur ivm scheurtje vervangen door Record, remmen Chorus monoplaner.
Draaiend gedeelte campa, cranks campa, bladen campa en TA (50/39).
Stuurnok Ibis Titanium, ook uit begin jaren negentig, zelf gekocht in USA
Bidonhouder King Cage, uit zelfde periode, kosten toen $ 9,90 ik heb er 4 ze doen het nog tijd goed, zien er mooi klassiek uit.
Mooie brokken gepolijst aluminium, ik heb wel wat van een ekster, ik snap niets van de mode van zwarte onderdelen, zwarte spaken en naven/velgen, spaken moeten fonkelen in het zonlicht.
Ik heb gisteravond nog een rondje gereden met 2 maatjes, het gewicht van de fiets valt niet op (9,7 kg, rijklaar met pedalen, zonder tasje en bidon), wel valt op dat de remmen meer kracht nodig hebben, vooral handjes op de remgreep (les mains aux cocottes).
Schakelen gaat prima, ik heb altijd gezegd, dat de laatste sprong voorwaarts de 8 v. was daarna kwamen er alleen 11 en 12 tandjes bij
Het ging best hard, Kessel veer-Baarlo veer op strava 26 van de 621 en er zijn genoeg kleppers hier in Noord-Limburg om voor concurrentie te zorgen. (Owe man , 64, op oude fiets )
Wel het project is zo goed als klaar
Gazelle Champion Mondial, AA Special uit 1991 (framenummer), overgespoten in 1995-1996
Groep deels record titanium, ook uit 1995-1996. Achterderailleur ivm scheurtje vervangen door Record, remmen Chorus monoplaner.
Draaiend gedeelte campa, cranks campa, bladen campa en TA (50/39).
Stuurnok Ibis Titanium, ook uit begin jaren negentig, zelf gekocht in USA
Bidonhouder King Cage, uit zelfde periode, kosten toen $ 9,90 ik heb er 4 ze doen het nog tijd goed, zien er mooi klassiek uit.
Mooie brokken gepolijst aluminium, ik heb wel wat van een ekster, ik snap niets van de mode van zwarte onderdelen, zwarte spaken en naven/velgen, spaken moeten fonkelen in het zonlicht.
Ik heb gisteravond nog een rondje gereden met 2 maatjes, het gewicht van de fiets valt niet op (9,7 kg, rijklaar met pedalen, zonder tasje en bidon), wel valt op dat de remmen meer kracht nodig hebben, vooral handjes op de remgreep (les mains aux cocottes).
Schakelen gaat prima, ik heb altijd gezegd, dat de laatste sprong voorwaarts de 8 v. was daarna kwamen er alleen 11 en 12 tandjes bij
Het ging best hard, Kessel veer-Baarlo veer op strava 26 van de 621 en er zijn genoeg kleppers hier in Noord-Limburg om voor concurrentie te zorgen. (Owe man , 64, op oude fiets )
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Die gele Gazelle is haast wel een geile Gazelle!
Fraai!
Fraai!
En alsof ik nog niet genoeg fietsen heb staan, kan ik een frame overnemen van iemand. Helaas heeft deze persoon de fiets alleen gekocht om er alle onderdelen af te halen, dus die kan me niks zeggen over de leeftijd van de fiets. Misschien iemand hier wel?
Het gaat om een Vuelta van Jan Janssen, aangezien er op het frame staat "CrMo Mega Tubing" zal het zeker staal zijn, maar ja, uit welk jaar .... iemand een idee?
Het gaat om een Vuelta van Jan Janssen, aangezien er op het frame staat "CrMo Mega Tubing" zal het zeker staal zijn, maar ja, uit welk jaar .... iemand een idee?
Je zou het ook in het JJ topic kunnen vragen.
Ik ben zeer vereerd met alle aandacht en meedenken met een eventueel nieuw fietsproject. Maar ik ben er nog niet echt aan toe om de gele Giant uit elkaar te slopen voor onderdelen. Hij mag dan misschien niet moeders mooiste zijn, maar ik ben zo langzamerhand toch wel een beetje gehecht geraakt aan dat fietsje als polderracertje, en hij is ook wel lekker klein en licht. Vooral ook fijn bij het in en uit treinen hijsen enzo, iets wat jullie vast niet vaak hoeven te doen. Ik dacht de Pina meer als extra, bloedmooie zonovergoten (retro)-ritten fiets ofzo. Of als ik er gewoon zomaar eens zin heb.Gastheerg schreef:Ik had ook zo'n soort idee. Pina als snelle "hoofdfiets" en Giant als klimfiets.Ernie C. schreef:Mooi frame voor een superprijs. Ik zou er gewoon die Mirage groep van de Giant op gooien, dan krijg je net zoiets als die Laatste Gios van Gerard alleen dan in extreem low budget vorm.
Van die Giant kun je dan tzt een klimfietsje maken met een compact of triple.
Maar wat WIJ allemaal vinden is niet zo belangrijk
Veni. Vidi. Fietsie.
Uiteraard beslis jij dat lekker zelf. Het was slechts een idee van mij.
Een fiets waarvan de onderdelen worden afgehaald voor op een andere fiets wordt echter niet gesloopt, zie het meer als doneren bij leven .
Ook al zal het gewichtsverschil tussen beide frames niet wereldschokkend zijn heb je daar wel een punt.
Bedenk wel dat ik mijn fiets soms helemaal op het dak van de auto moet tillen. Reizen met de NS is soms zo gek nog niet .
Een fiets waarvan de onderdelen worden afgehaald voor op een andere fiets wordt echter niet gesloopt, zie het meer als doneren bij leven .
Ook al zal het gewichtsverschil tussen beide frames niet wereldschokkend zijn heb je daar wel een punt.
Bedenk wel dat ik mijn fiets soms helemaal op het dak van de auto moet tillen. Reizen met de NS is soms zo gek nog niet .
Campagnolo Ultra Dork
Een instap groep op een instap frame. De Vuelta is nu nog steeds de instapper bij Jan Janssen
In 1999 kwam de eerste Sora groep op de markt en veel nieuwer dan dat zal het frame ook niet zijn.
Heb je al contact opgenomen met Jan Janssen zelf?
In 1999 kwam de eerste Sora groep op de markt en veel nieuwer dan dat zal het frame ook niet zijn.
Heb je al contact opgenomen met Jan Janssen zelf?
Campagnolo Ultra Dork